נאוויטס פטרוליום: התזרים מפרויקט שננדואה צפוי לגדול ב-22%

יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "נאוויטס נכנסה לפרויקט שננדואה תוך ניצול הזדמנות ייחודית ובעיתוי מצוין וכעת פיתוח הפרויקט יצא לדרך עם רוח גבית של העלייה במחירי הנפט. עלות ההפקה השולית הנמוכה ושיעור האחזקה הגבוה של נאוויטס בפרויקט צפויים ליצור ערך רב למשקיעים"

גדעון תדמור / צילום: דניאל קמינסקי
גדעון תדמור / צילום: דניאל קמינסקי

שותפות נאוויטס פטרוליום של גדעון תדמור מפרסמת היום דוח עתודות עדכני של חברת NSAI לפרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו, ומדווחת כי התזרים המהוון הצפוי לשותפות מהפרויקט עולה ל-1.61 מיליארד דולר. העלייה בתזרים נובעת בעיקר מעדכונים בעלות תכנית הפיתוח של הפרויקט, והעלאת מחיר חבית נפט החזוי בתזרים, מרמה של 58 דולר לחבית ל-61  דולר.

במקביל, בעקבות החלטת השקעה סופית (FID) של נאוויטס ושותפותיה לפרויקט שננדואה, NSAI משנה את סיווג המשאבים המותנים בשננדואה לעתודות נפט מסוג P2 , בהיקף כולל של כ-388 מליון חביות (BOE).

התזרים המהוון של נאוויטס, המחזיקה ב-49% מהזכויות בפרויקט (כ-190 מיליון חביות), עלה כאמור בכ-22% ל-1.61 מיליארד דולר. מחיר חבית נפט מסוג WTI עומד על כ-82 דולר כיום.

השותפות בפרויקט שננדואה הן נאוויטס פטרוליום, באמצעות החברה-הבת ShenHai (49%), חברות מקרן בלקסטון (31%) ולצידן וקרן ההשקעות קוואנטום אנרגי פרטנרס (20%).

פיתוח מאגר שננדואה החל בחודש אוגוסט השנה, לאחר קבלת החלטת השקעה סופית (FID) של השותפות במאגר. פיתוח הפרויקט צפוי להסתיים בסוף שנת 2024, כאשר בשנת ההפקה הראשונה המלאה הוא צפוי להפיק כ-80,000 חביות ביום, מארבע בארות הפקה. נקודת האיזון בפרויקט עומדת על 16 דולר לחבית ועלות ההפקה השולית לחבית הינה כ-8 דולר.

תקציב הפרויקט הכולל עומד על כ-1.8 מיליארד דולר, כאשר חלקה של נאוויטס, שמחזיקה ב-49% מהזכויות במאגר, עומד על כ-900 מיליון דולר. 

יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, ציין כי "נאוויטס נכנסה לפרויקט שננדואה תוך ניצול הזדמנות ייחודית ובעיתוי מצוין וכעת פיתוח הפרויקט יצא לדרך עם רוח גבית של העלייה במחירי הנפט. עלות ההפקה השולית הנמוכה ושיעור האחזקה הגבוה של נאוויטס בפרויקט צפויים ליצור ערך רב למשקיעים. הערכתנו הייתה ונשארה שהנפט הוא משאב משמעותי עם ביקוש גובר ושאינו בר חלוף בעשורים הקרובים. שילוב של מקורות אנרגיה מתחדשת הכרחי ומבורך אך יש לראותו באופן ריאלי ובפרופורציות הנכונות".