OPC רוכשת שני מתקנים סולאריים בארה"ב ב-46 מיליון דולר

מדובר בשני מתקנים בהיקף מצטבר של כ-458 מגה וואט' הגדול מהם נמצא באילינוי והקטן בקנטאקי • הרכישה מבוצעת ע"י חברת CPV, שבה מחזיקה OPC ב-70%, כשיתר המניות שייכות למגדל, כלל ופועלים שוקי הון • בחברה צופים כי שלב בניית הפרויקטים יתחיל במחצית השנייה של 2023

מנכ''ל OPC, גיורא אלמוגי / צילום: יח''צ
מנכ''ל OPC, גיורא אלמוגי / צילום: יח''צ

חברת האנרגיה OPC שבשליטת עידן עופר (באמצעות קנון), באמצעות חברת-הבת CPV האמריקאית, רוכשת שני מתקנים סולאריים בהקמה בארה"ב תמורת 46 מיליון דולר. מדובר בשני מתקנים בהיקף מצטבר של כ-458 מגה וואט, הגדול מהם נמצא באילינוי (360 מגה וואט), והקטן בקנטאקי (98 מגה וואט). נכון להיום (ד') מניית OPC  יורדת בכ-1%, כאשר מתחילת החודש היא ירדה בקצת יותר מ-4%.

לפי הדיווח של החברה לבורסה, CPV חתמה על ההסכמים לרכישת מלוא הזכויות בשני הפרויקטים שנמצאים בשלבי הפיתוח. "בתמורה לרכישת הזכויות בפרויקטים, במועד השלמת הרכישה שולם למוכר סכום של ב-9 מיליון דולר, כאשר העסקה כוללת תמורה מותנית, אשר בצירוף הסכום ששולם במועד ההשלמה כאמור, עשויה להסתכם בסכום של כ-46 מיליון דולר", נכתב בהודעת החברה. כן נכתב כי התמורה המותנית תשולם בהדרגה ובכפוף לאבני-דרך בפיתוח הפרויקטים. עוד נכתב כי שלב ההקמה צפויה במחצית השנייה של 2023.

OPC פועלת בישראל ובארה"ב בתחומי האנרגיה. ההחזקות המשמעותיות בישראל הן בתחנות הכוח שפועלות בגז טבעי במישור רותם ובחדרה בהיקף מצטבר של כ-600 מגה וואט. כמו כן, בישראל ישנם פרויקטים בהקמה בהיקף של כ-650 מגה וואט נוספים.

עידן עופר / צילום: סיון פרג'
 עידן עופר / צילום: סיון פרג'

בארה"ב החברה פועלת באמצעות CPV, אותה היא רכשה  במלואה לפני מספר חודשים בהשקעה של 815 מיליון דולר (רכישה והשקעות בפרויקטים). מדובר בחברה שפועלת בתחום מזה 20 שנה, כאשר בעת הרכישה הסבירו ב-OPC כי אחת הסיבות לעסקה היא האמון שהם רוכשים להנהלת החברה בארה"ב. מדובר בחברה עם היקף ייצור של כ-15 אלף מגה וואט. בהודעת החברה נמסר כי OPC רוכשת 70% מהזכויות החברה, וכן שהיא מהווה את השותף המנהל בה. לצידה מחזיקות בשותפות קבוצת כלל ביטוח (12.75%), מגדל (12.75%) ופועלים שוקי הון (4.5%).

בחודש שעבר דיווחה החברה על השקעה נוספת בפעילות בארה"ב באמצעות חברה זו בהיקף של כ-400 מיליון דולר נוספים. מנכ"ל OPC הוא גיורא אלמוגי.