ישרוטל רוכשת את מלון "ים הגליל" במגדל ביחד עם שותף בכ-225 מיליון שקל

במלון הצופה לכנרת יש כיום 212 חדרים • הוא צפוי להימסר לחברה ולשותפה בעסקה במהלך הרבעון הראשון של 2022

ליאור רביב, מנכ''ל ישרוטל / צילום: אריק סולטן
ליאור רביב, מנכ''ל ישרוטל / צילום: אריק סולטן

רשת ישרוטל רוכשת את מלון "ים הגליל" (דה סי אוף גליליי) הנמצא סמוך למושבה מגדל על חוף הכנרת, ביחד עם שותף (בחלקים שווים), בכ-225 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. הצדדים חתמו על מסמך עקרונות, ותנאי התשלום יסוכמו בהמשך.

במלון יש כיום 212 חדרים. בישרוטל מציינים כי השלמת העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות לשביעות-רצונם של החברה והשותף, חתימה על הסכם מכר מחייב וכן התקיימות תנאים סטנדרטיים לעסקאות דומות, לרבות קבלת אישורים שונים.

בכפוף להשלמת העסקה, המלון צפוי להימסר לחברה ולשותף במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022. עוד מציינים בישרוטל, כי "בד-בבד עם השלמת העסקה תתקשר חברה בת בבעלות החברה עם החברה והשותף בהסכם להשכרת המלון לשם הפעלתו על ידי החברה הבת, בתנאים שיסוכמו ביניהם".

מאז מרץ 2020 לא מגיעות קבוצות תיירים

המלון נבנה על ידי משפחת טל (בעלי מלון רסטל בטבריה) והחל לפעול בשנת 2019. המלון מיועד לארח קבוצות של תיירים המגיעים לאזור הכנרת, לרוב במסגרת מאורגנת. אלא שמאז מרץ 2020 הקבוצות הללו לא מגיעות לישראל, שאינה מאפשרת כניסת תיירים לישראל עד כה. מתווה פתיחת הגבולות אמור לצאת לדרך בתחילת חודש נובמבר. מלונות העיר טבריה, בדומה למלונות הערים שנשענות על תיירי החוץ, נפגעו קשות עם עוצר התיירות בארץ, והתפוסה בהם צנחה דרמטית, כשהם מתקשים למשוך את תיירי הפנים.

תוצאות חזקות במחצית הראשונה

ישרוטל, בשליטת משפחת לואיס, מנהלת כיום 20 בתי מלון בארץ, שמונה מהם באילת (רויאל ביץ, המלך שלמה רויאל גרדן, אגמים, ספורט, לגונה, ישרוטל ים סוף ומלון ישרוטל ריביירה). מרבית מלונות ישרוטל ממוקמים באילת ובים המלח, והנוכחות שלה בצפון היא בעיקר דרך מלונות היוקרה שבבעלותה, מצפה הימים ויערות הכרמל. לכן, החברה נפגעה השנה פחות מחברות מלונאות אחרות, ביניהן פתאל ודן, והציגה תוצאות חזקות בחצי הראשון של השנה, בין השאר מכיוון שהמלונות שלה באילת נהנו מתפוסה גבוהה יחסית עקב הביקושים הגבוהים מתיירי פנים.

את החצי הראשון של השנה סיימה ישרוטל עם עלייה של 111% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2020, לכ-604 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה עמד על כ-52 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 55 מיליון שקל בתקופה המקבילה. מניית החברה רשמה היום עלייה של 1% והשלימה התקדמות של 80% בשנה האחרונה. שווייה של החברה בבורסה הגיע לכ-4.6 מיליארד שקל.