טוויטר: האלגוריתם שלנו מגביר חשיפה לציוצים של פוליטיקאים מהימין

המחקר נעשה ב-7 מדינות: בריטניה, ארה"ב, קנדה, צרפת, גרמניה, ספרד ויפן •  טוויטר אמרה בבלוג שלה כי לא ברור מדוע האלגוריתם הוביל לתוצאות כאלו, וייתכן שיהיה עליה לשנות אותו

טוויטר / צילום: Shutterstock, tanuha2001
טוויטר / צילום: Shutterstock, tanuha2001

הרשת החברתית טוויטר הודתה שהיא מגבירה את החשיפה של ציוצים של פוליטיקאים ימניים וארגוני חדשות ימניים מאשר ציוצים מפוליטיקאים ומקורות שמאל, כשהמפלגה השמרנית בבריטניה היא בין המרוויחות הגדולות. על פי פוסט חדש בבלוג של טוויטר, נכתב כי המחקר נעשה ב-7 מדינות: בריטניה, ארה"ב, קנדה, צרפת, גרמניה, ספרד ויפן. על פי מסמך מחקר של טוויטר, הרשת החברתית מצאה "הבדל מובהק סטטיסטית לטובת הימין הפוליטי", בכל המדינות פרט לגרמניה.

טוויטר אמרה שהיא בחנה ציוצים של נבחרי ציבור ותוכן פוליטי מארגוני חדשות, כדי לבחון מאיזה מקורות יש יותר חשיפה. מבחינת ארגוני חדשות, בטוויטר אמרו שהם בעיקר התמקדו בגופי תקשורת בארה"ב כמו פוקס ניוז, הניו יורק טיימס ובאזפיד. איך הם עשו את המחקר? טוויטר אמרה כי ניתחה מיליוני ציוצים של נבחרי ציבור בין 1 באפריל ועד ל-15 באוגוסט 2020, ומאות מיליוני ציוצים של ארגוני חדשות, בעיקר בארה"ב, באותה התקופה.

כדי להבין את המחקר, צריך לעמוד על שני סוגים של הפיד המרכזי "Home" בטוויטר - הפיד האלגוריתמי והפיד הכרונולוגי. את הפיד המרכזי שלכם אפשר לעצב ב-2 דרכים: אלגוריתמי - משמע פיד שיורכב מציוצים שמתבססים על תחומי העניין והאינטראקציות הקודמות שלכם או כרונולוגי - הציוצים האחרונים שצויצו אלו יוצגו ראשונים בראש הפיד.

"מטרת המחקר הייתה כדי להבין טוב יותר את הגברת התוכן הפוליטי בפיד המרכזי האלגוריתמי מול הפיד הכרונולוגי. אנו מקווים שממצאינו יתרמו לדיון מבוסס ראיות על התפקיד של אלגוריתמים בעיצוב צריכת תוכן פוליטי באינטרנט", כך נכתב בבלוג.

טוויטר השוותה בין החשיפה של הציוצים בשני סוגי הפידים, בצורה הבאה: ערך של 0% לציוץ פירושו שאותו מספר משתמשים צפה בציוץ בין הפיד האלגוריתמי לבין הפיד הכרונולוגי, כשערך של 100% פירושו שאותו ציוץ השיג חשיפה כפולה. כך שלמעשה, לפי הנתונים, הפער הגבוה ביותר בין ימין לשמאל היה בקנדה, הליברלים היו ב-43% והשמרנים היו ב-167%. במקום השני עומדת בריטניה, 112% למפלגת הלייבור, 176% למפלגת השמרנים.

כך שלמעשה, לפי מסמך מחקר של טוויטר, הרשת החברתית מצאה "הבדל מובהק סטטיסטית לטובת הימין הפוליטי", בכל המדינות פרט לגרמניה. ציוצים של פוליטיקאים ימניים קיבלו הגברה אלגוריתמית מאשר אלו של צד השמאל הפוליטי, אותו דבר לגבי ארגוני החדשות - הימניים קיבלו חיזוקים מהאלגוריתם ביחס לשמאל. על פי המחקר, באופן כללי, ציוצים של פוליטיקאים הועצמו יותר על ידי ציר הזמן האלגוריתמי מאשר על ידי ציר הזמן הכרונולוגי.

טוויטר אמרה שלא ברור מדוע הפיד המרכזי שלה הביא לתוצאות כאלו, אבל אמרה שייתכן שיהיה עליה לשנות את האלגוריתם. בפוסט בבלוג החברה, נכתב כי הממצאים האלו יכולים להיות בעייתיים וכי יש צורך לבצע מחקר נוסף. הפוסט התייחס לכך שציוצים אלו יקבלו יחס מועדף בגלל הצורה שהם מופיעים בפיד של המשתמשים. "יש צורך בניתוח נוסף של גורמי שורש על מנת לקבוע אילו שינויים נדרשים, אם בכלל, כדי להפחית את ההשפעות השליליות של אלגוריתם על הפיד המרכזי שלנו", כך נכתב בבלוג

הרשת החברתית אמרה שהיא תהפוך את המחקר שלה לזמין עבור חוקרים ואקדמאיים ותאפשר לגורמים צד שלישי גישה רחבה יותר לנתונים - מהלך שהמתחרה שלה, פייסבוק, נמנעה לעשות בצורה מלאה. פוליטיקאים ומחוקקים ברחבי העולם קוראים לצוקרברג ולפייסבוק לפרסם את המחקרים שלהם על ההשפעות השליליות של אינסטגרם על צעירים.

לצד ההנגשה שטוויטר אמרה שתעשה, הרשת החברתית אמרה שחששות פרטיות הם אלו שמנעו ממנה להפוך את "הנתונים הגולמיים" לזמינים. בנוסף, טוויטר אומרת שהיא תהפוך בקרוב נתונים פנימיים של לזמינים עבור גורמים צד שלישי באופן קבוע. החברה אמרה שצוות האתיקה והשקיפות מסיים עכשיו תוכנית שתגן על פרטיות המשתמשים במהלך.