התעשייה האווירית מקימה שותפות לאזרוח טכנולוגיות צבאיות

במסגרת הסכם שיתוף-פעולה שנחתם עם חברת SixAI, השותפות תתמקד בהסבת טכנולוגיות צבאיות הקיימות בתעשייה האווירית, בהתאמתן ובמסחורן כמענה לצרכי השוק האזרחי • השותפות תהיה בהחזקה משותפת של שתי החברות ותפעל תחת צוות ניהולי מומחה

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית
בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית מקימה שותפות לאזרוח טכנולוגיות צבאיות, במסגרת הסכם שיתוף-פעולה שנחתם עם חברת SixAI. השותפות תתמקד בהסבת טכנולוגיות צבאיות הקיימות בתעשייה האווירית, בהתאמתן ובמסחורן כמענה לצרכי השוק האזרחי. השותפות תהיה בהחזקה משותפת של שתי החברות ותפעל תחת צוות ניהולי מומחה, שיתבסס על יכולותיה הטכנולוגיות וניסיונה רב-השנים של התעשייה האווירית ועל היכולות המסחריות של SixAI.

בשלב הראשון, פעילות השותפות החדשה תתמקד באזרוח טכנולוגיות צבאיות בשלושה תחומי ליבה: אנרגיה ירוקה, כולל טכנולוגיות לייצור אנרגיה, למיצוי אנרגיה ולאגירת אנרגיה; תעשייה חכמה (Industry 4.0) - ייעול תקשורת בין מכונות (M2M), אוטומציה של קווי ייצור, שילוב האינטרנט של הדברים (IoT) עבור אוטומציה מוגברת, ניטור ובקרה באמצעים ממוכנים וייצור מכונות חכמות שינתחו ויאבחנו בעיות ללא צורך בהתערבות אנושית; ניהול ובקרה בהפעלת רחפנים מסחריים ברום נמוך, כולל פיקוד ובקרה של פלטפורמות מסחריות בפרט בסביבה אורבנית, אימון והדרכה למפעילים ועוד.

נזכיר כי תחומי הפעילות הצבאית של התעשייה האווירית כוללים פיתוח וייצור מערכות צבאיות, מאוישות ולא מאוישות, ביבשה, בים באוויר ובחלל, מערכות תקשורת משולבות ומערכות סייבר. המערכות המתקדמות המפותחות ומיוצרות בתעשייה האווירית נמכרות מזה שנים רבות, במעל למאה מדינות ברחבי העולם.

חברת SixAI נוסדה על-ידי היזם רן פוליאקין ומשמשת כמרכז חדשנות לפיתוח והטמעה של טכנולוגיות פורצות דרך ומשנות מציאות, בחברות, מפעלים וארגונים מסורתיים לצורך מעבר לתעשייה 4.0, תוך שיתוף-פעולה עם שחקני ענק מרחבי העולם. עד היום החברה הקימה שתי שותפויות עם Musashi Seimitsu, חברה הקשורה להונדה ונסחרת בבורסה בטוקיו (טוקיו: 7220): 634 AI, שפיתחה מערכת הוליסטית לשליטה ובקרה של מערכות ניידות בסביבה תעשייתית, הכוללת ניהול ציים של רובוטים אוטונומיים; ו-Musashi AI, חברת רובוטיקה שפיתחה את העובד הרובוטי הראשון במטרה לשפר את חיי עובדי הייצור ולהסב אותם מעבודות רפטטיביות ולא מאתגרות הכרוכות בבקרה ושינוע רכיבים.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, מסר: "הקמת השותפות היא ביטוי הלכה למעשה ליישום האסטרטגיה העסקית החדשה של התעשייה האווירית למינוף היכולות הטכנולוגיות יוצאות הדופן של החברה בתחום האזרחי. לטכנולוגיות הצבאיות של התעשייה האווירית יש תרומה מבצעית משמעותית לביטחונה של מדינת ישראל. הסבת טכנולוגיות ומוצרים אלה לשימושים אזרחיים מובילים בעולם היא בעלת פוטנציאל עסקי מהותי, ולראיה - הפעולות שלנו בשנתיים האחרונות לאזרוח טכנולוגיות החברה לתחומי החקלאות, המכרות, הסייבר והרפואה".

מייסד SixAI, רן פוליאקין, מסר: "שיתוף-הפעולה של SixAI והתעשייה האווירית ישדר לעולם את העוצמה, הכוח והרלוונטיות של מדינת ישראל בתחומי פעילות נוספים ורבים מעבר לצבא וביטחון. אזרוח טכנולוגיות ומוצרים קיימים שפותחו על-ידי התעשייה האווירית לצרכים ביטחוניים יהווה צעד אסטרטגי ותשתית לפתרונות משני מציאות, שנועדו לתת מענה לסוגיות ברומו של עולם, כדוגמת בעיות הומניטריות, תעשייה מסורתית, פערי נגישות ומשבר האקלים. אני מברך על ההישג האדיר הזה ועל שיתוף-הפעולה עם ארגון בחזית הטכנולוגיה שכל העולם נושא אליו את עיניו".