"חסר ניסיון עסקי": למה עמיר פרץ נפסל מלכהן כיו"ר התעשייה האווירית?

מינויו של השר לשעבר עמיר פרץ כיו"ר התעשייה האווירית נפסל אתמול ע"י ועדת גילאור • עכשיו הנימוקים מתגלים: מחסור בניסיון עסקי משמעותי, הזמן הרב שחלף מאז כהונתו הקצרה של פרץ כשר הביטחון והעובדה שאינו חבר בנבחרת הדירקטוריונים

עמיר פרץ / צילום: שלומי יוסף
עמיר פרץ / צילום: שלומי יוסף

ועדת גילאור פסלה אתמול (ג') את מינויו של השר לשעבר עמיר פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית וכעת נחשפות הסיבות: "קיים קושי לקבוע כי היום הוא (פרץ) בעל ניסיון משמעותי בתחומי פעילותה של החברה או בעל כישורים בולטים באופן מיוחד בתחומים הרלוונטיים", נכתב במסמך הנימוקים.

פרץ אינו חבר בנבחרת הדירקטורים ולכן מועמדותו הוגשה כ"תואם-נבחרת", אך בוועדה הפועלת תחת רשות החברות החליטו לבסוף כי ניסיונו העשיר של פרץ בפוליטיקה ובהסתדרות אומנם מציב אותו ככשיר לכהונה כיו"ר, אבל לא מצדיק את השימוש החריג בבחירתו מחוץ להליך המקובל של נבחרת הדירקטורים. נימוק נוסף נגד המינוי היה חוסר ניסיון עסקי.

על כן, החליטו לפסול את המינוי שביקש להעביר שר הביטחון, בני גנץ. "בנסיבות אלו, לא בלי התלבטות הגיעו חברי הוועדה למסקנה שלמרות פועלו הציבורי של פרץ, חלפו 14 שנים מאז כיהן כשר הביטחון, מעט יותר משנה בשנים 2006-2007, ובהינתן העובדה כי בתקופה זו חלו תמורות ושינויים, בעולם כולו, וגם בחברה, אין בכהונתו כמו גם ניסיונו בתחום העבודה, כיו"ר ההסתדרות כדי להתגבר על החסר בניסיון העסקי משמעותי מוכח כאמור".

"כל אלו מחייבים כי בחברה יכהנו דירקטורים, ובפרט יושב ראש דירקטוריון, בעל ניסיון עסקי משמעותי המעיד על יכולת מוכחת להובלת חברה עסקית, בעלת היקפים עצומים ופעילות מורכבת, שבפניה ניצבים אתגרים משמעותיים".