איי.סי.אל סוגרת רבעון עם קפיצה של 317% ברווח הנקי

מכירות החברה הגיעו ברבעון לכ-1.8 מיליארד דולר, צמיחה של 49% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד • החברה תחלק דיבידנד בהיקף של כ-107 מיליון דולר

רביב צולר, נשיא ומנכ''ל ICL / צילום: נטלי כהן-קדוש
רביב צולר, נשיא ומנכ''ל ICL / צילום: נטלי כהן-קדוש

עם רוח גבית מעליית מחירי הסחורות בחודשים האחרונים, חברת איי.סי.אל, הפועלת בתחום הכימיקלים והמינרלים, דיווחה היום (ה') על תוצאות חזקות  לרבעון השלישי שהסתיים ביום 30 בספטמבר 2021. מכירות החברה הגיעו ברבעון לכ-1.8 מיליארד דולר, צמיחה של 49% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התפעולית רשמה החברה רווח של 321 מיליון דולר, קפיצה של 221% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ושיא של שמונה שנים. הרווח הנקי זינק ב-317% והגיע לרמה של 225 מיליון דולר ואילו הרווח הנקי המתואם בסך 215 מיליון דולר, עלה ב-271%. 

בחברה מציינים כי תוצאותיה הרבעוניות של איי.סי.אל  שוב נבעו מצמיחת פעילויות המוצרים המיוחדים של החברה, אשר המשיכה במקביל לממש את היתרונות מעליית מחירי הסחורות. "הביצועים החזקים נתמכו על-ידי עלייה בביקוש למוצרי החברה ומחירים גבוהים במרבית השווקים, על אף התייקרויות חומרי גלם והוצאות הובלה המלווים באתגרים בשרשרת האספקה הגלובלית". 

חטיבת האשלג של החברה רשמה ברבעון מכירות בסך 436 מיליון דולר, עלייה של 123 מיליון דולר, 39% , לעומת הרבעון המקביל.  המחיר הנגזר הממוצע לטון אשלג עמד על 317 דולר לטון, עלייה של 44% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובחברה מציינים כי "עליות המחירים בתקופה האחרונה צפויות להביא להשפעה משמעותית בחודשים הבאים". 

פעילות הפוספט של איי.בי.אי רשמה מכירות בסך 655 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 29% לעומת הרבעון המקביל, במגזר המוצרים התעשייתיים נרשמה עלייה של 43% לרמת מכירות בסך 387 מיליון דולר, ופעילות הפתרונות לחקלאות רשמה מכירות בסך 387 מיליון דולר, קפיצה של 124%.  

במקביל לפרסום תוצאות הרבעון השלישי, דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך 8.37 סנט למניה, כ-107 מיליון דולר. הדיבידנד יועבר לבעלי המניות במהלך חודש דצמבר.

"איי.סי.אל הציגה תוצאות מצוינות, לרבות רבעון רביעי ברציפות של שיפור ברווח. כל ארבע החטיבות העסקיות של החברה תרמו לכך, כאשר כל אחת מהן דיווחה על צמיחה דו-ספרתית במכירות, ברווח התפעולי וב-EBITDA, שנבעו מצמיחת סל המוצרים המיוחדים ורוח גבית מפעילות הקומודיטי. בעוד שחטיבת הפתרונות החדשניים לחקלאות הציגה צמיחה אורגנית דו-ספרתית, הרכישות האחרונות בברזיל סייעו לאזן את העונתיות המסורתית בפעילות זו והביאו לשיפור של כ-125% במכירות וזינוק של למעלה מ-300% ב-EBITDA של החטיבה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד," מסר רביב צולר, נשיא ומנכ"ל איי.סי.אל.