דלתא | ראיון

בדרך לנאסד"ק: מנכ"ל דלתא גליל מספר על הזינוק של 420% בשווי המניה מאז פרוץ הקורונה

חברת מוצרי ההלבשה דלתא גליל מדווחת על תוצאות שיא, כאשר מניית החברה יותר מהכפילה את שוויה מתחילת השנה • אייזיק דבח, המנכ”ל ובעל השליטה, מספר מדוע הוא מקדם הנפקה בנאסד”ק ומבהיר: "תמיד נישאר בארץ ולא נעזוב את הבורסה בת”א. אנו חברה ישראלית עם הנהלה ישראלית"

אייזק דבח - מנכ''ל דלתא ובעל השליטה / צילום: אמיר לוי - ניו יורק
אייזק דבח - מנכ''ל דלתא ובעל השליטה / צילום: אמיר לוי - ניו יורק

חברת ההלבשה דלתא גליל  נערכת בחודשים האחרונים לקראת הנפקה מחודשת של מניותיה בבורסת נאסד"ק, ולפי תוצאותיה הכספיות ברבעון השלישי של 2021, היא אף מוכנה לכך. בתחילת אוקטובר דיווחה סוכנות בלומברג, כי דלתא גליל שכרה את שירותי הבנקאות להשקעות של בנק אוף אמריקה לצורך ניהול ההנפקה, וכי היא מכוונת לשווי של כ-2 מיליארד דולר.

לשם השוואה, במועד הפרסום עמד שוויה של דלתא גליל בבורסה של ת"א על כ-1.3 מיליארד דולר בלבד, כאשר כעת היא נסחרת סביב שווי של 1.5 מיליארד דולר, לאחר שפרסמה דוחות כספיים חזקים לרבעון השלישי של 2021. 

יש לציין כי מניית דלתא גליל כבר נסחרה בעבר בנאסד"ק, אולם נמחקה ממנה בשנת 2008 בשל היעדר נזילות ועניין מוגבל מצד המשקיעים בארה"ב. אלא שלדברי אייזיק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל דלתא גליל, החברה של היום היא לא אותה חברה שנמחקה אז.

 
  

בראיון לגלובס הוא אומר כי "לא החלטנו עדיין על הנפקה אבל אנחנו חושבים על זה, כי כשאנחנו מסתכלים על השוק הישראלי אז אין כאן חברות בעלות פעילות מקבילה שניתן להשוות את דלתא גליל אליהן. גם אין בישראל הרבה אנליסטים שמבינים את הסקטור שלנו".

לדברי דבח, "אם אנחנו מסתכלים על החברות באמריקה ובעולם שפועלות במגזר שלנו, אז אנחנו מתומחרים נמוך יותר מהן, והצמיחה שלנו גבוהה יותר. אנחנו שואפים להביא ערך גבוה לבעלי המניות של החברה. זה מהלך שדיברנו עליו הרבה זמן ובזמן הנכון אנחנו נגיע לשם.

"צריך להוסיף ש-50% מההכנסות של דלתא גליל מגיעות מהשוק האמריקאי. הלקוחות הגדולים שלנו, כמו נייקי וויקטוריה סיקרט הם אמריקאים, אז זה מאוד טבעי עבור דלתא להיסחר בארה"ב".

אבל בעבר המניה לא ריכזה הרבה עניין אצל המשקיעים האמריקאים. המחזורים שם היו מאוד דלילים ועיקר המסחר היה בת"א.
"אתה צודק ב-100% ובגלל זה, כשנכנסתי לדלתא בסוף 2007 אז כבר ב-2008 הוצאתי את החברה מבורסת נאסד"ק, כי לא היה מסחר שם. אבל דלתא היא היום חברה אחרת לחלוטין מזאת שהייתה אז.

"כשנכנסתי לדלתא, רק חלק קטן מפעילותה היה בארה"ב, כאשר רוב הפעילות הייתה ייצור מוצרים עבור מותגים פרטיים ולא היו לנו מותגים משלנו. אם ניכנס עכשיו בחזרה לנאסד"ק זה יהיה בשביל שתהיה נזילות במניה גם בארה"ב. אבל מה שחשוב זה שתמיד נישאר כאן בארץ ולא נעזוב את הבורסה לני"ע בת"א, כי אנחנו חברה ישראלית עם הנהלה ישראלית".

"החברה השתנתה המון בשנים האחרונות"

דלתא גליל תעשיות היא יצרנית בינלאומית ומשווקת של מוצרי הלבשה ממותגת ויצרנית עבור חברות מובילות של מוצרים לגברים, נשים, ילדים, פנאי והלבשת Activewear (ספורט). ברבעון השלישי של 2021 הציגה החברה עלייה של 31% בהכנסות ל-501 מיליון דולר וצמיחה של 67% ברווח הנקי ל-32.5 מיליון דולר.

במקביל, העלתה החברה את תחזית הגידול בהכנסות ב-4% בהשוואה לתחזית הקודמת ואת תחזית צמיחת הרווח הנקי ב-15% בהשוואה לתחזית הקודמת. כך שכעת צופה החברה צמיחה של 14% בהכנסות ושל 91% ברווח הנקי ב-2021 כולה.

התוצאות הללו מדגימות כי דלתא גליל התאוששה היטב ממשבר הקורונה, שפגע בה ובחברות אופנה נוספות במחצית הראשונה של 2020. לדברי דבח, "החברה השתנתה המון בשלוש-ארבע השנים האחרונות. אנשים לא ראו את זה ולא הבינו את זה, אבל אנחנו השקענו במפעלים חדשים ומשוכללים בוויטנאם והפסדנו בגלל זה כסף ב-2018 וב-2019.

 
  

"השקענו בלשנות את החברה ולצאת מקטגוריות שלא היו רווחיות, בפרט אצל וול-מארט. עשינו הרבה דברים לפני הקורונה ובהתחלת הקורונה כדי שהחברה תגיע למצב שהיא נמצאת היום.

"עכשיו הגענו למצב שאנחנו עוד פעם מתחילים לגדול ולטפס, וממש הגענו ליעד ששמתי לעצמי לפני עשר שנים, שנגיע ל-EBIT (רווח תפעולי, ע"כ) של 10% מהמכירות ולרווחיות גולמית של 40%. אבל כל זה נובע מדברים שהתעסקנו בהם בשנים האחרונות".

"השקענו בדיגיטל עוד לפני הקורונה"

דבח מספר כי "דלתא מאוד ממוקדת בחדשנות ועכשיו, בגלל שתחום הדיגיטל בעולם גדל כל כך, כולם באים לדלתא, כי אנחנו המומחים במוצרים. לאתרי המסחר באינטרנט יש מומחיות בשיווק ובטכנולוגיה, אז הם באים אלינו כדי לקבל מאיתנו את הבד הנכון, את המוצר הנכון ואת הסיפור הנכון עם התוכן הנכון, ואנחנו צומחים איתם. הם צומחים בעשרות אחוזים זה מה שנתן לנו צמיחה מאוד יפה בשנתיים האחרונות. השקענו בתחום האינטרנט עוד לפני הקורונה, גם באתרים של המותגים המובילים שלנו וגם ברכישה של חברת בר נססיטיז (Bare Necessities) שהיא למעשה פלטפורמה שמחזקת את הניראות שלנו בשוק, שאותה רכשנו מוול-מארט.

"השקנו גם מותגים שלנו באמצעות הפלטפורמה הזאת. ככה שכל נושא האינטרנט הוא מנוע צמיחה אדיר עבורנו. דבר נוסף הוא רשיונות הזכיינות הגלובליים הענקיים עם אדידס ו-וולפורד (Wolford) עליהם הודענו בעבר, ועכשיו גם עם פולו ראלף לורן.

"כל הדברים הללו יעזרו לנו בטווח של 3-5 השנים הקרובות, ויתנו לנו צמיחה יפה מאוד. לאדידס למשל, נייצר מוצרי הלבשה אינטימית לנשים וגברים שישווקו בשנים הקרובות בכל העולם למעט צפון אמריקה. הודענו גם שחתמנו על הסכם עם פולו ראלף לורן, שזה מותג שנשיק עבורו מוצרים באביב 2023.

"ככה שזרענו הרבה זרעים, ואם הם יגדלו בשנים הקרובות תהיה לנו המשכיות לגדול בצורה אורגנית בשיעור של לפחות 10% מדי שנה".

מה חוזים כאלו מלמדים על דלתא גליל?

"חברות כמו פולו ראלף לורן באו אל דלתא גליל, וזה אומר שרואים בנו חברה מובילה, חדשנית. כזאת שיכולה לקחת את המותג של פולו ראלף לורן ולעשות כל אופנת ההלבשה התחתונה בשבילם בעולם וזה נותן לנו תחושה גדולה של גאווה.

"חברות גדולות כמו אדידס ופולו ראלף לורן רוצות לחתום על הסכמי רישוי עם דלתא על בסיס גלובלי, ולא על רק בארה"ב ובאירופה, אז אני גאה מאוד שהחברה שלנו נבחרה להיות השותף של החברות הללו.

"זאת אבן דרך נהדרת וזה יעניק לחברה הרבה צמיחה בחמש השנים הבאות, מעבר לכל הצמיחה שאנחנו מקבלים מחברות השיווק באינטרנט שאנחנו עושים איתם עסקים והצמיחה שנקבל מנייקי וכדומה".

"בקורונה הייתה יותר גמישות למשא ומתן"

מתחילת השנה השלימה מניית דלתא זינוק אדיר של 120%, המצטבר ל-420% מאז מרץ 2020 - השפל אליו ירדה בעקבות פרוץ משבר הקורונה.

האם משבר הקורונה הפך את דלתא גליל לחברה טובה יותר ממה שהיא הייתה לפני שנתיים?
"זאת שאלה טובה מאוד ואני אענה עליה בשתי דרכים שונות. דבר ראשון, הקטגוריות שבהן אנחנו פועלים עבדו טוב מאוד במהלך תקופת הקורונה. אנשים קנו יותר תחתונים, חזיות וגרביים. בקורונה למשל, אנשים לבשו יותר גרבי ספורט כי הם השתמשו פחות בנעלי העבודה שלהם, וייצור הגרביים קפץ המון אצלנו.

"דבר שני, עשינו כמה שינויים לפני שנה, ברבעון השני של 2020 עשינו מהלכים של ארגון מחדש, שעשו לחברה הרבה טוב. הקורונה הייתה הזדמנות עבורנו להאיץ תהליכים ותוכניות וגם לשנות. אז הודענו על תוכנית ארגון מחדש בהיקף של 40 מיליון דולר, שאת הפירות שלה נראה ב-2022, כי אנחנו עדיין במהלך של ביצוע התוכנית. חלק מהשיפור ברווחיות שראינו ברבעון השלישי, עם חמישה רבעונים רצופים של רווחיות שיא, נובע מכך.

"היו למשל הזדמנויות במדינות אירופאיות, שם בימים כתיקונם חלות מגבלות משמעותיות על מהלכי התייעלות. בתקופת הקורונה כן הייתה הזדמנות ויותר גמישות ונכונות לבוא איתנו במשא ומתן. הייתה הזדמנות לשפר גם את מערך התפעול שלנו. יצאנו למשל משלושה מפעלים עם עלויות יחסית גבוהות והסטנו את העובדים למדינות כמו מצרים, עם עלות נמוכה יותר ועם המון ניסיון וידע, ואנחנו מרחיבים את הפעילות שם. 

"הייתה גם הזדמנות לשפר את מערך השיווק שלנו, בתחום הג'ינסים למשל. והג'ינסים חווים עכשיו תקופה מאוד חזקה, כי אנשים שחוזרים למשרדים אחרי הקורונה עושים את זה בתלבושת יותר יומיומית ופחות פורמלית.

"בנוסף, שיפרנו תהליכים. בקורונה הייתה הזדמנות לעבור לפעילות דיגיטלית בתחומי הפיתוח והייצור, אם זה שימוש בכלי תלת-ממד לעיצוב והצגת דברים דרך הזום, אם זה הדפסות תלת-ממד. אז תהליכים שלמים של פיתוח וייצור הפכו להיות יותר יעילים, מהירים וזולים, ואנחנו כחברה הפכה לחברה יותר זריזה ומהירת תגובה".

"מתמודדים יפה עם הבעיות בשרשרת האספקה"

ואיך אתם מושפעים מהמצב החדש בעולם של בעיות בשרשראות האספקה ועלייה חדה בעלויות השילוח?
"מושפעים כמו כולם".

מה זה אומר מבחינתכם? איך אתם מתמודדים עם זה?
"דבר ראשון, זה משפיע עלינו בכך שהעלויות עולות כמו לכל אחד, וזה פוגע ברווחיות של החטיבות שלנו בשיעורים של 1% עד 3%, תלוי בחטיבה. ככה, שללא זה הרווחיות שלנו הייתה עוד יותר טובה.

"דבר שני זה שהסחורה לא יוצאת מהנמל במהירות שהיא צריכה לצאת, ולוקח לה שבועיים עד חודש יותר מאשר בתקופה נורמלית. אם זה לא היה, אז הרבעון השלישי היה הרבה יותר טוב, כי היו לנו עוד הזמנות שהיו צריכות לצאת ברבעון השלישי ולא יצאו בגלל שהסחורה לא הגיעה בזמן למחסנים שלנו.

"אז בשני המובנים האלה, העלויות עלו והסחורה מגיעה קצת יותר מאוחר מאשר היא צריכה. זה גם גורם לכך שהמלאי שלנו עולה, כי הסחורה נמצאת ברשותנו יותר זמן.

זה מצב שעדיין הולך ומחריף? נראה את זה משפיע יותר בחריפות עליכם ועל החברות השונות בעולם ברבעון הרביעי?
"אנחנו משתמשים ביועצים ומסתכלים על מה שהולך בעולם, אבל אף אחד לא יודע. מה שכן, יש לחץ גדול לפתוח את הנמלים 24 שעות ביממה כדי להוציא את הסחורה יותר מהר. אנחנו כחברה גם מנסים ללחוץ כדי להוריד את המחירים, כי מחיר הובלת מכולה עלה ב-500% לעומת מה שהיה בעשרים השנים האחרונות. עכשיו, העלויות של המובילים לא גדלו ב-500%, הן עלו ב-20% או ב-50%, אבל כל אחד מנסה לנצל את המצב לטובתו.

"המחירים הכי גבוהים הם של המכולות היוצאות מסין, והם פחות גבוהים עבור מכולות שיוצאות ממצרים או מבנגלדש. זה משפיע על כולם ואין מה לעשות, אבל למרות ההשפעות הללו הצגנו רווחיות שיא, ככה שאנחנו מצליחים להתמודד עם זה.

"כולם מאותגרים על ידי הנושאים הללו, אבל אנחנו מתמודדים עם זה מאוד יפה וזה בא לידי ביטוי בתוצאות החזקות שלנו. ההתמודדות היא עם תמהיל המוצרים שלנו, תמהיל הלקוחות ותמהיל ערוצי המכירה".

ת.ז | דלתא גליל תעשיות

תחום פעילות: ייצור ושיווק של מוצרי הלבשה ממותגת וייצור עבור חברות מובילות של מוצרים לגברים, נשים, ילדים, פנאי וספורט

היסטוריה: הוקמה בשנת 1965 על-ידי דב לאוטמן ואליעזר פלג. בעל השליטה היום הוא אייזק דבח, המכהן כמנכ"ל. מטה החברה ממוקם בפארק התעשייה קיסריה

נתונים: שווי שוק: 4.6 מיליארד שקל

ת.ז | אייזיק דבח

אישי: בן 64, נשוי, אב ל-3 וסבא ל-4, נולד בירושלים, מתגורר במנהטן, ניו יורק

מקצועי: כיהן כמנכ"ל של חברה אמריקאית לג'ינסים, היום מנכ"ל דלתא גליל ובעל השליטה בחברה

עוד משהו: אוהב לרוץ, לשחק טניס ולעשות סקי