תדיראן: הכנסות שיא ברבעון, אך שיעור הרווחיות הגולמית בירידה

המכירות והרווחים של יצרנית המזגנים צמחו, אך המשקיעים ציפו ליותר והמניה מאבדת כ-6% במסחר בתל אביב • במבט על 12 החודשים האחרונים החברה כמעט הכפילה את שוויה • בתדיראן מייחסים את הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית לפעילות של תדיראן סולאר - שרכישתה הושלמה בתחילת השנה

משה ממרוד - בעלים של תדיראן / צילום: סיון פרג'
משה ממרוד - בעלים של תדיראן / צילום: סיון פרג'

יצרנית המזגנים תדיראן גרופ  ממשיכה להציג צמיחה בפעילותה ורושמת תוצאות שיא לרבעון השלישי של 2021, לאחר שהרחיבה בתחילת השנה את פעילותה לתחום האנרגיה הסולארית. לדברי החברה, לפעילות תדיראן סולאר תרומה משמעותית לתוצאות. 

יחד עם זאת, המשקיעים ציפו לצמיחה חזקה יותר ככל הנראה, שכן המניה מאבדת כ-6% בשעה זו במסחר בתל אביב. יחד עם זאת, מתחילת השנה החברה הוסיפה מעל ל-80% לערכה, ובמבט על 12 החודשים האחרונים כמעט והכפילה את שוויה. בחודש האחרון לבדו התחזקה ב-12%

מהדוחות עולה כי ההכנסות ברבעון השלישי צמחו ב-23.2% לסך של 398 מיליון שקל, לעומת 323 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי צמח רק במעט (4.7%) והסתכם ב-54.7 מיליון שקל. הרווח הנקי גדל בכ-7.5% לעומת אשתקד והסתכם ב-40.2 מיליון שקל.

הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ-7.7% והסתכם ב-97 מיליון שקל, אך שיעורו מכלל ההכנסות ירד ל-24.4%, בעוד שברבעון המקביל בשנה שעברה הרווח הגולמי עמד על 90.1 מיליון שקל ובשיעור של 27.9%. לדברי החברה, הפעילות של תדיראן סולאר, שרכישתה הושלמה בתחילת השנה, מאופיינת ברווחיות גולמית נמוכה יותר מפעילות המזגנים. 

ה-EBITDA ברבעון צמח ב-1.9% והסתכם ל-57.9 מיליון שקל (שיעור של 14.5%), לעומת 56.8 מיליון שקל (שיעור של 17.6%) ברבעון המקביל אשתקד. 

החברה הדגישה בהודעתה כי הגידול ברבעון נובע בעיקר מהתרומה של תוצאות חברת תדיראן סולאר אשר רכישתה הושלמה בתחילת הרבעון הראשון. יחד עם זאת, השיפור בתוצאות קוזז בחלקו בשל המיעוט בימי עבודה במהלך חודש ספטמבר עקב חגי תשרי.

לראשונה רשמה מעל מיליארד שקל הכנסות

ב-9 חודשים הראשונים של השנה, הכנסותיה של תדיראן חצו לראשונה את רף המיליארד שקל והסתכמו ב-1.07 מיליארד שקל, לאחר שצמחו ב-36.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי מתחילת השנה עד ספטמבר הסתכם ב-110.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-84.6 מיליון שקל בשנה שעברה.

בין ינואר לספטמבר החברה רשמה רווח גולמי של 273.5 מיליון שקל, צמיחה של 22.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. הרווח התפעולי צמח ב-31% והסתכם ב-150.9 מיליון שקל, והרווח הנקי גדל בכ-30% ל-110.6 מיליון שקל. ה-EBITDA לתקופת הדו"ח הסתכם ל-166.2 מיליון שקל, גידול של כ-28.5%.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לתקופה של 9 חודשים הסתכם לסך של כ-17.3 מיליון שקל, כאשר לדברי החברה התזרים הושפע מהקדמת ההצטיידות במלאי מזגנים בעקבות משבר התובלה והסחורות העולמיים.

ב-1 בינואר השלימה תדיראן גרופ את רכישתן של 75% ממניות חברת אלירן סולאר, העוסקת בייבוא ושיווק של מוצרים להרכבת מערכות אנרגיה פוטו-וולטאיות בישראל. בתמורה למניות, שילמה תדיראן גרופ במועד הרכישה סכום של 45.27 מיליון שקל, כשבמקביל שונה שמה של אלירן סולאר לתדיראן סולאר.

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, מסר: "אנו שמחים על תוצאות הרבעון, שהושגו חרף הבעיות העולמיות בשרשרת האספקה והמיעוט בימי העסקים במהלך חודש ספטמבר עקב חגי תשרי. הודות להיערכות מוקדמת והצטיידות במלאים גדולים יותר מראש, צמצמנו משמעותית את ההשפעה של משבר שרשרת האספקה הגלובלי".