אלון מאסק מכר מניות טסלה בשווי של כ-5 מיליארד דולר

המיליארדר אמנם ערך לאחרונה סקר בטוויטר סביב השאלה האם למכור 10% ממניותיו של טסלה, אולם כבר בספטמבר רמז כי הוא מתכנן למכור "נתח עצום" ממניותיו ברבעון הרביעי של השנה • מאסק מכר למעלה מ-3.5 מיליון מניות, ולאחר המכירה נשארו בידיו למעלה מ-166 מיליון מניות

אלון מאסק / צילום: Associated Press, Matt Rourke
אלון מאסק / צילום: Associated Press, Matt Rourke

אלון מאסק מכר למעלה מ-3.5 מיליון ממניות טסלה בשווי של כמעט 5 מיליארד דולר, כך לפי דיווח ב-CNBC. זאת כדי לעמוד בהתחייבויות מס הקשורות למימוש אופציות. הוא עדיין מחזיק בידיו למעלה מ-166 מיליון מניות. 

3.5 מיליון המניות, שבשווי של למעלה מ-3.88 מיליארד דולר, נמכרו בשלל עסקאות שבוצעו בשלישי ורביעי. עסקאות אלו לא היו מכירות מתוכננות.

מוקדם יותר דווח כי מאסק מתעתד למכור יותר מ-930,000 מניות בשווי של למעלה מ-1.1 מיליארד דולר.

רק השבוע נקבע על ידי יותר מ-3.5 מיליון גולשי טוויטר כי מאסק ייפרד מהחזקות בשווי של 21 מיליארד דולר, לאחר שהצביעו בסקר שהעלה מייסד טסלה - ובו שאל האם למכור 10% ממניותיו בחברה. קרוב ל-60% מהמצביעים השיבו שעליו לעשות זאת. 

מאסק אמנם ביקש מ-62.5 מיליון העוקבים שלו בטוויטר להצביע בסקר שהעלה, ואמר להם שהצבעתם תקבע את עתיד אחזקותיו בטסלה. אולם כעת עולה כי למעשה הוא ידע שחלק ממניותיו מיועדות למכירה השבוע.

בעקבות הסקר ותוצאותיו, מניות טסלה צנחו ביותר ב-15% במהלך שני ושלישי, לפני שהתאוששו ביותר מ-4% אתמול.

 מאסק עצמו כבר הצהיר בספטמבר כי הוא מתכנן למכור "נתח עצום" ממניותיו ברבעון הרביעי של השנה. במהלך כנס "Code 2021" שהתקיים בבוורלי הילס אמר המיליארדר כי כאשר האופציות שלו בטסלה יפוגו, שיעור המס שעליו יהיה לשלם יעמוד על יותר מ-50% - ולכן הוא מתכנן למכור אותן בקרוב. "יש לי כמה אופציות שפגות בתחילת השנה הבאה, אז נתח עצום מהן יימכר ברבעון הרביעי, כי אני חייב לעשות זאת - או שהן יפוגו", הסביר. 

חברי הדירקטוריון הנוכחיים והקודמים, כולל היו"ר רובין דנהולם, אחיו של מאסק קימבל מאסק, אירה ארנפרייס ואנטוניו גרסיאס הוציאו מניות של טסלה בשווי מאות מיליוני דולרים מאז 28 באוקטובר, לאחר ששווי השוק של טסלה עבר את טריליון הדולר.

ההון האישי של מאסק לא מורכב ממשכורת או מזומנים, אלא רק מאופציות על מניות, והוא גדל בהתאם לעליית המנייה של טסלה. ב-2012 מאסק קיבל 22.8 מיליון אופציות במחיר של 6.24 דולר למניה - מה שאומר שכיום, כאשר מניות טסלה הגיעו לשווי של 1,222 דולר, הרווח שלו מהאופציות מגיע לכ-28 מיליארד דולר.

האופציות על המניות הולכות לפוג באוגוסט 2022, אך על מנת לממש אותן, מאסק יצטרך לשלם מס הכנסה. בגלל שהוא קיבל את האופציות כהטבות, הן ימוסו ב-37% בנוסף ל-3.8% "מס השקעה". בנוסף לכך, הוא יצטרך לשלם 13.3% מסים למדינת קליפורניה. השילוב של המסים הפדרליים ומסי המדינה מגיעים ל-54.1%, ועל כן מימוש האופציות יעלה לו 15 מיליארד דולר.