Wix עקפה את התחזיות ברבעון השלישי; "ראינו שיפור בכל הפרמטרים"

תחזית ההכנסות השנתית של Wix, שהופחתה ברבעון הקודם בשל האי-ודאות בשוק, מתעדכנת כלפי מעלה בזכות שיפור עסקי שהחברה מזהה • ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים: "להתחזקות השקל השפעה שלילית בגובה כמה מיליוני דולרים על התזרים החופשי מדי רבעון"

אבישי אברהמי, מנכ"ל WIX / צילום: שלומי יוסף
אבישי אברהמי, מנכ"ל WIX / צילום: שלומי יוסף

חברת האינטרנט Wix עקפה את התחזיות ברבעון השלישי של השנה, עם הכנסות גבוהות יותר והפסד נקי Non-GAAP מצומצם ביחס לתחזיות האנליסטים. לפי כללי GAAP, החברה רווחית רבעון שני ברציפות, בזכות השקעתה בחברת Monday.com שהונפקה לאחרונה בנאסד"ק.

במקביל לדוחות, תחזית ההכנסות השנתית של Wix, שהופחתה ברבעון הקודם בשל האי-ודאות בשוק, מתעדכנת כלפי מעלה בזכות שיפור עסקי שהחברה מזהה. מנגד, תחזית התזרים החופשי מופחתת פעם נוספת, בשל השקעה מוגדלת בשיווק לצורך צמיחה בעתיד, ובמידה פחותה על רקע חולשת הדולר מול השקל.

Wix, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מספקת פלטפורמה שמאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים להקים ולנהל אתרי אינטרנט. הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו ב-26.2% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-321 מיליון דולר, מתוכם 241 מיליון דולר ממוצרי הליבה (צמיחה של 19%) ו-79.5 מיליון דולר מפתרונות עסקיים (צמיחה של 55%). שיערוך השקעת Wix במאנדיי, ומכירת חלק מההחזקה שלה, ייצרה הכנסות נטו של 112 מיליון דולר והובילה לרווח נקי (לפי כללי החשבונאות המקובלים, GAAP) של 16.7 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול מאנדיי ותגמולים הוניים לעובדים, ההפסד הנקי ברבעון הסתכם ב-11.9 מיליון דולר שהם 21 סנט למניה, בזמן שהאנליסטים ציפו להפסד כפול.

מתחילת השנה Wix צמחה בהכנסות ב-33.3% ל-941 מיליון דולר, רשמה הפסד נקי GAAP של 6.2 מיליון דולר והפסד נקי Non-GAAP של 57.9 מיליון דולר שהם 1.02 דולר למניה.

 
  

כאמור Wix  מעלה מעט את תחזית ההכנסות השנתית שהופחתה ברבעון הקודם, והצפי כעת הוא להכנסות של 1.265-1.274 מיליארד דולר, צמיחה של 28%-29% לעומת 2020. תזרים המזומנים החופשי יסתכם ב-22-27 מיליון דולר (45-50 מיליון דולר בנטרול ההשקעה במשרדים החדשים), ירידה לעומת תחזית קודמת ל-35-40 מיליון דולר.

"היה לנו רבעון שלישי מאוד מוצלח שעקפנו בו את התחזיות שנתנו. ראינו שהדברים משתפרים משמעותית וזה ניכר בתוצאות שלנו", אמר ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים. "ראינו שיפור בכל הפרמטרים, העלינו את תחזיות הגבייה וההכנסות ובמקביל הגדלנו את תחזית ההשקעה הנוספת בשיווק, לאור הגידול בביקוש". שמש מדגיש שזה מהלך חיובי: "ברגע שהביקוש גדל, אנחנו יכולים להגדיל את ההשקעה בשיווק ולהביא לקוחות נוספים. מכיוון שההגדלה בהשקעה היא בחודשים האחרונים של השנה, לא נראה השפעה מיידית בשורה העליונה, וזו יותר השקעה לשנה הבאה".

ניר זוהר, נשיא Wix, מוסיף כי "בשנה האחרונה פרסמנו לא מעט בשורות, האחרונה בהם בשבוע שעבר על פתרון מותאם לחדרי כושר ועסקים קטנים בתחום הכושר. אחד הכוחות הגדולים שלנו כפלטפורמה הוא שיש לנו את כל התשתיות בתוך המערכת לא רק לתת חוויה מושלמת של בניית האתר, אלא גם לחבר את החתיכות השונות מהמערכת כדי לתת מענה ספציפי לתוכן של כל אחד, שהוא שונה בין עסקים שונים. יהיו עוד חידושים מעניינים בחודשים הבאים".

מה לגבי רכישת חברות?
זוהר: "אנחנו תמיד בוחנים אפשרויות לרכישה. פחות מעניין אותנו לקנות משתמשים או מתחרים כי השיווק שלנו יעיל יותר, אבל מצד שני אנחנו מסתכלים על חברות חזקות, שמוסיפות לנו ערך מבחינת התפתחות מוצרית וטכנולוגית. תמיד יש בקנה רכישות פוטנציאליות".

באשר להשקעה במאנדיי, שמש מציין שעיקר הסכום שנרשם כהכנסות ממנה נובע מהשיערוך, וחלק קטן ממכירת כ-5% מהחזקות Wix במאנדיי. Wix הייתה הלקוחה הראשונה של מאנדיי ואברהמי, מנכ"ל Wix, משקיע פרטי בה שמחזיק בה גם באמצעות Wix. כיום, מאנדיי נסחרת בשווי גבוה ב-4 מיליארד דולר משוויה של Wix, שעומד על 11.3 מיליארד דולר.

כמה פוגעת בכם חולשת הדולר מול השקל?
שמש: "זה בהחלט משפיע, לצערי. ההשפעה היא שלילית בגובה כמה מיליוני דולרים על התזרים החופשי מדי רבעון. צריך לזכור שתוך פרק זמן קצר, הדולר נשחק ב-5%".