דיווחים: הולנד תיכנס לסגר חלקי בגלל הזינוק במקרי הקורונה

בכלי התקשורת המקומיים מדווחים כי ממשלת הולנד תודיע הערב על סגר חלקי, שכולל סגירת מסעדות ב-7 בערב והגבלת כניסה רק למחוסנים ולמחלימים • הולנד היא המדינה הראשונה המאמצת צעדים גורפים כאלה באירופה שאחרי קמפיין החיסונים • לפי הדיווחים, הסגר יחול ממחר ולמשך שלושה שבועות לפחות

הגל הרביעי בהולנד / צילום: Reuters, Piroschka Van De Wouw
הגל הרביעי בהולנד / צילום: Reuters, Piroschka Van De Wouw

ממשלת הולנד מתכוונת להודיע הערב על סגר חלקי במדינה בשל מספר מקרי הקורונה המזנק, לפי דיווחי כלי התקשורת. הולנד היא המדינה הראשונה המאמצת צעדים גורפים כאלה באירופה שאחרי קמפיין החיסונים. לפי הדיווחים, הסגר החלקי יחול ממחר (שבת) ולמשך שלושה שבועות לפחות. ראש הממשלה מארק רוטה צפוי להודיע על הצעדים היום בערב.

הסגר החלקי יכלול סגירת כל המסעדות בשבע בערב. כמו כן, הוא יכלול הגבלת הכניסה אליהן במשך היום רק למחוסנים ולמחלימים. עד כה, היתה אפשרות למי שלא התחסנו להציג בדיקה שלילית כדי להיכנס למסעדות. בנוסף, יידרשו תנאים זהים בכניסה לקולנוע ולתיאטרון ולאירועי תרבות נוספים. הממשלה גם צפויה להודיע כי אירועי ספורט גדולים יתקיימו ללא קהל. תושבי הולנד ייקראו גם שלא לארח בביתם יותר מארבעה אורחים לכל היותר.

מספר המקרים במדינה זינק בחדות בשבועות האחרונים, ויותר מ-12 אלף מקרים נרשמים ביום בשבוע האחרון בממוצע, שיעור גבוה פי שישה מזה שנרשם לפני חודש בלבד. גם מספר המתים מקורונה עולה, אם כי בשיעור נמוך הרבה יותר, אך הרשויות חוששות מהעומסים שמתחילים להיווצר בבתי החולים. התפרצות הקורונה מתרחשת למרות שכ-70% מהתושבים במדינה התחסנו נגד קורונה.

אוסטריה: סגר חלקי רק לבלתי מחוסנים

הצעד ההולנדי זוכה להד רב באירופה, שמתלבטת כיצד להתמודד עם גל הקורונה החדש שתוקף אותה בחודש האחרון, בעיקר במדינות המרכז והצפון. באוסטריה, שבה מספר המקרים אפילו גבוה יותר, ודומה לזה שנרשם בישראל במהלך חודשי הקיץ, החליטה הממשלה להטיל מעין סגר חלקי רק על הבלתי-מחוסנים אם מגמת העלייה תמשך בימים הקרובים. המשמעות היא שתימנע באופן גורף כניסתם למסעדות, מספרות, חדרי כושר ואירועים ציבוריים. רק מחוסנים ומחלימים יורשו להיכנס למקומות אלה. כ-65% מהאוסטרים קיבלו חיסון נגד קורונה.

הצעדים החמורים של הממשלה האוסטרית הובילו להתנפלות על מרכזי החיסון. לפי הדיווחים במדינה, כ-420 אלף מנות חיסון ניתנו בעשרת הימים האחרונים, אחרי ההודעה מראש על הצעדים הצפויים, לעומת 157 אלף מנות חיסון בעשרה ימים שלפני כן. חלק מהחיסונים הם מנות "בוסטר". אוסטריה היא גם המדינה הראשונה במערב-אירופה שקבעה כי תוקף החיסונים השניים יהיה תשעה חודשים בלבד.

בגרמניה, מספר המקרים החדשים ביממה האחרונה עמד על יותר מ-49 אלף, ושיעור התחלואה השבועי ממשיך לעלות. בברלין ובמדינות מחוז אחרות יתחילו מיום שני לאפשר כניסה למסעדות, מספרות ומקומות סגורים אחרים רק למחוסנים ומחלימים, כחלק מהמאבק בהתפשטות המגפה. וירולוגים במדינה ביקרו את המדיניות הממשלתית ואמרו כי האסטרטגיה שיש לאמץ כוללת אימוץ מחדש של בדיקות מהירות חינמיות כדי לבדוק מראש את כל מי שנכנס למתחמים סגורים.