מפרידה כוחות: ג'ונסון אנד ג'ונסון תתפצל לשתי חברות נפרדות

חטיבת מוצרי הצריכה של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שמגלגלת 15 מיליארד דולר בשנה, תופרד מעסקי התרופות והציוד הרפואי • טרם ידוע מי יעמוד בראשה וכיצד יבוצע הפיצול • המניה מתחזקת במסחר המקדים

חטיבת מוצרי הצריכה תהפוך לחברה נפרדת. ג'ונסון אנד ג'ונסון / צילום: Shutterstock, rblfmr
חטיבת מוצרי הצריכה תהפוך לחברה נפרדת. ג'ונסון אנד ג'ונסון / צילום: Shutterstock, rblfmr

ענקית התרופות ומוצרי הצריכה האמריקאית, ג'ונסון אנד ג'ונסון , מתכננת להתפצל לשתי חברות, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל". החברה תפצל לחברה בורסאית נפרדת את חטיבת מוצרי הצריכה שלה, שמגלגלת 15 מיליארד דולר בשנה ממותגים כמו בנד-אייד, ג'ונסון בייבי, נוטרוג'ינה, ליסטרין וטילנול. עסקי התרופות והציוד הרפואי, שהם אמנם רווחיים יותר אך גם בעלי סיכון גבוה יותר, ישארו תחת השם ג'ונסון אנד ג'ונסון.

מניית החברה עולה ב-2.8% בטרום מסחר בשעה זו.

לפי מנכ"ל ג'ונסון אנד ג'ונסון אלכס גורסקי, חטיבת מוצרי הצריכה תופרד בתוך 18 עד 24 חודשים. "הדרך הטובה ביותר כדי להבטיח צמיחה לאורך זמן ולעמוד טוב יותר בדרישות המטופלים והצרכנים, היא שהעסק הצרכני שלנו יפעל כחברת בריאות נפרדת", אמר גורסקי בראיון.

טרם ידוע מה תהיה צורת הפיצול, איך תיקרא החברה החדשה ומי יוביל אותה, אבל לפי גורסקי העסקה תיבנה כך שתהיה פטורה ממס. חטיבת התרופות והמכשור הרפואי תשמור על השם ג'ונסון אנד ג'ונסון ובראשה יעמוד המנכ"ל הנכנס של ג'ונסון אנד ג'ונסון, חואקין דואטו.

חטיבת בריאות הצרכנים של ג'ונסון אנד ג'ונסון מגלגלת אמנם 15 מיליארד דולר בשנה, אך הצמיחה שלה איטית יותר מאשר בשאר עסקי החברה - והרווחיות נמוכה יותר. עסקי התרופות של ג'ונסון, שנעים מטיפולים למחלות כמו סרטן הערמונית ועד לחיסון הקורונה, רווחיים יותר אך גם מחזיקים כאמור בסיכון גבוה יותר. בעיקר בארה"ב, שם הצלחתם המסחרית תלויה במידה רבה בבחירות של רופאים ובתי חולים וכן בתשלום על ידי ביטוחי בריאות.

לאחרונה גם המתחרות מרק ופייזר החליטו לסגור את עסקי מוצרי הצריכה שלהן ולהתמקד בעסקי התרופות שלהן שצומחים מהר יותר.