תקלה בשירותי הענן של גוגל: ספוטיפיי וסנאפצ'אט בין הנפגעים

גוגל מסרו שמדובר בתקלה גלובלית, ושהם מאמינים שהבעיה נפתרה כבר חלקית • בין השירותים המדווחים עליהם עם תקלות אפשר למצוא את ספוטייפי, סנאפצ'אט, פוקימון גו ועוד

שירותי מחשוב ענן / צילום: Shutterstock, Blackboard
שירותי מחשוב ענן / צילום: Shutterstock, Blackboard

משתמשים ברחבי העולם מדווחים על תקלות במספר אתרים, כך לפי אתר Downdetector. בין השירותים המדווחים עליהם עם תקלות אפשר למצוא את ספוטייפי, סנאפצ'אט, פוקימון גו ועוד אחרים. לצד זאת, גם שירותי הענן של גוגל, גוגל קלאוד, חווים תקלות - מה שיכול להוות הסיבה לתקלה.

ספוטיפיי פרסמו ציוץ בעמוד הסטטוס שלהם בטוויטר וכתבו שהם מכירים את הבעיות והם מטפלים בתקלה. בעמוד הסטטוס של גוגל נכתב כי מדובר תקלה גלובלית, ישנה בעיה עם שירותי הענן. עם זאת, גוגל אומרת שהם מאמינים שהבעיה נפתרה כבר חלקית.

אפשר לראות שמקור התקלה הוא בספק אינטרנט נפוץ - כשיש תקלות רחבות לכמה שירותים גדולים. רובם משתמשים באותן מספקות השירות, ולכן אם כולם יורדים במכה זה מצביע על כך שהתקלה נעוצה בספק הנפוץ. תקלות דומות היו בחודשים האחרונים עם AWS ו-Fastly.

יונתן חצור, מייסד ומנכ"ל Parametrix: "זאת הפעם השנייה בתקופת זמן קצרה בה ניתן לראות את התלות הגדולה של חברות בשרתים של חברות גדולות כמו גוגל ופייסבוק, צריך להבין שאירועים בסדר גודל כזה מובילים להפסדים כספיים של מאות אם לא מליוני דולרים. התלות בשרתים חיצוניים רק גדלה בשנים האחרונות ולא מסתכמת רק על שירותי ענן, כיום כל חברה נשענת על עשרות שירותים של חברות חיצוניות שמציעות פיתרון אשר חוסך פיתוח, נפילה של כל אחד מהשירותים הללו מובילה לפגיעה בפעילות החברות אשר משתמשות בו, פגיעה במוניטין והפסדים כספיים שעד היום החברות נאלצו לספוג בעצמן. חברות שמסתמכות על שירותי ענן וספקי שירותים צד ג׳ נוספים, חייבות לבטח את הסיכון על מנת לקבל פיצוי כספי באופן אוטומטי תוך זמן קצר".