שעון חכם (וזול): Realme Watch 2 Pro איכותי, אבל קצת פחות נוח

מצד אחד, ה-GPS לא מדויק כל כך ומקבלים הרבה התראות מיותרות • מצד שני, הסוללה מספיקה ל-14 ימים, ויש תמיכה מלאה בעברית • אם אתם מעוניינים בשעון חכם, אבל לא רוצים להוציא עליו יותר מדי כסף, ומוכנים לוותר על קצת מהנוחות שלכם - אתם תאהבו את השעון הזה

Realme Watch 2 Pro / צילום: Shutterstock, qragon2021
Realme Watch 2 Pro / צילום: Shutterstock, qragon2021

חברת Realme השיקה לפני מספר חודשים כמה מוצרים, ביניהם שעון חכם חדש - ה-Realme Watch 2 Pro. מדובר בדגם השלישי שהחברה מוציאה, ונראה שעדיין יש לה לאיפה להתפתח בתחום. לקחנו את השעון לסקירה, ובשבועות האחרונים בדקנו איך זה להסתובב עם שעון שתג המחיר שלו נמוך בצורה משמעותית. בתכל'ס? בשורה לאלו שרוצים שעון חכם, אבל לא מעוניינים להשקיע בזה יותר מדי כסף.

ראשית, השעון החכם של החברה כולל מסך גדול של 1.75 אינץ' עם תצוגת IPS LCD ברזולוציית 385X320. לשעון יש בהירות שיא של 600 ניטים, ומניסיון שלנו שמש חזקה לא פוגמת בתצוגה ואפשר לראות את כל הפריטים בצורה טובה. למסך יש קצב ריענון של 30 הרץ.

השעון הרגיש קל מדי. הגוף שלו מורכב מפלסטיק שחור, ומגיע במשקל של 40 גרם. הרצועה רגילה - 22 מ"מ. למעשה, השעון סיפק חוויה של צעצוע ילדים והרבה פחות חוויה של שעון חכם. עם זאת, הוא באמת היה קל, ולא העיק על היד. השעון גם עמיד למים ואבק בסטנדרט IP68.

Realme Watch 2 Pro / צילום: נבו טרבלסי
 Realme Watch 2 Pro / צילום: נבו טרבלסי

רילמי התפארה בכך שהשעון מגיע עם 90 מצבי ספורט כמו כדורגל, ריצה, ריקוד ועוד. המגוון מגניב ומעודד לעשות ספורט (אפילו הענפים היותר מוזרים) ולשעון יש גם חיישנים שונים, כמו קורא SpO2 למדידת רמות חמצן בדם, על מנת למדוד דופק, שינה, צעדים ועוד. בעזרת כל אלו, המשתמשים יכולים למדוד את האימונים שלהם ואת הפעילות שלהם באופן כללי בצורה טובה יותר. השעון מגיע עם תמיכה ב-GPS לווייני כפול, אבל לא התרשמנו שהייתה עבודה מדויקת.

הניווט קל, אבל לא תמיד מהיר

ואם במגוון עסקינן, אז יש לשעון תמיכה במעל ל-100 עיצובים (פנים לשעון) והחברה התחייבה להוסיף עוד. מה שיפה זה שכל אחד יכול לבחור את מה שהכי נוח לו ויפה עבורו, ויש מגוון נחמד.

לשעון יש כפתור צדדי שמתפקד גם ככפתור הדלקה וכיבוי וגם ככפתור הבית שמחזיר אחורה. חיישן הדופק שיש בתוך השעון מוציא בליטה גדולה ועגולה, בדומה להרבה שעונים אחרים. למעשה, הניווט פשוט ומאוד זורם בשעון, אם כי הוא לא תמיד עובד הכי מהר וטוב.

אחד המסכים שראיתי הכי הרבה בשעון היה המסך של נגן המדיה, גם כששירים או מדיה אחרת פעלה. אלו הדברים הקטנים שנתנו תחושה של חוסר הכנה, אבל כשאנחנו מדברים על שעון במחיר הזה, זה הגיוני.

עוד בעיה שלא אהבתי בשעון, אלו ההתראות המוזרות של Other App - משמע מקבלים התראה מאפליקציה ובמקום לראות עיצוב של האפלקיציה, רואים כותרת של "Other App". בנוסף, וזה אולי החיסרון המשמעותי, הוא שמקבלים התראה כברירת מחדל על כל הודעה שמקבלים. על-כל-הודעה. דמיינו שקיבלתם בליץ תמונות מאיזה אירוע משפחתי? כל תמונה זו התראה, כל התראה זה זמזום על היד.

הסוללה יכולה להחזיק מעמד במשך שבועיים

ואולי הבשורה המשמעותית ביותר בשעון, היא השימוש בסוללה. לשעון יש סוללה של 390 מיליאמפר לשעה, כך שסוללה יכולה להחזיק מעמד עד 14 יום. כיף שלא צריך כל יום להטעין את השעון, ולמצוא את עצמנו בערב מחברים בין 3-4 מוצרים לטעינה.

Realme Watch 2 Pro. נחמד לא להטעין כל יום / צילום: נבו טרבלסי
 Realme Watch 2 Pro. נחמד לא להטעין כל יום / צילום: נבו טרבלסי

לבסוף, על כל המלאכה, מנצחת אפליקציה שעוזרת לשלוט על מה שקורה בשעון. האפליקציה תומכת בצורה מלאה בעברית ותומכת גם ב-iOS. אפשר להחליט על איך רוצים שהעיצוב בשעון ייראה או לראות את המידע שהשעון אוסף, כמו איכות שינה, דופק, חמצן בדם ועוד. האפליקציה נוחה לשימוש ולא נתקלתי בבעיות בה.

לטעמי, העובדה שיש תמיכה מלאה בעברית היא נהדרת, והיא כיפית במיוחד. וכששעון שכזה עולה רק 329 שקלים, אז הכל מובן. כי למעשה זה מצביע על מה שברור - אלו מכם שרוצים שעון חכם, אבל לא מעוניינים להוציא יותר מדי כסף ויכולים לוותר על קצת מהנוחות שלכם - אתם תאהבו את השעון הזה.

אני מודה - הייתי צריך לעשות שינוי בראש במהלך הביקורת הזו. השוויתי כל דבר שיש בשעון החכם של אפל שאני משתמש בו בשגרה שלי, והשתגעתי מהיעדר פיצ'רים מסוימים או מהיכולות האדירות של אפל בהשוואה לרילמי. ברגע שהשלמתי עם העניין שזה לא אמור להיראות דומה אחד לצד השני ושחררתי, הצלחתי להשתמש בשעון ולהעריך את הדברים הטובים בו באמת.

גילוי מלא: המוצר נשלח אלינו לסקירה ע"י רשת באג