נקבע מותו של אחד הפצועים בפיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים

נקבע מותו של אחד הפצועים בפיגוע סמוך להר הבית, גבר כבן 30 • שלושה פצועים נוספים מקבלים כעת טיפול במרכז הרפואי הדסה, אחד מהם בן 46 במצב בינוני ושניים, בשנות ה-30 לחייהם, במצב קל • המחבל חוסל • רה"מ בנט: "הוריתי לכוחות הביטחון לגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה"

כוחות משטרת ישראל פועלים בזירת הפיגוע / צילום: דוברות המשטרה
כוחות משטרת ישראל פועלים בזירת הפיגוע / צילום: דוברות המשטרה

צוותי הרפואה נאלצו לקבוע את מותו של אחד הפצועים בפיגוע הירי בירושלים: מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי ליחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה פצוע עם פגיעת ראש קשה, בשנות ה-30 לחייו, תוך כדי פעולות החייאה וללא סימני חיים. צוות יחידת הטראומה המשיך בפעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו. 

ליחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו שלושה נפגעים: בן 46, פצוע במצב בינוני, בהכרה. בן 30 במצב קל ובן 31 במצב קל, שניהם בהכרה מלאה.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, בזירת הפיגוע / צילום: דוברות המשטרה
 מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, בזירת הפיגוע / צילום: דוברות המשטרה

המשטרה מעדכנת כי המחבל, חמוש בנשק מסוג קרלו, חוסל על-ידי כוחות משטרה ומג"ב שירו לעברו, וכי שני שוטרים נפצעו קל בפיגוע. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיע לזירה ומקיים בשעה זו הערכת מצב.

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירה ואמר כי "אין ספק שמדובר באירוע חמור ביותר, שבוצע על ידי גורם שמוכר לנו. תגובת השוטרים הייתה מהירה ביותר - תוך 32 שניות חתרו למגע וחיסלו את המחבל". כוחות המשטרה ממשיכים לפעול במקום.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח ישיבת הממשלה: "שם שרי הממשלה, אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, ומבקש להצטרף לתפילה לרפואת הפצועים. קיבלתי מוקדם יותר הבוקר משר ביטחון הפנים וממפכ"ל המשטרה עדכון על פרטי האירוע. הייתה שם פעולה מהירה מאוד של כוחותינו, שתי השוטרות והשוטרים שהיו במקום, שנטרלו במהירות רבה את המחבל. עם זאת, זה הפיגוע השני שמתרחש בזמן האחרון בירושלים. הוריתי לכוחות הביטחון להיערך בהתאם ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה. אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים".