הסכם ניגוד העניינים של ברביבאי: לא תוכל לעסוק ברמ"י, נמל אשדוד ובזן

הסכם ניגוד העניינים של שרת הכלכלה פורסם השבוע ומגלה שורה של נושאים שלא תוכל לעסוק בהן

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

הסכם ניגוד העניינים שהוכן עבור שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ופורסם השבוע מגלה שורה של נושאים בהם השרה לא תוכל לעסוק. בין היתר נכתב כי בן זוגה משה ברביבאי עובד כפרילנסר ברמ"י, מקורבה משה קפלינסקי מכהן כמנכ"ל קבוצת בתי זיקוק לנפט (קבוצת בזן), מקורבה משה זאנה, מכהן כמנכ"ל חברת נמל אשדוד בע"מ וכן מר שוקי מדנס, מנהל את סוכנות הביטוח "מדנס סוכנות לביטוח".

על פי ההסכם שהכין עו"ד גיל לימון, נכתב כי על ברביבאי להימנע מלטפל בכל עניין אשר נוגע במישרין לחברה של בעלה "לינה מרגלית" ובשירותים שהיא מעניקה לרמ"י באופן העשוי להשפיע עליה באופן מהותי, ובפרט בעניינים אשר נוגעים לעיסוקו של בעלה.

באשר לנמל אשדוד, נקבע בהסכם כי בחוק הייבוא תידרש השרה ברביבאי להימנע מלטפל בכל הנוגע להוראות בעניין יבוא ויצוא "ככל שאלה תהיינה ממוקדות לנמל אשדוד באופן שיהיה בהן כדי לקבוע הסדרים מיוחדים לנמל אשדוד ביחס לנמלי ים או תעופה אחרים". עוד נכתב כי במידה שתידרש לנושאים הקשורים בנמלך אשדוד עליה להעביר זאת לשר אחר בממשלה.

עוד נקבע בנוגע לבזן שלמשרד הכלכלה והתעשייה ישנם מעת לעת מספר ממשקים עם קבוצת בזן, ולכן יהיה על ברביבאי להימנע מלטפל בממשקים אלה. באשר לחברת הביטוח של מקורבה נכתב בהסכם כי למשרד הכלכלה עשויה להיות זיקה לחברת מדנס בנוגע לקליטת עובדים בעסקים בישראל, אולם לשרה ברביבאי לא אמורה להיות נגיעה בהוצאה לפועל של התוכנית, למרות זאת יהיה עליה להימנע מלעסוק בכל עניין הנוגע לבקשות לסיוע לקליטת עובדים נוספים בעסקים אשר חברת מדנס הגישה.