פרטנר | בלעדי

האיש שהביא את אפולו למו"מ על פרטנר נחשף

עומרי כהן, בנו של עמיקם כהן - לשעבר מנכ"ל פרטנר, הוא שחיבר את אפולו לעסקת פרטנר שניערה את שוק התקשורת • החיסרון הבולט של אופלו מול הקבוצה של רודב-גבאי-ארקין היא העובדה שאישור העסקה שלה נחשב למורכב לנוכח עסקיה חובקי העולם ומבנה הבעלות שלה

עומרי כהן / צילום: סיון פרג'
עומרי כהן / צילום: סיון פרג'

עומרי כהן, בנו של עמיקם כהן - לשעבר מנכ"ל ומייסד פרטנר , הוא העומד מאחורי היוזמה להבאתה של קרן אפולו לעסקה לרכישת השליטה בפרטנר מידי האצ'יסון. כהן מחלק את זמנו בשנים האחרונות בין החוף המערבי בארה"ב לישראל והוא זה שעניין את אפולו ברכישת מניות האצ'יסון בפרטנר, ולמעשה יצר את הרעש סביב החברה.

אפולו מנהלת מגעים עם הנאמן של מניות האצ'יסון בפרטנר, עו"ד אודי סול, שמונה בידי בית המשפט להחזיק במניות והוא פועל בעניין זה מול האצ'יסון העולמית. האצ'יסון מחזיקה 27.1% ממניות פרטנר שנסחרת לפי שווי שוק של 3.7 מיליארד שקל. היקף העסקה מוערך בסכום של 800 מיליון שקל עד מיליארד שקל.

המגעים מתקיימים מזה מספר חודשים והסיבה שהעסקה לא התקדמה בקצב מהיר יותר נעוצה בעיקר בקורונה ובכך שנציגי אפולו לא יכלו להגיע לישראל. כעת מתברר שאפולו יכולה לאבד את העסקה על רקע ההתארגנות של קבוצת רודב, גבאי ומורי ארקין, בניסיון לרכוש את מניות האצ'יסון.

לקבוצה המקומית יש יתרון בולט בשל היותה ישראלית. מבחינת האצ'יסון, ליכולת למכור בצורה מהירה וחלקה את המניות יש משמעות כספית, כלומר ייתכן ואישור מהיר של העסקה מבחינת משרד התקשורת ומשרד הביטחון יכולה להתקבל בברכה גם אם התמורה מאפולו תהיה יותר גבוהה כספית.

צריך לזכור שאישור של גוף כה כבד, מבחינת היקפי הפעילות שלוו מבנה הבעלות שלו, כמו אפולו יכול להימשך הרבה זמן והאצ'יסון תצטרך במקרה כזה להחליט האם לחכות או לקחת הצעה הרבה יותר קלה לאישור.

אפולו היא מקרנות ההשקעה הפרטיות הגדולות בעולם ולא זכורות השקעות מהותיות שלה בישראל בשנים האחרונות. הכניסה שלה לשוק המקומי נובעת בעיקרה מכך שהיא רואה בפרטנר הזדמנות ועל רקע היכרות שיש לה עם תחום התקשורת במסגרת החזקות שיש לה בכמה חברות תקשורת.

עומרי כהן היה בעבר יבואן בולט של טלפונים סלולריים כשייבא ויצג את המותג HTC שהספיק בינתיים לדעוך. כיום הוא מייצג חברות בתחום ה-VR ועוסק בפרויקטים פיננסיים נוספים בחו"ל, וכאמור מחלק את זמנו בין ארה"ב לישראל.

נדגיש כי האצ'יסון לא מנהלת מכרז למכירת מניותיה בפרטנר אלא מציעה אותם למכירה ולכן היא יכולה להחליט על הצעה רצינית שתגיע לידיה מבלי להמתין להצעות אחרות.