אלביט מסכמת רבעון חזק: "עשות חברה מעולה, אבל לא התאימה לנו"

החברה הביטחונית רשמה צמיחה של 20% בהכנסות הרבעוניות, שהסתכמו ב-1.36 מיליארד דולר, והרווח הנקי (Non-GAAP) זינק ביותר מ-40% • 72% מצבר ההזמנות מיועד ליצוא • המנכ"ל בצלאל מכליס: "עשות עברה לידיים מצוינות. מכירתה לקרן פימי היא מצב של win-win"

בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות  מסכמת רבעון חיובי עם צמיחה בהכנסות וברווח. החברה הביטחונית רשמה צמיחה של 20% בהכנסות ברבעון השלישי והן הסתכמו ב-1.36 מיליארד דולר, ואילו הרווח הנקי (לפי כללי החשבונאות המקובלים, GAAP) גדל פי יותר מ-5 ביחס לרבעון המקביל, שבו החברה ביצעה מחיקה חשבונאית. על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ברבעון ל-103 מיליון דולר, שהם 2.33 דולר למניה, וזאת בהשוואה ל-72.7 מיליון דולר (1.64 דולר למניה) ברבעון המקביל.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הכנסות אלביט צמחו ב-15.2% והסתכמו בקרוב ל-3.8 מיליארד דולר. על אף עלייה בהוצאות התפעוליות, הרווח התפעולי GAAP עלה ב-40.8% ל-311 מיליון דולר והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-56.7% ל-266 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ב-273 מיליון דולר, שהם 6.16 דולר למניה, גידול של 27.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2020.

בסיום הרבעון השלישי עמד צבר ההזמנות של אלביט על 13.6 מיליארד דולר, דומה לרבעון הקודם, כ-72% ממנו מיועד ליצוא, וכ-40% מיועד לביצוע ברבעון הרביעי של 2021 ובמהלך 2022.

"היה לנו רבעון שיא, עם גידול של 20% במכירות, עלייה בצבר ההזמנות ושיפור ברווחיות של החברה, ולא פחות חשוב - האסטרטגיה שלנו קורמת עור וגידים", אמר היום מנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס. הוא מדגיש שני נושאים חשובים באסטרטגיה: "החלטנו באסטרטגיה שלנו להיות שחקן משמעותי בתחום הים. רכשנו בשנה שעברה את ספרטון מארה"ב במטרה להיות שחקן משמעותי מול ה-navy בארה"ב, ויש לנו גם חברה בתחום בקנדה. היו לנו ברבעון שתי עסקאות משמעותיות, אחת בדרום מזרח אסיה, שבה יש הכרה ביכולות שלנו בתחום הים, והשנייה - מכירת מערכות לצי הבריטי, שזה היהלום שבכתר. זו עסקה אסטרטגית חשובה מאוד לאלביט, שמהווה רפרנס לכל העולם.

נושא נוסף שמעלה מכליס הוא החימושים המדויקים: "החיבור של תעש ואלביט מצליח ומקדים את המצופה. לתעש יש הרבה מאוד עסקאות יצוא, רוב הפעילות שלה היא לשוק הביטחוני, מה שלא היה בעבר, יש שם שיפור ברווחיות ופוטנציאל עסקי גדול. אנחנו מאוד גאים במיזוג הזה".

"עשות עברה לידיים מצוינות"

במהלך הרבעון אלביט גייסה 1.9 מיליארד שקל (כ-575 מיליון דולר) בהנפקת אג"ח. לאחר סיום הרבעון היא הודיעה על מכירת עשות אשקלון לידי קרן פימי בראשותו של ישי דוידי, תמורת 285 מיליון שקל. אלביט מחזיקה בשליטה על עשות שהגיעה אליה כחלק מרכישת תעש ב-2018. מכליס מעריך שהעסקה תושלם בקרוב ואומר כי "חלק מהאסטרטגיה שלנו היא לבחון את הפורטפוליו, מה מתאים לנו ומה פחות. עשות היא חברה מעולה עם אנשים טובים ופורטפוליו מצוין, אבל פחות מתאימה לנו בראייה מערכתית. היא מיועדת לעבור לידיים מצוינות, קרן פימי, כך שזה win-win".

במקביל אלביט בוחנת כתמיד גם רכישות. לדבריו, "האסטרטגיה שלנו לא השתנתה. אנחנו מחפשים טכנולוגיות שמשרתות את הארגון להשלמת הפורטפוליו, וכן לקוחות מערביים - שווקים צומחים כמו ארה"ב, אירופה, אוסטרליה - מקומות שהם שוקי ליבה של אלביט ששם אנחנו ממצבים את עצמנו כתעשיות מקומיות, ושם מדובר על אחיזה ארוכת טווח להרבה שנים קדימה".

עם העברת תקציב המדינה לפני מספר שבועות, מכליס מעריך כי אלביט תוכל להכיר ברבעון הרביעי בחלק ניכר מתשלום חובות משרד הביטחון לאלביט בסך מאות מיליוני דולרים. "אנחנו ערוכים עם התשתית הנכונה - גיוס אג"ח, מאמץ לטיוב הפורטפוליו וגביית החובות - להמשיך להשקיע ולצמוח", אמר מכליס.

אלביט מערכות  נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 6.7 מיליארד דולר אחרי עלייה של 32.7% במניה בשנה האחרונה.