אחרי הרכישה של רני צים: פסגות בשורת מינויים לחיזוק פעילות הברוקראז' וניהול התיקים

בין המגויסים החדשים נמצאים אליאור סלם שמגיע ממור מגנא ומונה למשנה למכנכ"ל פסגות ני"ע • האנליסט מיכה גולדברג מונה לסמנכ"ל האסטרטגיה של פסגות ני"ע

יואן קדוש / צילום: מאיר אדרי
יואן קדוש / צילום: מאיר אדרי

פסגות ניירות ערך, המרכזת את עסקי ניהול תיקי ההשקעות והברוקראז' של בית ההשקעות פסגות, גייסה שורה של אנשי מקצוע לאחר רכישת השליטה על ידי חברת וואליו קפיטל שבשליטת רני צים. הגיוסים המשמעותיים כוללים מינוי של משנה למנכ"ל ושני סמנכ"לים.

אליאור סלם מונה למשנה למנכ"ל פסגות ני"ע סלם שימש בתפקידו הקודם כסמנכ"ל ושותף בחברת מור מגנא, המתמחה בשירותים בניירות ערך זרים, והנמנית עם קבוצת מור בית השקעות.

בנוסף מונו כאמור שני סמנכ"לים. הראשון הוא מיכה גולדברג שמונה לסמנכ"ל אסטרטגיה בפסגות ני"ע. גולדברג שימש בתפקידו הקודם כאנליסט בכיר וכמנהל מחלקות מחקר באקסלנס ברוקראז' ובמריל לינץ'. השני הוא אורן לוי אשר מונה לסמנכ"ל מכירות בפסגות ני"ע, בתפקידו האחרון שימש כמנהל מכירות לקוחות ב-IBI.

מינויים נוספים עליהן הוחלט הם של צח קורן שמונה למנהל מערך מכירות סוכנים ופמילי אופיס בפסגות ני"ע, ושל זיו ליננברג אשר מונה לאנליסט בכיר בקרן הגידור פארטו בפסגות ני"ע. קורן שימש בתפקידו הקודם כמנהל מערך הסוכנים והפמילי אופיס בילין לפידות כאשר גם ליננברג הגיע מילין לפידות שם היה אנליסט בכיר.

בפסגות הסבירו כי הגיוסים מאפשרים עיבוי משמעותי של השדרה המקצועית בפסגות ניירות ערך, כאשר בכוונת היו"ר עוזי דנינו, והמנכ"ל, יואן קדוש, לפתח את שיתופי הפעולה עם גורמים מובילים בחו"ל, תוך הטמעת חדשנות ויצירתיות במטרה למצב את פסגות ניירות ערך כגורם דומיננטי ומשמעותי בשוק ההון הישראלי.

יואן קדוש, מנכ"ל פסגות ניירות ערך, ציין כי "הצוות החדש, לצד המנהלים הוותיקים בחברה, יאפשרו לנו להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה שלנו. בכוונתנו לפתח את הפעילות של פסגות בשווקים הבינלאומיים, ולאפשר ללקוחות פרטיים ומוסדיים של פסגות לקבל שורה של שירותים מקצועיים בתחומים של ניירות ערך זרים, מוצרים פיננסיים ייחודיים וחשיפה איכותית לשווקים הגלובליים השונים".

צים רכש בסוף חודש מאי האחרון 75% מפסגות קרנות הנאמנות ופסגות ניירות ערך בתמורה ל-309 מיליון שקל באמצעות וואליו קפיטל שבבעלותו, מידי חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם, שרכשה את פסגות מידי קרן אייפקס. חודש לאחר מכן הוא השלים את רכישת 25% הנותרים בתמורה ל-96 מיליון שקל נוספים.

במסגרת העסקה, שעל חתימתה פורסם לראשונה בגלובס, רכשה וואליו קפיטל את פסגות קומפס השקעות בתמורה כוללת בסך של כ-21 מיליון שקל. וואליו קפיטל ביצעה את הרכישה יחד עם קבוצת משקיעים בהובלתה, הכוללת בין היתר את יואן קדוש, קנלוב קפיטל (בניהולו של אוליביה קוניג) ובית ההשקעות HC WAINWRIGHT ומשקיעים נוספים מחו"ל, המביאים עימם ניסיון בתחומי ההשקעות והפיננסים.