דוח פינטק | פודקאסט

איך להתחיל לעשות עסקים באמירויות ומה הם מחפשים?

שנה ממועד החתימה על הסכמי אברהם בין ישראל לאיחוד האמירויות, זה זמן טוב לבחון אילו שיתופי פעולה עסקיים יכולים הישראלים לרקום מול המקומיים • תומר נוטקין, מנהל מרכז עסקים פועלים הייטק: "אנשי האמירויות מחפשים טכנולוגיה כדי לפתור בעיות, ופחות להשקיע במיזמים" • האזינו 

רובע העסקים של אבו דאבי / צילום: Shutterstock, Mo Azizi
רובע העסקים של אבו דאבי / צילום: Shutterstock, Mo Azizi

אילו קשרים עסקיים אפשר לרקום עם יזמים באיחוד האמירויות ולאיזה סוג של טכנולוגיה הם זקוקים? תומר נוטקין, מנהל מרכז עסקים פועלים הייטק בבנק הפועלים מסביר שאנשי האמירויות זקוקים לטכנולוגיה שתוכל לאפשר להם לפתור בעיות שונות מחיי היום-יום. מצד שני, ישנן פחות אפשרויות עסקיות למי שמחפש משקיעים עבור טכנולוגיות שמיועדות לשווקים אחרים.

באילו תחומים עיקריים יש מקום לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים עבור אנשי האמירויות? לדברי נוטקין, "ישנם שלושה עולמות תוכן: ביטחון מזון, שהרי מדובר באזור מדברי; תחום הרפואה והטלמדיסין; ופינטק. 85%-90% מהתושבים הם מהגרים, ולכן יש צורך בטכנולוגיות מעולמות התשלומים והעברות הכספים, וכן הלוואות ומשכנתאות. גם השקעות בחברות ישראליות יוכלו להתרחש ככל שיחסי הגומלין יתהדקו. בשלב הראשון צריך לייצר יחסי אמון בין הצדדים".

לדבריו, חשוב שישראלים שמעוניינים לעשות עסקים באמירויות, ילמדו את הקודים התרבותיים המקובלים במפרץ. מה זה אומר? "האסרטיביות הישראליות הקלאסית פחות מתאימה", מסביר נוטקין. מה עוד צריך לדעת על עסקים ופינטק במפרץ הפרסי? האזינו ל"דוח פינטק" השבוע.