"ההשלכות מצמררות": מאות עובדים בגוגל נגד דרישת החברה להתחסן נגד קורונה

לפחות 600 עובדים בגוגל חתמו על עצומה שקוראת להנהגת החברה לחזור בה מהדרישה לחייב את המועסקים בה להתחסן נגד קורונה • בעצומה נכתב כי גוגל לא צריכה להיות מודעת להיסטוריה הבריאותית והרפואית של אנשיה • דובר גוגל הגיב ואמר שהחברה עומדת מאחורי המדיניות שלה

מטה גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה / צילום: Shutterstock, achinthamb
מטה גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה / צילום: Shutterstock, achinthamb

כמה מאות עובדים בגוגל חתמו על עצומה נגד דרישת החברה לחייב את המועסקים בה להתחסן נגד קורונה. על פי הפרסום ב-CNBC, גוגל החליטה לבקש מכ-150 אלף עובדיה לעדכן עד תחילת דצמבר במערכות הפנימיות האם הם מחוסנים, בלי קשר לכוונתם לחזור למשרדים. רוב העובדים צפויים לחזור למשרדי החברה ב-10 בינואר לשלושה ימים בשבוע.

ממשל ביידן הורה לחברות אמריקאיות עם 100 עובדים או יותר להבטיח שהעובדים שלהם יהיו מחוסנים או ייבדקו בצורה קבועה לקורונה עד ה-4 בינואר. על פי הדיווח, גוגל דרשה מעובדיה שעובדים עם חוזים ממשלתיים להתחסן, גם אם הם עובדים מהבית. "חיסונים הם המפתח ליכולת שלנו לאפשר חזרה בטוחה לתפקיד ולמזער את הקורונה בקהילות שלנו", כך כתב כריס רקאו, סמנכ"ל האבטחה בגוגל. הוא אמר ש-12 בדצמבר יהיה המועד האחרון לעובדים לבקש פטורים מסיבות שונות כמו עניינים רפואיים או אמונה דתית.

רקאו אמר שבגלל עבודת החברה עם הממשל הפדרלי, בין היתר שירותי ענן, ה- Workplace ועוד, כל העובדים שעובדים במישרין או בעקיפין בחוזים ממשלתיים ידרשו להתחסן, גם אם הם עובדים מהבית. בדיקות תכופות הן לא חלופה תקפה לפי המייל.

לפחות 600 חתמו על העצומה

בתוך גוגל התפתחה עצומה שחתמו עליה לפחות 600 מעובדי החברה, בקריאה להנהגה לחזור מהדרישה הזו וליצור נוהל חדש "שכולל את כל אנשי גוגל", בטענה שלהחלטה כזו תהיה השפעה גדולה באמריקה התאגידית. העצומה קוראת גם לעובדים להתנגד לדרישה כעניין עקרוני בקריאה שלא לתת למדיניות לשנות את ההחלטה שלהם אם הם כבר החליטו לא לקבל את החיסון נגד הקורונה.

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הודיע ביולי כי החברה תדרוש חיסונים מאלה החוזרים למשרדים. עובדים שלא ירצו להתחסן יוכלו להמשיך לעבוד מרחוק. החברה גם נקטה צעדים כדי לשכנע עובדים להתחסן, לדוגמה - בונוס של 5 אלף דולר כתמריץ לעובדי הדאטה-סנטר בארה"ב שמתחסנים.

אנשי העצומה חולקים על כך. "אנו מאמינים כי דרישת החיסונים של סונדאר פגומה מאוד", נכתב נגד הנהגת החברה, שהוגדרה כ"כפייה". כותבי העצומה אמרו כי חסימה של לא מחוסנים מהמשרד "חושפת בפומבי ובצורה מביכה את הבחירות האישיות של העובדים, שכן יהיה קשה לגוגלרים שלא לחשוף מדוע הם לא יכולים לחזור".

בנוסף, לפי העצומה, העובדים לא ירגישו בנוח להביע את רגשותיהם האמיתיים לגבי מדיניות הבריאות של החברה או נושאים רגישים שלא קשורים. לצד זאת, בעצומה נכתב כי גוגל לא צריכה להיות מודעת להיסטוריה הבריאותית והרפואית של אנשי גוגל, וגם סטטוס החיסון לא יוצא מהכלל הזה. וגם, טענת המדרון החלקלק - שזה לא רק מתערב בחיסוני הקורונה, אלא לחיסונים העתידיים. "ההשלכות מצמררות. בשל נוכחותה כמובילה בתעשייה, הדרישה של גוגל תשפיע על חברות ברחבי העולם", נכתב.

דובר גוגל הגיב ואמר שהחברה עומדת מאחורי המדיניות שלה. "דרישות החיסון שלנו הן אחת הדרכים החשובות ביותר בהן נוכל לשמור על בטיחות כוח האדם שלנו ולשמור על השירותים שלנו".