קבוצת חיפה תקים פרויקט אנרגיה סולארית במפעלה שבמישור רותם

קבוצת חיפה (חיפה כימיקלים לשעבר) חתמה על מזכר הבנות יחד עם משק אנרגיה לפרויקט סולארי (PV) בהספק של 45 מגהוואט, שיכלול גם מתקן לאגירת אנרגיה

מוטי לוין, מנכ''ל קבוצת חיפה / צילום: יח''צ
מוטי לוין, מנכ''ל קבוצת חיפה / צילום: יח''צ

קבוצת חיפה (לשעבר חיפה כימיקלים) שפועלת בתחום הדשנים תקים מתקן פוטו וולטאי נרחב בשטח המפעל שלה במישור רותם. מדובר במתקם בהספק של 45 מגהוואט, שיוקם בשיתוף, חברת משק אנרגיה, כך נקבע במזכר הבנות עליו חתמו הצדדים ושעליו דווח הבוקר (א') לבורסה.

מטרת הפרויקט הינה בעיקר לספק את כלל צרכי החשמל של מתקן האמוניה שמוקם במקום (ושצפוי להיות מושלם עד 2023) תוך חיסכון ניכר בעלויות. לפי התכנון, השדה הסולארי שאת הקמתו תממן משק אנרגיה ויופעל על ידה, ייצר חשמל בהספק של 45 מגה וואט (DC), כאשר חלק מהחשמל שייוצר יוסב למערכת אגירה שבאמצעותה יוכל המיזם להפחית את התלות בייצור חשמל מגז טבעי בשעות הערב והלילה.

לפי הודעת החברות, "קבוצת חיפה זכאית למענקים על פי אבני דרך שנקבעו וכן תשלום קבוע לכל תקופת הפעילות של השדה. בנוסף לקבוצת חיפה עומדת הזכות להצטרף כשותפה בכ-40% מהזכויות בפרויקט".

לדברי החברות, מרגע שיתקבלו האישורים הרלוונטיים, הבנייה בפועל עשויה להתקיים כבר בטווח הזמן המיידי, היות שהשטח כלול בתוך שטחי המפעל במישור רותם.

לדברי מנכ"ל קבוצת חיפה, מוטי לוין, "הקמת מיזם אנרגיה מתחדשת בחצר מפעלנו בנגב, היא חלק משמעותי מהתוכנית האסטרטגית של הקבוצה להתמודדות עם משבר האקלים ועמידה ביעדים אותם הגדירה מדינת ישראל למעבר לאנרגיות מתחדשות וצמצום פליטות גזי החממה".

מנכ"ל משק אנרגיה, חן מלמד: "אנו גאים בשיתוף הפעולה עם קבוצת חיפה, שיתוף הפעולה בין קבוצת חיפה למשק אנרגיה מלמד שניתן להתקרב ליעדי הממשלה בתחום האנרגיות המתחדשות גם באמצעות עסקאות ושיתופי פעולה בילטראליים. מדובר במתקן תעשייתי גדול וחיוני שיפעל באנרגיה מתחדשת. זרוע האנרגיה המתחדשת של משק אנרגיה תפעל להקמת מתקנים נוספים ועצמאיים לייצור ואגירת אנרגיה".