רשת איידיגיטל הותקפה ע"י האקר: חלק מפעילות החברה שובשה

רשת החנויות המשווקת את מוצרי אפל בישראל חוותה מתקפת סייבר • לקוחות שפנו לשירות הטלפוני בשבוע החולף קיבלו תשובה כי לא ניתן לבדוק את סטטוס הזמנתם בשל השבתת מערכות, אך נציגי השירות לא מסרו להם כי מדובר בתוצאה של מתקפת סייבר • איידיגיטל: "לא הייתה כל עצירת פעילות"

חנות iDigital בקניון עזריאלי תל אביב / צילום: שוקה כהן
חנות iDigital בקניון עזריאלי תל אביב / צילום: שוקה כהן

רשת חנויות איידיגטל (iDigital), משווקת מוצרי אפל בישראל, חוותה מתקפה על-ידי האקר ששיבשה חלק מפעילות החברה - כך נודע לגלובס.

לקוחות שפנו לשירות הלקוחות הטלפוני של איידיגיטל בשבוע שעבר והיום (א') בשעות הבוקר קיבלו תשובות חוזרות מהנציגים כי לא ניתן לבדוק את סטטוס ההזמנות שלהם כיוון שהמערכות של החברה מושבתות. גם בתגובה לבקשות של לקוחות לבטל עסקה, התקבלה תשובה כי לא ניתן לבצע זאת עד לחזרת המערכות.

הנציגים שוב ושוב לא ציינו כי השבתת המערכות נובעת ממתקפת סייבר על החברה, ומסרו כי אינם יודעים מה מקור התקלה. לדברי אחת מנציגות השירות, המערכות מושבתות מאז יום שני בשבוע שעבר, וגם פעילות המחסנים והמעבדות של החברה הושבתו.

בשיחה שקיים גלובס עם נציג מכירות בשעה האחרונה התקבלה תשובה כי כעת ניתן לבצע הזמנות חדשות. אולם נציגי השירות של החברה מסרו כי עדיין לא ניתן לבדוק סטטוס של הזמנות קודמות, וכי אפשרות זאת אמורה לשוב רק מחר. הנציגים ציינו כי אינם יודעים מה מקור הבעיה.

אייקון גרופ, החברה-האם של איידיגיטל, פרסמה בסוף אוקטובר תשקיף לקראת הנפקה בבורסה בתל אביב לפי שווי מיליארד שקל. החברה מעוניינת לגייס כ-200-300 מיליון שקל. לפי התשקיף שפרסמה אייקון, היא בעלת הפעילות הגדולה ביותר בישראל במכירת מוצרי אפל בישראל.

לאייקון 18 סניפים ואתר סחר, ותחום ההפצה, שבמסגרתו היא מייבאת ומפיצה את מוצרי אפל לרשתות שיווק, לחנויות קצה ולמשווקי מוצרי אפל. החברה מעסיקה קרוב ל-300 עובדים, מרביתם בחנויות הרשת.

מאיידיגיטל נמסר כי "אכן הייתה התקפה של האקר. לא הייתה כל עצירת פעילות באיידיגיטל. הפריצה גרמה לעיכובים באספקה במחסן אייקון. אך הפעילות במחסן חזרה לעבודה שוטפת".

מאיידיגיטל נמסר עוד כי מוקד השירות הטלפוני מופעל על-ידי חברה חיצונית שעדיין לא מומשקה עם המערכת לאחר המתקפה.