סוני | בדיקת גלובס

האוזניות האלחוטיות של סוני: הסאונד מעולה, וגם הסוללה

סוני השיקה השנה את האוזניות האלחוטיות שלה, WF-1000XM4 - אוזניות In-Ear (הנכנסות לתוך האוזן) עם סאונד מעולה, אבל התחלה מאתגרת • סינון הרעשים מצוין, האוזניות די גדולות, וקצת קשה להתרגל אליהן

אוזניות WF-1000XM4 / צילום: Shutterstock, qragon2021
אוזניות WF-1000XM4 / צילום: Shutterstock, qragon2021

חברת סוני ידועה בייצור מוצרי סאונד איכותיים וטובים. הצלילים שמופקים מהאוזניות נהדרים וחמים, אך כשיש כל-כך הרבה מוצרים בשוק, צריך להסביר מדוע. סוני השיקה השנה את האוזניות האלחוטיות שלה, WF-1000XM4 - אוזניות In-Ear (הנכנסות לתוך האוזן) עם סאונד מעולה, אבל חבלי לידה מאתגרים.

צריך להתחיל עם איכות הסאונד, ואם יש משהו שאני מאוד אוהב באוזניות האלו: זה הסאונד. מדובר בסאונד נהדר: מדויק, הבאסים טובים וכיף להקשיב למוזיקה דרכן. המעבד, V1, שנמצא בתוך האוזניות הללו, מתרגם את הצלילים בצורה עשירה ומציע צלילים באיכות טובה במיוחד. המעבד הוא זה שאחראי גם על טכנולוגיית סינון הרעשים האקטיבית באוזניות.

ברוב האוזניות שנכנסות לתוך האוזניים שלנו, יש סיליקון שנועד לעזור לבידוד הרעשים ולאיכות הסאונד. סוני שילבה חומר בשם פוליאוריטן, חומר שמתגבש בצורה טובה - אפשר למעוך אותו ואז הוא מתרחב בתוך האוזן. זה נועד כדי ליצור את הבידוד לצד חיזוק התפיסה בתוך האוזן. כשלמעשה, זה עוד צעד לבידוד רעשים טוב. סוני אמרה שהיא שיפרה את ביטול הרעשים מהדור הקודם, ואני חייב להודות שהעבודה שנעשתה היא טובה במיוחד. כשמפעילים את האפשרות של "ביטול רעשים", הסביבה כאילו מתרחקת מכם, גם אם אין מוזיקה באמת פעילה. כמו כן, האוזניות יודעת לצמצם רעשי רוח כשיש רוח סוערת מסביבכם.

לוקח זמן להתרגל

ועכשיו לחבלי הלידה: ראשית, האוזניות יחסית גדולות, וכששמתי אותן בפעם הראשונה, זה הרגיש כמשקולת לא פשוטה על האוזן. ההתרגלות לקחה זמן והעומס על האוזן הורגש בהתחלה במיוחד. אך גם לאחר שהתרגלתי, ולמשך תקופה ארוכה מדי מתחילת הסקירה, האוזניות היו עושות כל כמה דקות סאונד של חיבור מחדש - כאילו הנחתי את האוזניות שוב על האוזניים. זה כמובן מפריע להאזנה רציפה, אך עם הזמן זה פחת.

על מנת לשלוט על הסאונד, ישנן אפשרויות שליטה בעזרת משטח מגע על האוזניות. באוזנייה הימנית, הלחיצות מאפשרות לכם להעביר שירים, להפעיל את המוזיקה או לעצור. באוזניה השמאלית מאפשרת לכם להפעיל את ביטול הרעשים או לעבור למצב אמביינט - שבו אתם שומעים את הסביבה כרגיל. לפעמים לפני שאני מרכיב את האוזניות, נלחץ לי בטעות המשטח והוא כבר מתחיל את הסאונד לפני ששמתי בנוחות את האוזניות עליי.

מאוד אהבתי את הפיצ'ר שמאפשר ללחוץ ארוך על משטח המגע באוזנייה השמאלית וזה מאפשר בקצרה להוריד את ביטול הרעשים, לשמוע שוב את הסביבה וברגע שמורידים את היד זה מחזיר את ביטול הרעשים. בנוסף, אחד הפיצ'רים שסוני דיברה עליהם זה "Speak to Chat". אם לדוגמה אתם מדברים עם מישהו, האוזניות יזהו את זה ויעצרו את המוזיקה. אני חייב להודות שפחות הסתדרתי עם זה, גם כי זה לא עבד לי הכי טוב כל הזמן, והעדפתי לשלוט על המוזיקה שלי בעצמי.

סוני מאפשרת לכם לשלוט על החוויה הכוללת בעזרת אפליקציה, בדומה לרוב המתחרות שלה. באפליקציה אפשר לבחור את הרמה של ההגדרות השונות ולהתאים את חווית הסאונד בצורה הטובה ביותר. אני חייב לומר שהאפליקציה טובה, פשוטה לעין, לא צריך לחפש יותר מדי ואפשר באופן מידי למצוא מה שמחפשים. בנוסף, החברה מציעה לכם כל מיני שירותים יעילים - כמו תהליך פשוט של זיהוי והמלצה לגודל המתאם (הסיליקון) שהכי יתאים לאוזן שלכם.

אלו שמעוניינים לבצע שיחות בעזרת האוזניות, יוכלו להשתמש בשלושה מיקרופונים פנימיים שהוכנסו בכל אוזניה. השיחות נשמעו בסדר גמור ופעלו כמו שצריך, גם כשהייתי בסביבות רועשות יותר. מצאתי את עצמי במקום שקט עם עוד אנשים, ובגלל שהאוזניות נכנסות כל-כך עמוק, דיברתי בקול רם מדי.

הגנה מפני מים וסוללה עמידה

מה עם סוללה? האוזניות יספקו לכם שמונה שעות של מוזיקה עם סינון הרעשים. המארז מאפשר עוד 2 טעינות מלאות, משמע עוד 16 שעות, שישלימו ליממה של סאונד. לפי החברה, סוני התחייבה שחמש דקות טעינה מהירה תאפשר לכם להאזין לשעה של מוזיקה, ומניסיון זה עובד חלק. חשוב להזכיר גם שלאוזניות יש הגנה מפני מים בתקן IPX4 - אז אפשר להזיע ולא לפחד לפגוע באוזניות, לאלו מכם שיחפשו לעשות ספורט איתן.

סוני הקטינה את הקייס מהדור הקודם כמעט לחצי מהגודל, אבל עדיין מדובר בקייס שמעוצב בצורה תיבה. זה בעיקר הרגיש מוזר בכיס ולחץ לי על הרגל. המשקל של האוזניות הוא 7.3 גרם, והוא מגיע בצבעים שחור ואפור. המחיר על פי יבואנית סוני בישראל, ישפאר, הוא: 1,150 שקלים.

**גילוי נאות: חברת ישפאר, יבואנית מוצרי סוני הרשמית בישראל, סיפקה את המוצר לסקירה