יינות ביתן: כמה הרוויחה השחקנית החדשה בבורסה ברבעון השלישי

יינות ביתן, שייסד נחום ביתן, מפעילה רשת של כ-150 סניפי סופרמרקטים • מהנתונים שמציגה עולה כי בסיכום הרבעון השלישי הסתכמו הכנסותיה של יינות ביתן בכ-760 מיליון שקל

נחום ביתן / צילום: רמי זרנגר
נחום ביתן / צילום: רמי זרנגר

רשת יינות ביתן מציגה ברבעונים האחרונים את תוצאותיה הכספיות, אחרי שרכישת השליטה בה הושלמה בחודש מאי האחרון על-ידי חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), שיחד עם הפניקס מחזיקה בכ-50% מהרשת.

מהנתונים שמציגה אמ"צ עולה, כי בסיכום הרבעון השלישי הסתכמו הכנסותיה של יינות ביתן בכ-760 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי המגזרי מפעילותה הסתכם ב-31 מיליון שקל.

בדוחות פרופורמה שמציגה אמ"צ היא מדווחת על ירידה בהכנסות יינות ביתן מתחילת השנה, "בעיקר כתוצאה ממכירה וסגירה של סניפים ברבעון השני אשתקד", שבוצעו בניסיון להתמודד עם האתגרים הפיננסיים שהיו לרשת טרם העברת השליטה בה.

עוד מציינת אמ"צ בדוחות פרופורמה, כי מהלכי צמצום סניפיה של יינות ביתן הובילו לשחיקה של 11% ברווח הגולמי של יינות ביתן בין ינואר לספטמבר, ל-707 מיליון שקל. גם בסיכום הרבעון השלישי מדווחת אמ"צ על ירידה בהכנסות וברווח הגולמי של יינות ביתן, בעקבות סגירת ומכירת סניפים, אולם מדווחת על עלייה בשיעור הרווח הגולמי במגזר פעילות המזון, "בעיקר מסגירת מרלו"ג אייל אשתקד ותמהיל סניפים (מכירה וסגירת סניפים אשתקד בעיקר של סניפי דיסקאונט)".

יינות ביתן, שייסד נחום ביתן, מפעילה רשת של כ-150 סניפי סופרמרקטים תחת המותגים יינות ביתן, מגה ושוק מהדרין. אמ"צ, שבשליטת קבוצת אלקו של האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, השקיעה כ-200 מיליון שקל עבור כ-35% ממניות הרשת, בעיקר באמצעות הקצאת מניות חדשות וכן ברכישת מניות מידי משפחת ביתן (כ-50 מיליון שקל), נוסף על הלוואה של 50 מיליון שקל שהעמידה ליינות ביתן, וקיבלה את סמכויות הניהול שלה ורוב בדירקטוריון.

פעילות הליבה של אמ"צ מתרכזת ביבוא ושיווק מוצרי חשמל והפעלת רשתות השיווק למוצרי חשמל מחסני חשמל ושקם אלקטריק. החברה מסבירה, כי הרכישה נעשתה בהתאם לאסטרטגיית הפעילות שלה, ותאפשר לה את הרחבת המודל העסקי שלה "לתחומים נוספים בעולם הקמעונות, שילוב יכולות הליבה של הקבוצה עם נכסיה של יינות ביתן ויצירת הזדמנויות למנועי צמיחה נוספים".