לא רצה להישאר חשוף ולא מתוגמל: יפתח רון-טל התפטר מתפקיד מנכ"ל מגדל החזקות

לאחר שבעל השליטה במגדל שלמה אליהו החליט שלא לאשר לרון-טל פטור מתביעות ואת חלקה של החברה האם בשכרו, הודיע המנכ"ל על התפטרותו • הוא יישאר יו"ר חברת הביטוח וציין כי "ישתף פעולה עם בעל השליטה"

יפתח רון-טל / צילום: רוני שיצר
יפתח רון-טל / צילום: רוני שיצר

שוב לא שקט במגדל: יו"ר חברת הביטוח, יפתח רון-טל, המשמש גם כמנכ"ל חברת ההחזקות, הודיע כי הוא מתפטר מתפקיד מנכ"ל מגדל החזקות. רון-טל הודיע לחברה כי הוא יסיים את תפקידו ב-31 בדצמבר, אך יישאר בתפקיד יו"ר מגדל חברה לביטוח.

ההחלטה של רון-טל נעשתה על רקע החלטת האספה הכללית של החברה מתחילת החודש שעבר, שלא לאשר לו פטור מתביעות שיוגשו נגדו במסגרת תפקידו כמנכ"ל חברת ההחזקות ושיפוי בגין תפקידו זה, ומאחר שלעמדתו אין זה נכון שימשיך לשאת באחריות הכרוכה בתפקיד, ללא השיפוי והפטור הללו. בנוסף, החליטה אז האספה כי מגדל החזקות לא תשתתף בעלות שכרו של רון-טל, המהווה 10% מתשלום השכר. את היתר הוא מקבל מחברת הביטוח, שבה הוא משמש כיו"ר.

נציין, כי כאשר מדובר על אספת מגדל החזקות מדובר למעשה על החלטה של אליהו עצמו, המחזיק בכ-64.3% ממניות החברה. בעל השליטה החליט שלא לאשר את שכרו המוגדל של רון-טל, לאחר שזה התנגד למינוי המועמד מטעמו של אליהו לתפקיד המנכ"ל, רונן אגסי.

מכיוון ששכרו של יו"ר חברת הביטוח במגדל מורכב מ-90% המשולמים על ידי חברת הביטוח ו-10% המשולמים על ידי חברת ההחזקות, המשמעות היא שמדובר על קיצוץ, לפחות על הנייר, של 340 אלף שקל. מדובר בתנאים דומים לשל היו"ר הקודם מוטי רוזן, שנאלץ לעזוב את תפקידו לאחר שבועות ספורים בלבד.

עם זאת, דירקטוריון חברת הביטוח רשאי להשלים את 10% הנותרים אם ימצא לנכון לעשות זאת. לא מדובר בצעד של מה בכך, לאור העובדה כי רוב דירקטוריון חברת הביטוח משמש גם כדירקטוריון חברת ההחזקות, ורובם מונו על ידי אליהו עצמו.

עם זאת, במכתב ששלח רון-טל לחברת ההחזקות, הייתה נימת אור חיובית במה שנראה כמסר של פיוס, למרות התפטרותו מתפקיד המנכ"ל. רון-טל ציין כי הודעתו הינה על דעת ובהסכמת יו"ר דירקטוריון החברה (אליהו עצמו) ובעל השליטה בה. עוד ציין רון-טל בהודעתו כי "ימשיך ויסייע לחברה, במסגרת כהונתו כיו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח, וישתף פעולה עם בעל השליטה, ככל שיידרש ועל פי דין".

המהלך של רון-טל נעשה יומיים לאחר שאליהו קיבל תמרור אזהרה מהממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, בכל הנוגע להתערבותו בהתנהלות חברת הביטוח. ברקת שלח ביום רביעי מכתב לדירקטוריון מגדל החזקות בו הוא עוצר את מינוי שני הדירקטורים שמינה אליהו למגדל ביטוח, שי בסון ואברהם דותן .

ברקת אמנם הודיע לאליהו, המכהן גם כיו"ר דירקטוריון חברת ההחזקות, כי הוא אינו מתנגד למינויים החדשים, אך זאת רק בכפוף לכך שבסון ודותן יכהנו בדירקטוריון מגדל ביטוח במקביל לדירקטורים שכהונתם הייתה צפויה להסתיים בשבועות הקרובים, עוזי מוסקוביץ וחיים רמון ("הדירקטורים המכהנים") לפחות עד ל-1 ביוני 2022, או לחלופין שהדירקטורים המכהנים ימשיכו לכהן עד למועד זה, ואילו כהונתם של הדירקטורים החדשים תחל עם סיום כהונתם של הדירקטורים המכהנים.