סקרינובייט נרכשת על ידי אינטל בכ-100 מיליון דולר

סקרינובייט, שפיתחה טכנולוגייה המאפשרת לשדר את תכני המחשב האישי ישירות לטלפון, תשתלב בחטיבת המחשוב האישי של אינטל • זהו אקזיט המהווה החזר של פי 13 על ההון שהושקע בה, ו-40 העובדים – שמחזיקים שליש ממניות החברה – יהפכו למיליונרים

אנשי סקרינובייט / צילום: סקרינובייט
אנשי סקרינובייט / צילום: סקרינובייט

אינטל רוכשת את חברת סקרינובייט הישראלית, חברה שפיתחה טכנולוגיה לשידור מהמחשב האישי לטלפון, בתמורה למעל 100 מיליון דולר. זהו אקזיט המהווה לחברה שווי של פי 13 על הסכום שגייסה, כ-8-9 מיליון דולר מאינטל קפיטל. גם העובדים, המחזיקים למעלה משליש מהונה יהנו ממנה, לא כולל שלושת המייסדים, שגם הם ייהנו מכמה עשרות מיליוני דולרים.

יחד עם ההשקעה מאינטל קפיטל, גייסה החברה עוד 2-3 מיליון דולר בהלוואות מהיזם שלה, שוקי גלזר, שכבר הוחזרו בעבר. היקפה של העסקה הולם את גודלה של החברה ואת גילה המוערך ביותר מעשר שנים והיא מעסיקה כ- 40 עובדים בלבד.

סקרינובייט פיתחה טכנולוגיה ידידותית למשתמש המאפשרת לשדר במהירות תכנים מהמחשב האישי לטלפון החכם, טכנולוגיה שאומצה על ידי יצרניות מחשבים האישיים כגון HP ודל, והמוכרת לפי ההערכות בכמה מיליוני דולרים בשנה. מאינטל נמסר כי "סקרי הלקוחות של אינטל מעידים שמשתמשים מחפשים מעברים חלקים בין כל המכשירים שלהם ובמיוחד בין המחשב האישי לטלפון. רכישת סקרינובייט והטכנולוגיה שלה יאפשרו חוויה זו בין מכשירים רבים וישלימו את היוזמות של אינטל עבור פלטפורמת הסקרינינג של אינטל".

לחברה 14 פטנטים רשומים בתחום השילוב הפונקציונאלי בין מכשירים שונים: טלפון, מחשב וטאבלט, בין השאר.

שוקי גלזר הוא יזם סדרתי שמאחוריו שני אקזיטים נוספים מהעשור הראשון של האלף, בהם סטארנט אינטרקטיב שנמכרה לתאגיד האינטרנט IAC ב-20 מיליון דולר, וג'יטקו שנמכרה למיקרוסופט ב- 116 מיליון. נוסף על גלזר, על מייסדי החברה נמנים גם גלעד בן יוסף וארנון קטלן. דדי פרלמוטר, מי ששימש כסמנכ"ל המוצרים של אינטל בעברו וכיום מנהל את צוות ההון האנושי במשרד המדע והחדשנות, הוא חבר בדירקטוריון החברה.