רשות ני"ע מערימה קשיים על כניסת סנט טק לבורסה

רשות ני"ע: אי הגשת התשקיף של סנט טק לפני האסיפה הכללית הייתה הפרה • נקסט ג'ן: חולקים על עמדת הרשות

שולם לפידות / צילום: יונתן בלום
שולם לפידות / צילום: יונתן בלום

חברת נקסט ג'ן המעוניינת למזג לתוכה את חברת סנט טק שהקים הראל הרשטיק, אשר השתחרר לאחרונה מהכלא לאחר ריצוי עונש רצח, הודיעה היום כי רשות ני"ע עדכנה אותה, כי היא הפרה את כללי הרשות. ההפרה, לטענת הרשות, הייתה כינוס אסיפה כללית להצבעה על המיזוג, מבלי לפרסם תשקיף מלא של נקסט ג'ן. בעקבות פניית הרשות נקסט ג'ן דחתה את האסיפה הכללית להצבעה על המיזוג למועד לא ידוע, והגישה טיוטת תשקיף. אולם, רשות ני"ע עדיין רואה בהתנהלותה במקור, הפרה.

נקסט ג'ן מסרה כי היא חולקת על עמדה זו. היא מסרה כי כל פעולותיה בקשר לעסקת המיזוג נעשו כדין ובליווי עורכי דינה, על בסיס ייעוץ משפטי שוטף שקיבלה.

סנט טק הייתה בחודשים האחרונים בכותרות לעיתים קרובות, תחילה כאשר נודע לשוק כי מייסד החברה הוא רוצח מורשע והיום אסיר ברישיון, ואחר כך בעקבות דחיית המיזוג. נראה כי רשות ני"ע נרתעת מהרשטיק ומגורמים אחרים שמעורבים בחברה, ורוצה לתת למשקיעים זמן ומידע רבים, בטרם יאשרו את המיזוג, אשר על פי מחיר המניה כרגע, אמור להכניס את החברה למדד תל אביב ביומד, וכך להשקיע גם על משקיעים שלא בחרו להשקיע בה.

נקסט ג'ן  נסחרת לפי שווי של 91 מיליון שקל, לפני המיזוג שאמור להניב לה שווי גבוה פי 4. מנייתה איבדה 44% בשלושה החודשים האחרונים, רק חלקם על רקע הגילוי לגבי עברו של המייסד.

סנט-טק מדיקל הפרטית, שנוסדה ב-2018 על ידי הרשטיק ונוספים, מנוהלת על ידי שולם לפידות, לשעבר מנכ"ל קבוצת אי.די.בי. בעלי מניות נוספים בה הם סמנכ"ל המחקר דרו מוריס, המנכ"ל חברון ומשה בירמן. בין המשקיעים הקטנים יותר בחברה נמצא איש העסקים ג'קי בן זקן.

יו"ר נקסט ג'ן, החברה הקולטת במיזוג, הוא האלוף (במיל') יעקב עמידרור, ששימש בעבר בין היתר כראש המטה לביטחון לאומי (עמידרור העיד לטובת הרשטיק בוועדת השחרורים שלו). מנכ"ל החברה הוא איש שוק ההון יניב חברון, לשעבר הכלכלן הראשי של אקסלנס. הח"כית לשעבר קולט אביטל, משמשת כדירקטורית חיצונית בנקסט ג'ן. לאחרונה מונה פרופ' זאב רוטשטיין, בעבר מנכ"ל בית החולים הדסה, ליו"ר המועצה המדעית המייעצת של החברה.

המוצר של סנט-טק נמצא במספר ניסויים קליניים, ועדיין נדרש תהליך פיתוח כדי להפוך אותו למסחרי. החברה רשמה הפסד של 25 מיליון שקל ב-2020, ובמחצית הראשונה של 2021 הגיעו הפסדיה ל-15 מיליון שקל. בחברה מועסקים 13 עובדים.

במסגרת המיזוג המתוכנן אמורים בעלי המניות של סנט-טק לקבל 75% ממניות נקסט ג'ן הבורסאית, כאשר הרשטיק צפוי להחזיק 5.5%-6.5% מהמניות ולהתמנות לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה הממוזגת.