עקף את מייסדי גוגל: לארי אליסון הפך לאיש החמישי העשיר בעולם

ענקית הטכנולוגיה אורקל פרסמה ביום חמישי האחרון דוח רבעוני טוב מהמצופה, מה שהוביל לזינוק בשווי המניה של החברה ב-16% • הזינוק הפך את לארי אליסון, המייסד-שותף, לאיש החמישי העשיר בעולם, כשהוא דוחק את מייסדי גוגל למקום השישי והשביעי, עם הון של יותר מ-130 מיליארד דולר

לארי אליסון, מייסד-שותף של ענקית התוכנה האמריקאית אורקל / צילום: Reuters, Robert Galbraith
לארי אליסון, מייסד-שותף של ענקית התוכנה האמריקאית אורקל / צילום: Reuters, Robert Galbraith

לארי אליסון, מייסד-שותף של ענקית התוכנה האמריקאית אורקל , התעשר ביום אחד ב-16 מיליארד דולר - בזכות זינוק מפתיע של מניית החברה. אליסון, בעל העניין המרכזי בחברה, הגדיל את הונו לכמעט 136 מיליארד דולר, וכך זינק למקום החמישי בליגה של עשירי העולם, לפי החישוב המסורתי של מגזין פורבס. אליסון עוקף את מייסדי גוגל, לארי פייג' (126 מיליארד דולר) וסרגיי ברין (122 מיליארד דולר), ומצמצם פערים אל המקום הרביעי, שם ממוקם ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט (139 מיליארד דולר).

הניצחון על מייסדי גוגל הוא מתוק במיוחד עבור אליסון. רק בחודש אפריל השנה, צודד בית המשפט העליון של ארצות הברית בגוגל, במאבק משפטי ממושך נגד אורקל, סביב זכויות היוצרים על שפת התוכנה המשמשת את מערכת ההפעלה של מכשירי האנדרואיד, JAVA.

אליסון, בן 77, חריג מעט בנוף היזמים הטכנולוגיים של ארצות הברית, וגם התחיה של אורקל באה במידה מסוימת כהפתעה, כאשר לאורך כל השנים הראתה קצב צמיחה חד ספרתי, בעוד קבוצות התוכנה הגדולות - כמו גוגל, פייסבוק ואמזון - הראו ביצועי צמיחה מואצים וטכנולוגיות חדשניות. אבל אורקל הראתה צמיחה עקבית, שאף עולה על הציפיות, מה שנתן למשקיעים ביטחון שהבחירות האסטרטגיות של החברה, בראשן המעבר לטכנולוגית הענן, היו נכונות.

אליסון, יהודי אוהד ישראל מושבע, התעשר בעיקר בזכות המניות שלו באורקל, שצמחה רק השנה ב-44 מיליארד דולר, אחרי זינוק של 59% במחיר המניה. אליסון גם בחר להצטרף אל אלון מאסק, ורכש בשנת 2018 מניות של טסלה במיליארד דולר, מה שכמובן הוסיף לא מעט להון האישי שלו.