שופרסל ובזק מתעניינות ברכישת נתח ממועדון הנוסע המתמיד של אל על

לנוכח ההגבלות הנוכחיות בתעופה שמכבידות על מצבה הכלכלי: בכוונת אל על לגייס לפחות 100-150 מיליון דולר ממכירת נתח ממועדון הנוסע המתמיד שלה עד ינואר • המגעים עם בנק הפועלים למכירת כ-30% ממועדון הנוסע המתמיד לפי שווי של 250 מיליון דולר החלו באוקטובר. כעת מתעניינות שתי רוכשות נוספות

מטוס אל על בנתב''ג / צילום: מיכל רז חיימוביץ'
מטוס אל על בנתב''ג / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

שתי מתעניינות חדשות ברכישת נתח מועדון הנוסע המתמיד של אל על: קבוצת בזק ושופרסל.

במקביל, מתנהלים מגעים עם בנק הפועלים לרכישת 30% מנתח המועדון. אל על הצהירה זה מכבר שתגייס לפחות 100-150 מיליון דולר ממכירת נתח ממועדון הנוסע המתמיד שלה, וזאת עד חודש ינואר. לנוכח ההגבלות הנוכחיות בתעופה שמכבידות על מצבה הכלכלי יש להניח שהסכם ייסגר בקרוב.

המגעים עם הפועלים שהחלו בחודש אוקטובר הם למכירת כ-30% ממועדון הנוסע המתמיד של אל על לפי שווי של 250 מיליון דולר למועדון. כעת מתעניינות שתי רוכשות נוספות: בזק, שלה אין מועדון לקוחות ולא מראה היתכנות של ממש, ושופרסל שמפעילה את מועדון הלקוחות שלה, אחד הבולטים והגדולים בענף הקמעונאות.

מועדון הנוסע המתמיד של אל על מונה 2.1 מיליון חברים, מתוכם כ-350 אלף מחזיקים בכרטיסי אשראי פליי קארד. המועדון מניב רווח שנע בין 20 ל-25 מיליון דולר בשנה לאל על. מחזור העסקאות השנתי של המחזיקים בכרטיסי אשראי פליי קארד הוערך ב-30 מיליארד דולר.

שופרסל, הפועלת באמצעות יותר מ-300 סניפים ומפעילה אתר המהווה חמישית ממכירותיה, מחזיקה מועדון המונה יותר מ-2 מיליון חברים, מתוכם 660 אלף מחזיקים בכרטיס אשראי אותו מנפיקה כאל - מה שמשותף לשני המועדונים, של שופרסל ושל אל על.

בסוף 2018 בחרה אל על להמשיך להפעיל את מועדון הנוסע המתמיד שלה באמצעות חברת כאל אחרי מאבק, במסגרתו קיוותה לאומי קארד להעביר את אחד ממועדוני הצרכנים הנחשקים ביותר לידיה. ההסכם בין כאל, המנפיקה את כרטיסי האשראי של המועדון, ובין מועדון הנוסע המתמיד של אל על, תקף עד ספטמבר 2029.

ההסכם כלל שיתוף-פעולה של חברת מאסטר קארד העולמית, במסגרתו שילמו החברות לאל על מענק חתימה של 125 מיליון שקל. אל על נהנית מתמלוגים שוטפים בגין השימוש בכרטיס האשראי, בגין דמי כרטיס והכנסות מהמרת מט"ח.

הצדדים החדשים לעסקה מצויים בשלב ראשוני של גישושים מול אל על. עבור בזק כניסה לתחום מועדוני הלקוחות דרך מועדון גדול שכזה עשויה להיות פעילות חדשה ומעניינת. מי שמוביל את המגעים הוא יו״ר החברה גיל שרון.