LEAD זכה בתקציב הפרסום של קופת חולים מאוחדת

היקף התקציב של קופת החולים עומד על כ-10 מיליון שקל בשנה • על התקציב התמודדו גם באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO ומנצ'

רמי יהודיחה, מנכ''ל ומבעלי משרד הפרסום LEAD / צילום: איל יצהר
רמי יהודיחה, מנכ''ל ומבעלי משרד הפרסום LEAD / צילום: איל יצהר

משרד הפרסום LEAD מסיים את השנה עם הישג מרשים: לגלובס נודע כי המשרד זכה במכרז על תקציב הפרסום של קופת חולים מאוחדת. מדובר בתקציב השני המשמעותי שאותו מקבל המשרד בחודשים האחרונים. לפני חודשים ספורים זכה גם בתקציב רשת הקמעונאות יינות ביתן.

כפי שנחשף לראשונה בגלובס, לשלב השני של המכרז על תקציב הפרסום של מאוחדת הגיעו משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, מנצ' ו-LEAD. המשרדים הציגו מצגות קריאייטיב להנהלת הקופה, ולפני ימים ספורים התקיים הליך הניקוד המקצועי שבמהלכו נפתחו ההצעות המסחריות, המהוות 50% מהניקוד.

תקציב הפרסום של קופת החולים מאוחדת, העומד על כ-10 מיליון שקל בשנה, מטופל מאז 2016 במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי. התקציב אמור היה לצאת למכרז כבר לפני למעלה משנה, אך בגלל אילוצי הקורונה הוארכה ההתקשרות עם המשרד עד לסוף השנה הנוכחית.

תקציב הפרסום הגדול ביותר אצל כללית

תקציבי הפרסום של קופות החולים נגזרים על פי מפתח החברים בקופה - על כל חבר מותר להוציא סכום מסוים. כנגזרת מכך, התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, והוא מטופל במשרד גליקמן שמיר סמסונוב, שכמו באומן בר ריבנאי, נמנה על קבוצת פובליסיס. את הקו הפרסומי של הקופה מוביל אייקון הילד חמודי. התקציב השני בגודלו הוא של קופת החולים מכבי, שמטופל מספר שנים ביהושע TBWA. את הקו הפרסומי של הקופה מוביל הקומיקאי אדיר מילר.

מכרזי קופות החולים מעוררים בדרך כלל עניין רב בקרב משרדי הפרסום. בשונה מרוב הקטגוריות האחרות, בקטגוריית הקופות יש ארבעה שחקנים בלבד, כך שאין כמעט משרדים המטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים, וכמעט כל מי שעומד בתנאי הסף יכול להתמודד.

בעת משבר הקורונה נדרשו כל קופות החולים לפרסום בווליום גבוה יחסית. מסעות הפרסום של קופת חולים מאוחדת התמקדו בעיקר בדגש על הרפואה ההיברידית, שמאפשרת להיות בבית ולקבל טיפול מהרופאים של הקופה גם באמצעים דיגיטליים - בהם אפליקציית הקופה.