בזק בינלאומי רוכשת את חברת מחשוב הענן CloudEdge ב-12 מיליון שקל

חתמה על מזכר הבנות לרכישת 70% ממניות החברה • יו"ר בזק, גיל שרון: "רכישת CloudEdge היא חלק ממהלך אסטרטגי עליו הכרזנו לפני כשבועיים, במסגרתו בכוונתנו להפוך את פעילות שירותי המחשוב והאינטגרציה של בזק בינלאומי לחברה נפרדת שתהפוך למובילה בענף"

יו''ר בזק, גיל שרון / צילום: תמר מצפי
יו''ר בזק, גיל שרון / צילום: תמר מצפי

חברת בזק בינלאומי מקבוצת בזק  חתמה אתמול על מזכר הבנות לרכישת 70% ממניות חברת מחשוב הענן CloudEdge מידי בעלת השליטה בה, חברת Softwatch מקבוצת Ewave. יתרת המניות (30%) תיוותר בידי מייסדי החברה.

חברת CloudEdge הוקמה לפני כארבע שנים על-ידי ניסים כספי, אריאל מונפו, אביחי חג'ג' ואושרי דהן, בשותפות עם קבוצת Ewave. מאז הקמתה הספיקה החברה בתוך תקופה קצרה להפוך לאחד הגופים המשמעותיים והמקצועיים בתחום הענן הציבורי בישראל ולשותפה בכירה של מיקרוסופט.

החברה מתמחה בפתרונות Azure, Office 365 ו-Cloud Security של מיקרוסופט, לחברות המעוניינות להעביר את פעילותן לענן. בתוך כארבע שנים בלבד החברה צברה בסיס לקוחות משמעותי במגוון מגזרים, החל ממשרדי ממשלה, פיננסים, חברות סטארט-אפ ועוד.

במסגרת ההסכם תמשיך CloudEdge לפעול במתכונת עצמאית על בסיס ההנהלה הקיימת.

בעקבות הרכישה מסר גיל שרון, יו"ר דירקטוריון קבוצת בזק, כי "רכישת CloudEdge היא חלק ממהלך אסטרטגי עליו הכרזנו לפני כשבועיים, במסגרתו בכוונתנו להפוך את פעילות שירותי המחשוב והאינטגרציה של בזק בינלאומי לחברה נפרדת שתהפוך למובילה בענף". 

רפי גבאי, מנכ"ל ומייסד קבוצת Ewave, מסר כי "שלוש שנים מאז החיבור בין CloudEdge לקבוצת Ewave הן כמו נצח בעולמות הטכנולוגיה, ובטח כאשר מדובר בעולמות הענן. הקמנו בתקופה זו חברה יציבה, פעילה ומקצועית הבשלה להתמודד עם האתגרים של חברות במגזר הארגוני והעסקי בדרך אל הענן. הצטרפותה של CloudEdge לקבוצת בזק תאפשר לחברה לבסס אחיזה עמוקה עוד יותר בשוק הענן הציבורי הישראלי, שהוא מהגדלים במהירות כיום בשוק הטכנולוגיה הארגונית בישראל".