121 מיליון דולר ביום אחד: "ספיידרמן" החדש מרסק קופות כאילו אין קורונה

הסרט הצליח להרוויח 120 מיליון דולר בצפון אמריקה ביום אחד - יותר ממה שכל סרט אחר עשה השנה בסופ"ש שלם • התחזיות הן שהסרט יסיים את הסופ"ש עם הכנסות של חצי מיליארד דולר מרחבי העולם

מתוך הסרט ''ספיידרמן: אין דרך הביתה'' / צילום: באדיבות פורום פילם
מתוך הסרט ''ספיידרמן: אין דרך הביתה'' / צילום: באדיבות פורום פילם

אחרי שנתיים קשים בקופות, הגיע איש העכביש כדי להזכיר להוליווד איך נראה שובר קופות אימתני. "ספיידרמן: אין דרך הביתה", הסרט החדש מבית סוני ומארוול, בכיכובו של טום הולנד ועם הופעות של נבלי ספיידרמן משלל סרטיו הקודמים, יצא בסוף השבוע שעבר והצליח לעקוף את התחזיות הצנועות שסיפקו לו בתחילת הדרך. 

עד כה, הלהיטים הגדולים של השנה כולם פתחו בסכום שמתחת ל-100 מיליון דולר, ובמקרה הטוב הצליחו לשמור על מומנטום לאורך זמן - כך היה עם הלהיטים האחרים מבית סוני, "ונום 2" (שפתח עם 90 מיליון דולר בצפון אמריקה) ו"לא זמן למות" (שפתח עם 55 מיליון), ולבסוף הגיעו להישגים נאים ברחבי העולם - "לא זמן למות" הוא הסרט ההוליוודי הכי מכניס עד כה, עם 771 מיליון דולר ברחבי העולם - רובם המכריע לא מארה"ב. 

אך כעת מגיע "ספיידרמן" ומגמד את ההישגים האלה - הסרט הכניס ביום שישי האחרון בארה"ב 121 מיליון דולר. זהו הסכום השני הכי גבוה אי-פעם להכנסות מסרט ביום אחד. ברחבי העולם הסרט כבר הספיק להרוויח 300 מיליון דולר - מה שאומר שתוך פחות מ-3 ימים הוא נהפך לסרט ה-13 הכי גדול של השנה.

נכון להיום אין עדיין מספרים רשמיים לסוף השבוע המלא, אך ההנחה היא שהסרט יעשה באזור ה-250 מיליון דולר בצפון אמריקה - מה שימקם אותו בין המקום השני לרביעי ברשימת סופי השבוע הרווחים ביותר. ברחבי העולם, הציפייה היא שהסרט ישיג בסך-הכול יותר מ-500 מיליון דולר. 

גם בארץ הסרט מסתמן כלהיט, דבר שהיה ניתן לראות על-פי מספר ההקרנות שלו: בערב הבכורה של הסרט, יום רביעי, הסרט הוקרן מעל ל-300 פעמים בין השעה 19:00 ל-01:00 בלילה, ועל-פי המפיצה פורום פילם, בסך-הכול נמכרו כ-250 אלף כרטיסים לסרט בסוף השבוע האחרון. 

לסרטי "ספיידרמן" יש היסטוריה בקרב שוברי קופות, שכן הסרט הראשון בכיכובו של הגיבור, "ספיידרמן" בשנת 2002, היה הראשון שהצליח להכניס מעל 100 מיליון דולר בסוף שבוע אחד - דבר שעד אז נחשב לסכום דמיוני.