"תקרית מצערת לחלוטין": נסיינית בחברת מטא טוענת שהוטרדה מינית בעולם הווירטואלי

מוקדם יותר החודש, אחת מבודקות הבטא של מהמטאוורס פרסמה בקבוצת הורייזון הרשמית בפייסבוק על כך שזר גישש את האווטאר שלה • סמנכ"לית במטא אמרה שלאחר שהחברה בחנה את המקרה, נקבע שבודקת הבטא לא השתמשה בתכונות הבטיחות המובנות בעולם

מארק צוקרברג בסרטון שמציג את המטאוורס / צילום: מתוך הסרטון של צוקרברג על מטאוורס
מארק צוקרברג בסרטון שמציג את המטאוורס / צילום: מתוך הסרטון של צוקרברג על מטאוורס

חברת מטא, לשעבר פייסבוק, פתחה בסופ"ש האחרון את שירותי Horizon Worlds למשתמשים מעל גיל 18 בארה"ב וקנדה. למעשה, הורייזון וולרדס הוא למעשה תחילת החזון של צוקרברג המייסד למה שיהיה בעתיד המטאוורס. בהינתן חשבון פייסבוק, אפשר ליצור אווטאר ותוכלו לבלות בחינם במרחב הוירטואלי עם עוד 20 אנשים בו זמנית.

מה שמעניין, זה שיש דאגה לגבי בטיחות במציאות המדומה ובמטא דואגים לכך. מוקדם יותר החודש, אחת מבודקות הבטא פרסמה בקבוצת הורייזון הרשמית בפייסבוק על כך שזר גישש את האווטאר שלה: "הטרדה מינית היא לא בדיחה באינטרנט הרגיל, אבל להיות מוטרד ב- VR מוסיף עוד רובד שהופך את האירוע לאינטנסיבי יותר. לא רק גיששו אותי אתמול בלילה, אלא שהיו שם אנשים אחרים שתמכו בהתנהגות הזו וזה גרם לי להרגיש מבודדת", כתבה הבודקת.

ויויק שארמה, סמנכ"לית Horizon במטא כינתה את התקרית כ"מצערת לחלוטין" ואומרת שלאחר שמטא בחנה את המקרה, החברה קבעה שבודקת הבטא לא השתמשה בתכונות הבטיחות המובנות בעולם, כולל היכולת לחסום מישהו מאינטרקציה איתך.

הורייזון וולרדס הוכרז בספטמבר 2019 בבטא פרטית ובודקי הבטא ערכו ערבי סרטים ומפגשי מדיטציה ועוד. חלק מרכזי בהוריזון וורלדס הוא היכלת לכתוב קוד בסיסי שקובע איך חפצים מתנהגים במטאוורס כמו כדור קופץ. הקוד, שבחברת מטא מכנים כ- script blocks , פועל בדומה לשכבות של פוטושופ וכך יוצרים אינטרקציות מורכבות. ויויק שארמה, סמנכ"לית Horizon במטא אומרת שזו אחת הטכנולוגיות שהם הכי מתגאים בהן בצוות. החברה מתכננת לשחרר ספרייה חינמית של הסקריפט בלוקים.