"מעורב בחקירת ני"ע בארה"ב": יו"ר פוםוום מתפטר מתפקידו

ראיין שפירו מונה רק במאי השנה ליו"ר חברת הזיהוי הדיגיטלי שהונפקה במרץ • החליט לפרוש מיידית "בשל מעורבותו בחקירה פלילית בקשר למסחר לכאורה בניירות ערך בארה"ב, אשר אינה קשורה לחברה"

קהל היעד העיקרי למערכת זיהוי הפנים של פוםוום - פארקי שעשועים / צילום: Shutterstock, liewluck
קהל היעד העיקרי למערכת זיהוי הפנים של פוםוום - פארקי שעשועים / צילום: Shutterstock, liewluck

חקירה פלילית בארה"ב הובילה את יו"ר חברת פוםוום  הנסחרת בתל אביב להתפטר באופן מיידי, לאחר פחות משנה בתפקיד. פוםוום דיווחה לבורסה כי היו"ר, ראיין שפירו, "מעורב בחקירה פלילית בקשר למסחר לכאורה בניירות ערך בארה"ב, שאינה קשורה לחברה. לטובת החברה, החליט מר שפירו לפרוש באופן מיידי מתפקידיו בחברה. להליכים כאמור אין קשר לפוםוום. להערכת החברה, לסיום כהונתו אין השפעה על עסקיה ו/או על פעילותה".

שפירו הצטרף לדירקטוריון החברה בפברואר השנה, ובחודש מאי מונה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, כחודשיים וחצי לאחר שפוםוום הונפקה בבורסה. מינויו ליו"ר הגיע לאחר שהיו"ר הקודם, יצחק כהן, עזב בהתאם להחלטת הדירקטוריון בשל מה שהוגדר כ"אי הסכמות בין חברי הדירקטוריון". כעת יצטרך הדירקטוריון להתכנס ולמנות יו"ר חדש במקום שפירו.

"מידע מהותי שלא היה בידי הציבור"

הודעה שפרסם משרד המשפטים האמריקאי (פרקליטות מסצ'וסטס) לפני קרוב לשבועיים נוגעת לנושא זה, ולפיה שפירו ואדם נוסף, כריס בורטנובסקי, נעצרו לחקירה בחשד לכך שביצעו סחר במידע פנים. לפי ההודעה, החשד הוא שפעילותם ייצרה להם רווחים של 4 מיליון דולר לפחות. בהודעה נכתב כי "מאוגוסט 2017 עד נובמבר 2021, כריס בורטנובסקי, יועץ פיננסי, ושפירו, יזם ומייסד שתי חברות פרטיות, קשרו קשר לסחור במספר מניות של חברות ציבוריות, על בסיס מידע מהותי שלא היה בידי הציבור, בנוגע לדוחות הכספיים ולתוצאות פעילות מיזוגים ורכישות של אותן חברות". על-פי החשד, במקרים רבים בורטנובסקי ושפירו קיבלו את המידע משותף שהיה קרוב לנושאי משרה בחברות הללו. עוד נכתב בהודעה כי החוק קובע במקרים כאלה עונש של עד 5 שנות מאסר וכן קנס של 250 אלף דולר.

"בחר בצעד זה לטובת החברה"

פוםוום פיתחה מערכת שמאפשרת מתן שירותי צילום דיגיטלי מבוסס תוכנת זיהוי פנים ובינה מלאכותית, אשר מיועדת לשימוש בפארקי שעשועים, אירועי ספורט והופעות. שפירו הוא אחד מהמשקיעים בחברה עוד לפני ההנפקה שלה בבורסה המקומית, ולפני ההנפקה הוא החזיק באמצעות חברת Everglades Capital Holdings כ-9% ממניות פוםוום בדילול מלא. כיום הוא מחזיק בכ-6.9% ממניות החברה, ששווין הנוכחי עומד על 17.5 מיליון שקל.

פוםוום הונפקה בחודש מרץ כשגייסה בת"א סכום של כ-38 מיליון שקל לפי שווי של 135 מיליון שקל (אחרי הכסף). שווי השוק הנוכחי שלה מגיע ל-254 מיליון שקל.

מפוםוום נמסר בתגובה כי "החברה התבשרה על התפטרותו של מר שפירו ודיווחה על-פי הוראות הדין. אין בנסיבות התפטרותו קשר לחברה ולפעילותה, והוא בחר בצעד זה לטובת החברה".