מנורה מבטחים קבעה מדיניות לחלוקת דיבידנד: 35% מהרווח הראוי

חברת ההחזקות קבעה את המדיניות ומציגה את השיעור הגבוה בענף הביטוח • היא גם מחזיקה ביכולת החלוקה הגבוהה מבין חברות הביטוח הגדולות • השנה חילקה החברה דיבידנד בסך 342 מיליון שקל

יהודה בן אסאייג, מנכ''ל מנורה מבטחים / צילום: יעל צור
יהודה בן אסאייג, מנכ''ל מנורה מבטחים / צילום: יעל צור

מנורה מבטחים החזקות קבעה אתמול (א') את מדיניותה לחלוקת דיבידנד לבעלי המניות שלה. על פי המדיניות החדשה, יעמוד השיעור על לפחות 35% מהרווח הראוי לחלוקה - השיעור הגבוה ביותר בענף הביטוח. זאת לאחר שעד אתה לא קבעו בקבוצה מדיניות בכל הנוגע לשיעור חלוקת דיבידנדים. נכון להיום גם בכלל ביטוח ובמגדל אין מדיניות חלוקת דיבידנד ואילו בהראל הודיעו בפברואר האחרון על מדיניות לפיה יחולק דיבידנד בסך של לפחות 30% מהרווח הכולל השנתי. גם בהפניקס אחזקות המדיניות עומדת על 30% והיא הייתה הראשונה לאשר מדיניות קבועה לקראת סוף השנה שעברה.

לפני מספר חודשים פרסמו חברות הביטוח את תוצאות העמידה שלהן במשטר כושר הפירעון (על פי מדיניות סולבנסי 2) לשנת 2020. לפי התוצאות מנורה מבטחים ביטוח הנה בעלת כושר הפירעון הגבוה ביותר ביחס לחמש החברות הגדולות בענף עם יחס הון של 139%, מה שמאפשר לה את יכולת חלוקת הדיבידנד הגדולה ביותר. נכון לסוף שנת 2020, למנורה מבטחים ביטוח ולשומרה עודף הון של כ- 1.75 מיליארד שקל.

בשנת 2021 חילקה מנורה מבטחים החזקות דיבידנד בגובה של כ-342 מיליון שקל, אשר מורכבים מדיבידנד של 100 מיליון שקל ששולמו בחודש מרץ ומ-242 מיליון שקל דיבידנד בעין במסגרתו הועברו מניות חברת טראלייט בספטמבר.

על פי מדיניות חלוקת הדיבידנד שאושרה עתה בדירקטוריון הדיבידנד יחולק כל עוד החלוקה לא תשפיע לרעה על צרכי תזרים המזומנים של החברה בהיבטים דוגמת קיום הוראות הדין החלות עליה, קיום דרישות ההון של הגופים המוסדיים שבשליטתה, עמידה בהתחייבויות וכן פיתוח עסקי החברהה, בין היתר, בהתאם לתכנית התקציב או התכנית העסקית.

החלטה על חלוקת דיבידנד בהתאם למדיניות החדשה תיעשה אחת לשנה או בכל מועד אחר שיקבע הדירקטוריון, על בסיס דוחות כספיים ובהתאם לשיקול דעתו של הדירקטוריון. בנוסף, דירקטוריון החברה יהיה רשאי, בכל עת, לשנות את שיעור הדיבידנד המחולק או להחליט שלא לחלקו כלל, בהתחשב בשיקולים עסקיים ופיננסיים, צרכי תזרים, תכניות השקעה, תכניות עסקיות, שיקולי דירוג וכדומה.

במנורה מבטחים הבהירו עוד כי הדירקטוריון יהיה רשאי לבחון מעת לעת את מדיניות חלוקת הדיבידנד וכי אין לראות במדיניות החדשה התחייבות של החברה לבצע חלוקת דיבידנד.