מועמד מפתיע לתפקיד היועמ"ש: פרופ' ברק מדינה

פרופ' מדינה, רקטור האוניברסיטה העברית ומומחה למשפט חוקתי, נחשב לממשיך דרכו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק בכל הנוגע לאקטיביזם שיפוטי

פרופ' ברק מדינה. מועמד מפתיע / צילום: אוריה תדמור
פרופ' ברק מדינה. מועמד מפתיע / צילום: אוריה תדמור

היום (ב') יסתיים המועד להגשת המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה במקומו של אביחי מנדלבליט שיפרוש בסוף פברואר 2022.

לגלובס נודע כי אחד המועמדים שצפויים להצטרף לרשימה המכובדת הוא פרופ' ברק מדינה, רקטור האוניברסיטה העברית ומומחה למשפט חוקתי. פרופ' מדינה נחשב לממשיך דרכו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק בכל הנוגע לאקטיביזם שיפוטי.

מועמדיו של שר המשפטים גדעון סער לתפקיד היועמ"ש הם עו"ד גלי בהרב-מיארה, עו"ד רז נזרי ועו"ד רועי שיינדורף. המועמדת הבולטת לתפקיד מצד סער היא עו"ד בהרב-מיארה, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב (אזרחי) וכיום עורכת דין פרטית במשרדו של דודי תדמור.

אומנם בהרב-מיארה רצויה על-ידי השר, אולם היא צפויה להיתקל בקושי בוועדת האיתור, זאת לאור חוסר הניסיון שלה בתחום הפלילי ובתחום ייעוץ וחקיקה. סער התכונן ל"בעיה" זו מראש והחליט לבקש מוועדת האיתור להמליץ על מספר מועמדים, מתוכם הממשלה תבחר את המועמד הרצוי והראוי בעיניה. כך התכוון סער להגדיל את סיכוייה.

השר סער השאיר לעצמו אופציה להציע שמות נוספים, אך לבסוף בחר לדבוק במועמדים אלה. מלבד שלושת מועמדי השר, גם יועמ"ש מערכת הביטחון עו"ד איתי אופיר יהיה ברשימה, לאחר שהומלץ על-ידי חבר הוועדה ח"כ צבי האוזר.

חבר הוועדה פרופ" רון שפירא הציע את שופטת בית המשפט המחוזי ד"ר מיכל אגמון-גונן, את ד"ר אביעד בקשי ואת פרופ" אריאל בנדור.

פרופ' ברק מדינה יוצע על-ידי חבר הוועדה, השר לשעבר דן מרידור.

חברת הוועדה מטעם לשכת עורכי הדין, עו"ד תמי אולמן, החליטה על דעת ראש הלשכה אבי חימי שלא להציע מועמד מטעמה. לדברי עו"ד חימי, הלשכה תקדם ערכים ולא מועמדים.

גורמים בוועדה ניסו לגשש גם אצל הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר עו"ד שרון אפק, אולם הוא החליט לוותר על המועמדות.