בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות בנעילה בוול סטריט; טסלה קפצה ב-7.5%, מודרנה צנחה ב-6.3%

ה-FDA אישר לחברת פייזר לשווק ולמכור את התרופה שלה לטיפול בחולי קורונה • לפי נתון מעודכן שפורסם היום, המשק האמריקאי צמח ב-2.3% ברבעון השלישי, לעומת צפי לצמיחה של 2.1% • בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 1.2%

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בניו יורק ננעל במגמה חיובית, לאחר שהעליות התחזקו בשעה האחרונה של המסחר. מדדי המניות המובילים רשמו בסיום עליות של 0.7%-1.2%.

מניית טסלה בלטה בעלייה חדה של 7.5% ומנגד מודרנה צנחה ב-6.3%.

21:15

המדדים המובילים בניו יורק מתקדמים כעת ב-0.5%-0.6%. חוזה על נפט מסוג WTI עולה בכ-1.8%. 

מניות פייבר  ופלוריסטם  בולטות בירידות חדות. מנגד, פאלו אלטו נטוורקס  עולה ב-2.5%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת לכ-1.46%. 

19:50

מינהל התרופות והמזון בארה"ב, ה-FDA, אישר לחברת פייזר  לשווק ולמכור את התרופה שלה לטיפול בחולי קורונה, בשימוש פרטי. בכך הפוכת התרופה של החברה לתרופה הראשונה נגד הנגיף שקיבלה אישור לשימוש פרטי - מה שככל הנראה יהפוך אותה לכלי מרכזי למאבק בנגיף. הניסוי של פייזר בתרופה הראה יעילות של 90% במניעת אשפוז ומוות של חולים בעלי סיכון גבוה לחלות באופן קשה במחלה. המחקרים האחרונים הראו שהתרופה יעילה גם נגד וריאנט האומיקרון.

מניית מודרנה  צונחת בכ-7% ומניית מרק  עולה בכ-1%. 

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 1.2%. בוול סטריט מדדי המניות מטפסים כעת  ב-0.5%-0.9%. 

18:15

המדדים המובילים בניו יורק נסחרים כעת בעליות של 0.4%-0.8%. מניית טסלה מזנקת בכמעט 8% לאחר שאילון מאסק הודיע כי מכר מספיק מניות בכדי לעמוד בתשלומי המס שלו. 

ביונדווקס מזנקת בכ-90% במחזור ענק לאחר שחתמה על ההסכמים הסופיים לפיתוח ומסחור טיפול הננו-נוגדני קורונה החדשני עם מכון המחקר Max Planck Institute לכימיה ביו-פיזיקלית והמרכז הרפואי האוניברסיטאי גטינגן, גרמניה. הננו-נוגדנים הוכיחו יכולות נטרול משמעותיות בריכוזים נמוכים מאוד מול הווריאנטים המדאיגים ביותר כולל דלתא, ובהתבסס על המחקרים צפויים לנטרל גם את האומיקרון.

17:00

מגמה מעורבת עם נטייה לעליות בניו יורק. עליות בולטות רושמות ריסקיפייד, טסלה, קטרפילר , פורד מוטורס  ופייצ'קס.

מכירות של בתים מיד שנייה בארה"ב רשמו עלייה של 1.9% בחודש נובמבר לרמה שנתית של 6.46 מיליון יחידות. זאת לעומת צפי לכ-6.55 מיליון יחידות. 

16:32

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה ומנגד הנאסד"ק נסוג בכ-0.2%. 

מניית טסלה  רושמת עלייה חדה ומנגד מודרנה  יורדת בכ-2%. 

15:35

לפי נתון מעודכן שפורסם היום, המשק האמריקאי צמח ב-2.3% ברבעון השלישי, לעומצ צפי לצמיחה של 2.1%. רכיב האינפלציה ב-GDP רשם עלייה של 6%, לעומת צפי לעלייה של 5.9%. 

14:55

ביונדווקס  הישראלית מזנקת בטרום מסחר בקרוב ל-50% לאחר שחתמה על ההסכמים הסופיים לפיתוח ומסחור טיפול הננו-נוגדני קורונה החדשני עם מכון המחקר Max Planck Institute לכימיה ביו-פיזיקלית והמרכז הרפואי האוניברסיטאי גטינגן, גרמניה. הננו-נוגדנים הוכיחו יכולות נטרול משמעותיות בריכוזים נמוכים מאוד מול הווריאנטים המדאיגים ביותר כולל דלתא, ובהתבסס על המחקרים צפויים לנטרל גם את האומיקרון.

13:15

מגמה מעורבת בחוזים העתידיים. החוזים על דאו עולים בקרוב ל-0.1%, החוזים על S&P500 יציבים והחוזים על נאסד"ק יורדים ב-0.2%. באירופה גם מדד פוטסי נסחר כעת בירוק.

טסלה מתחזקת ב-2.7% בטרום, עליבאבא יורדת ב-3.8%. 

11:50

יום המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה מעורבת וללא תנודות חדות, כשדאקס עולה ב-0.1% קאק ב-0.2% ואילו פוטסי נחלש ב-0.1%.

בגזרת החוזים העתידיים עדיין נרשמות ירידות בשיעורים מתונים של 0.1%-0.2% בדאו ג'ונס ו-S&P500 בעוד שנאסד"ק יורד ב-0.4%. בזירת הסחורות נרשמות עליות של 0.6% בנפט הגולמי ויציבות בזהב. 

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית בעיקר, אם כי בלונדון מדד פוטסי יורד בקרוב ל-0.3% וגם במדריד ובמילאנו נרשמת חולשה קלה. מדדי דאקס וקאק עולים ב-0.1%, יורוסטוקס 50 מטפס בשיעור דומה.

המסחר על החוזים העתידיים אינו יציב ונע בין עליות לירידות קלות. כעת החוזים על דאו יציבים, החוזים על S&P יורדים ב-0.1% ועל נאסד"ק ב-0.3%.

בפרנקפורט בולטת דויטשה בורסה  עם עלייה של 2.8%, סימנס  עולה ב-1.8% וגם דויטשה בנק , פומה , BMW , פורשה , פולקסווגן  ואדידס  מתקדמות. בלונדון קבוצת התעופה IAG  מאבדת 1.2%, יוניליוור  משילה 0.8% וגם טסקו , וודאפון  ו-HSBC מאבדות גובה. ענקית הדלק רויאל דאץ' של  לעומתן, מטפסת ב-2.7%. בפריז בולטת איירבוס  שעולה ב-1.8%.

מדד שנגחאי סיים את היום בירידה קלה מאוד, שנזן התקדמה ב-0.7%. מדד האנג סנג עלה ב-0.4%, כשמניות הטכנולוגיה רשמו עליות מתונות. סמסונג עלתה ב-1.6% בדרום קוריאה, קוריאן איירליינס עלתה ב-1%.

09:10

המסחר ביפן ננעל בעלייה קלה. מדד ניקיי הוסיף קרוב ל-0.2%, לאור עליות בולטות של סוני, Z הולדינגס, בנק שינסיי ואינפקס. גם במדד סידני האוסטרלי נרשמה עלייה קלה בנעילה.

בסין מדד שנגחאי עבר לירידה קלה מאוד, בשנזן, הונג קונג המדדים עדיין עולים.

8:00

בבורסות אסיה מתקיים מסחר יציב יחסית כאשר מדד ניקיי בטוקיו ומדד שנגחאי יציבים אך מצד שני שנזן עולה ב-0.6%, קוספי ב-0.2% והנג סנג ב-0.3%.

Z הולדינגס בולטת בטוקיו עם עלייה של 2.4%, וגם מיצובישי מוטורס, אינפקס וסוני מתחזקות. מנגד, טויוטה מאבדת 1% וגם מאזדה והונדה נחלשות.

גם בזירת המסחר בנפט נרשמת רגיעה, לאחר שאתמול המחירים קפצו והשיבו חלק מהירידות של הימים האחרונים. הברנט קפץ ב-3.4% וחוזה למסירה בפברואר ננעל במחיר של 73.98 דולר לחבית. נפט מסוג WTI זינק ב-3.7%, וחוזה למסירה בדצמבר ננעל במחיר של 71.12 דולר לחבית. גם הבוקר הם נסחרים כאמור ברמת מחיר דומה.

יציבות גם בשוק הקריפטו, כשהביטקוין נסחר סביב מעט פחות מ-49 אלף דולר והאת'ר נסחר תמורת 4,032 דולר.

היום בצהריים יפורסמו נתוני התמ"ג בארה"ב ונתוני מלאי הנפט הגולמי השבועי - שלפי הערכות בשוק צומצם ב-2.6 מיליון חביות בשבוע שעבר.

החוזים העתידיים נסחרים כעת ביציבות ועם נטייה לירידות קלות. החוזים על דאו ג'ונס סביב האפס, החוזים על S&P 500 יורדים ב-0.1% ועל נאסד"ק ב-0.3%. תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי (שקפצו אתמול) נסחרות בירידות קלות הבוקר, והתשואה על האיגרת ל-10 שנים עומדת על 1.46%.

בורסות ניו יורק התאוששו משלושה ימי ירידות והמדדים המובילים רשמו אמש עליות למרות החששות מהתפשטות וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה. מדד דאו ג'ונס עלה 1.6%, מדד נאסד"ק התחזק 2.4% ומדד S&P 500 התקדם 1.8%.