סולגרין חתמה על הסכם להקמת מתקני אגירת אנרגיה בגרמניה

החברה, מקבוצת ג'נריישן קפיטל, חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם החברה הגרמנית Tricera Energy להקמת מתקנים בהיקף של עד 300 מגהוואט • בחברה מסבירים כי חלק מהפרויקטים מתוכננים לקום בצמוד למתקנים סולאריים, ואחרים יחוברו ישירות לרשת וימכרו את החשמל בחזרה לרשת בשעות "יקרות" יותר

תום שפרן, מנכ''ל סולגרין, וגל בוגין, יו''ר החברה / צילום: אייל טואג
תום שפרן, מנכ''ל סולגרין, וגל בוגין, יו''ר החברה / צילום: אייל טואג

חברת סולגרין מקבוצת ג'נריישן קפיטל , דיווחה היום (א') כי היא נכנסת לפעילות אגירת אנרגיה בגרמניה. לפי הדיווח שפרסמה החברה, היא חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם חברת Tricera Energy (טריסרה) הגרמנית לפיתוח והקמת מיזמי אגירת אנרגיה בגרמניה. לפי ההסכם, השותפות תוכל בהמשך להתרחב למדינות נוספות ביבשת. לפי ההסכם החברות יפעלו להקמת פרויקטים בהיקף של עד 300 מגהוואט בשתי תצורות. האחת - הקמת מתקני אגירה בצמוד למתקנים פוטו וולטאיים. מתווה נוסף יהיה אגירה מרשת החשמל עצמה, כאשר לפי דרישת מנהלי רשת החשמל הוא ייפרק לרשת בחזרה, כאשר הרווח יהיה כתוצאה מפער המחירים בעת פריקת החשמל בחזרה לרשת, וכן בשל תשלומי זמינות.

בהודעת סולגרין נמסר כי, "במסגרת ההסכם, ועל רקע תמיכה נרחבת של ממשלת גרמניה לקידום הטמעת פתרונות אגירת אנרגיה, סולגרין וטריסרה יפתחו ויקימו פרויקטים בתחום אגירת האנרגיה, בשילוב חלקי של אנרגיה מתחדשת, שיעמדו בקריטריונים של תשואה מינימלית וקריטריונים נוספים שהוגדרו בהסכם. בהמשך, שיתוף-הפעולה עם טריסרה עשוי לאפשר לחברה להרחיב את פעילותה בשוק האנרגיות המתחדשות לתחומי פעילות נוספים ולמדינות נוספות באירופה בנוסף לגרמניה (ולאיטליה ויוון, בהן היא כבר פועלת), ובכך להגדיל באופן משמעותי את היקף נכסיה באירופה בשנים הקרובות. התקשרות זו מהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגיית החברה להעמקת הידע שלה בתחום האגירה, להרחבת תחומי פעילותה ולכניסה לשווקים גיאוגרפים נוספים בחו"ל".

לפי הודעת סולגרין לשותפתה החדשה "ידע ייחודי וניסיון רב שנים ומשמעותי בהקמה וניהול של פרויקטים בתחום אגירת האנרגיה בטכנולוגיות שונות ולשימושים שונים", וכי כיום הם מעורבים בייזום והקמה של פרויקטי אגירה בהיקף של 190 מגהוואט.

במקביל להודעה דיווחה היום סולגרין על חתימת מזכר הבנות לשיתוף-פעולה אסטרטגי ארוך טווח, עם חברת עמיר שיווק  הציבורית ועם חברת "פ.מרום שירותי פרויקטים". על פי ההסכם יפעלו החברות לייזום, הקמה ותפעול של מערכות סולאריות על גבי חממות ומבנים חקלאיים נוספים בשוק הישראלי. הפעילות תתבצע על ידי תאגיד, שיוחזק על ידי סולגרין (50%) ועל ידי תאגיד בשליטה משותפת של עמיר שיווק ופ. מרום (50%).

תום שפרן, מנכ"ל סולגרין, מסר: "שיתוף-הפעולה עם חברת Tricera Energy הגרמנית הינו בהמשך ישיר לעשייה המשמעותית שלנו בתחום האגירה. זכינו בישראל במכרז האגירה האחרון בהיקף של 210 מגה-וואט מותקן משולב אגירה, ולפני מספר שבועות חיברנו את מתקן האגירה הראשון בישראל במתחם תעשייתי באזור הגלבוע. בכוונתנו לפעול יחד עם Tricera Energy תחילה בגרמניה, לטובת קידום והקמה של צבר הפרויקטים הקיים והמשמעותי שנמצא ברשותה במהלך השנים 2023-2024".

נכון לעכשיו מניית סולגרין מגיבה בעלייה חדה של 4.8%, אם כי מתחילת השנה איבדה מניית החברה כ-20% מערכה.