במסגרת הסכם הטיעון: הוגש כתב אישום נגד אריה דרעי

במסגרת הסדר הטיעון, יו"ר ש"ס אריה דרעי יודה בעבירות המיוחסות לו ויתפטר מהכנסת ללא הטלת קלון • הוא יידרש לשלם קנס של 180 אלף שקל קנס ויורשע בעבירות אי-דיווח על מס

אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

הפרקליטות הגישה את כתב האישום נגד חבר הכנסת אריה מכלוף דרעי לבית משפט השלום בירושלים, במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמו. זאת, לאחר שח"כ דרעי הודיע ליושב-ראש הכנסת וליושב-ראש ועדת הכנסת כי אין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי.

כתב האישום מייחס לחבר הכנסת דרעי עבירות מס לפי פקודת מס הכנסה וחוק מיסוי מקרקעין. 

במסגרת הסדר הטיעון, יו"ר ש"ס יודה בעבירות המיוחסות לו ויתפטר מהכנסת ללא הטלת קלון. הוא יידרש לשלם קנס של 180 אלף שקל קנס. 

דיווח על מכירה במתכונת חסרה

לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי עורכי הדין ירון גולומב, נגה בליקשטיין שחורי ואיתי שהם מפרקליטות מיסוי וכלכלה, בשנת 2003 דרעי רכש חלק ממגרש בגבעת שאול בירושלים, במסגרת קבוצת רכישה, תמורת מיליון דולר. הוא סיכם עם אחיו שלמה דרעי כי ימכור לו את השטח לפי שווי של 1.6 מיליון דולר, ששיקף את כלל העלויות שהוציא בגין הנכס. למרות זאת, חוזה המכירה לא שיקף את פרטי העסקה הנכונים, בין השאר משום שתמורת העסקה שצוינה הייתה 4.25 מיליון שקל, נמוכה מהשווי עליו סוכם - 1.6 מיליון דולר השווה לכ-5.78 מיליון שקל. פרטי העסקה החסרים היו מאפשרים לרשויות המס לגבות שומה לפי הסכום האמיתי.

לפי כתב האישום, דרעי איפשר את הגשת הדיווח על המכירה במתכונת החסרה, למרות שפרטי העסקה החסרים היו רלוונטיים ומהותיים מבחינת שיעור המס שחל על הקונים. הוא מואשם כי סייע לאחיו לערוך הצהרה שאינה נכונה, עבירה לפי חוק מיסוי מקרקעין.

אישום נוסף מייחס לדרעי עבירות לפי פקודת הכנסה ועוסק בקרן פיננסית להשקעות שפעלה בארה"ב גרין אושן. הקרן פנתה לדרעי ב-2011 בבקשה שיסייע לה בגיוס משקיעים בתמורה לעמלת מגייס. הוא גייס את חברת South Ferry וקיבל דרך חברת דראר שבבעלותו, עמלת מגייס כנגד חשבוניות ייעוץ. לאחר שנבחר לכנסת בינואר 2013, סיכם עם הקרן כי תגמולים עתידיים מעמלת המגייס יועברו לאחיו שלמה דרעי. במהלך השנים 2013-2015 קיבל אחיו תשלומים בהיקף של כ-600 אלף שקל עבור עמלת המגייס.

דרעי מואשם כי לא כלל הכנסה בהיקף של כ-100 אלף שקל בדוח השנתי של החברה שבבעלותו. הוא לא ניהל פנקסי חשבונות ולא הגיש את דוחות החברה לרשויות המס לשנים 2014-2015, ובכך נמנע מלדווח בפני פקיד השומה על הכנסה של כחצי מיליון שקל. הוא מואשם בדוח וידיעות לא נכונים ללא הצדק סביר, אי-הגשת דוח ואיניהול פנקסי חשבונות, עבירות לפי פקודת מס הכנסה. 

ימשיך לנהל את ש"ס מרחוק

דרעי צפוי לפרוש מהכנסת אך ימשיך לנהל את המפלגה מרחוק. בכנס ראשי ערים באילת שנערך לפני מספר ימים אמר דרעי כי "חשוב לי שתשמעו זאת בקולי - אין לי שום כוונה להרפות ולו לדקה אחת את הפעילות שלי כיו"ר תנועת ש"ס. השליחות שלי היא להיאבק למען היהדות והעזרה לחלשים, ואני אעשה זאת איתכם עד ביאת משיח צדקנו, לא חשוב אם בתפקיד זה או אחר". 

*** חזקת החפות: כתב האישום והסדר הטיעון טרם אושרו על-ידי שופט, ולאריה דרעי עומדת חזקת החפות.