ברקת שוב מגביל את אליהו: מנהל בחברת הביטוח לא יוכל להיות מנכ"ל בחברת האחזקות

הממונה על שוק ההון שלח מכתב לדירקטוריון מגדל לאור הכוונה למנות את סמנכ"ל הכספים בחברת הביטוח, יוסי בן ברוך, לתפקיד מנכ"ל החברה האם • במהלך הדיונים עם רשות שוק ההון הודיע מנכ"ל חברת הביטוח החדש, שגיא יוגב, כי אינו מתנגד למינוי של בן ברוך

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון / צילום: רפי קוץ
ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון / צילום: רפי קוץ

סבב מתיחות נוסף בין רשות שוק ההון לחברת מגדל. הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, שלח בימים האחרונים מכתב לדירקטוריון מגדל בו הוא מסביר כי מנהל בחברת הביטוח לא יוכל לכהן במקביל כמנכ"ל חברת האם, מגדל אחזקות. זאת לאחר מינויו של סמנכ"ל הכספים של חברת הביטוח, יוסי בן ברוך, לתפקיד מנכ"ל חברת האחזקות.

ההיגיון מאחורי החלטת רשות שוק ההון היא כי מנהל בחברת הביטוח כפוף למנכ"ל חברת הביטוח, ואם ימונה למנהל חברת האחזקות עשוי המנכ"ל של חברת הביטוח להיות כפוף אליו, למרות שהחפיפה אינה מלאה. לכן, מינויו של בן ברוך, שמונה להחליף את יפתח רון-טל שהתפטר לפני כמה שבועות מתפקיד מנכ"ל חברת האחזקות (אך נשאר יו"ר חברת הביטוח), יוצר מצב אליו מתנגד ברקת.

נציין, כי מנכ"ל חברת הביטוח החדש, שגיא יוגב, שלכאורה אמור לתפקד בין שתי המשרות של בן ברוך, הודיע בשיחות עם רשות שוק ההון בעניין כי אינו מתנגד למינוי של בן ברוך גם למנכ"ל חברת האחזקות.

בשבוע שעבר הודיעה מגדל כי סמנכ"ל הכספים והמשנה למנכ"ל, יוסי בן ברוך, מונה לתפקיד מנכ"ל חברת האחזקות של חברת הביטוח. הוא ייכנס לתפקיד ב-1 בינואר 2022.

בתחילת החודש הודיע יו"ר חברת הביטוח, יפתח רון-טל, ששימש גם כמנכ"ל חברת האחזקות, כי הוא מתפטר מתפקיד מנכ"ל מגדל אחזקות. רון-טל הודיע לחברה כי הוא יסיים את תפקידו ב-31 בדצמבר, אך יישאר בתפקיד יו"ר מגדל חברה לביטוח.

ההחלטה של רון-טל נעשתה על רקע החלטת האספה הכללית של החברה מתחילת החודש שעבר, שלא לאשר לו פטור מתביעות שיוגשו נגדו במסגרת תפקידו כמנכ"ל חברת האחזקות ושיפוי בגין תפקידו זה, ומאחר שלעמדתו אין זה נכון שימשיך לשאת באחריות הכרוכה בתפקיד, ללא השיפוי והפטור הללו. בנוסף, החליטה אז האספה כי מגדל אחזקות לא תשתתף בעלות שכרו של רון-טל, המהווה 10% מתשלום השכר. את היתר הוא מקבל מחברת הביטוח, שבה הוא משמש כיו"ר.