בזמן שהוא מחכה לברקת: המוסדיים ניטרלו את מועמדיו של אקירוב לדירקטוריון כלל אחזקות

הגופים המוסדיים הצביעו בעד מינוי שמואל שורץ לתפקיד הדירקטור החיצוני, למרות התנגדות אלרוב, ולא בחרו בדוד גרנות שכיהן בעברו כדירקטור בחברת הנדל"ן של אקירוב • מנגד, אושרו תנאי כהונתו של יו"ר הדירקטוריון חיים סאמט, הקרוב לאקירוב

אלפרד אקירוב / צילום: איל יצהר
אלפרד אקירוב / צילום: איל יצהר

אם אלפרד אקירוב תכנן להעזר בגופים המוסדיים על מנת להגדיל את שליטתו בדירקטוריון כלל אחזקות, האספה הכללית של החברה שהתכנסה אתמול (ב') הוכיחה שלא כך הדבר. בעלי המניות בכלל אחזקות דחו את המועמד שהציע אקירוב לתפקיד הדיקטור החיצוני, דוד גרנות, ובחרו במקומו את שמואל שורץ, למרות שאלרוב, שבשליטת אקירוב ומחזיקה 15% ממניות כלל אחזקות, הצביעה נגד מינויו של שורץ והעדיפה את אוסאמה חסן.

גרנות, שכיהן בעבר כדירקטור באלרוב, הוא מקורב לאקירוב. אם היה נבחר היה גרנות מחזק את ההשפעה שיש לאקירוב כבר היום בדירטקוריון כלל אחזקות, כאשר יו"ר הדירקטוריון הינו חיים סאמט, שהיה בעברו מועמד מטעם אלרוב לדירקטוריון ונחשב אף הוא למקורב לאקירוב. סאמט אגב קיבל אתמול רוח גבית מהמוסדיים שבחרו לאשר את תנאי כהונתו כיו"ר.

גם הדירקטורית המכהנת, השופטת בדימוס ורדה אלשיך, נבחרה מחדש ולה היכרות עם אקירוב - כפי שציין אפילו השופט בדימוס יורם דנציגר, שמונה על ידי הממונה על שוק ההון לבדוק את ההתנהלות החריגה שבין דירקטוריון כלל לחלק מבעלי המניות שלה (ובהם אקירוב) אשתקד.

באשר להצבעה נגד מינויו של גרנות, כלל אחזקות לא פרסמה את תוצאות ההצבעה של הגופים. עם זאת, מבחינת ההצבעות עבור שורץ ועבור חסן, אפשר לראות כי אלרוב התנגדה כאמור למינויו של שורץ, אך הוא זכה בתמיכה של 72.1% מהקולות, בעוד חסן זכה בתמיכתם של 63.87% מהקולות.

בין המתנגדים למינוי של חסן היו הראל, מגדל שוקי הון, אלטשולר שחם, מנורה מבטחים וקרנות ההשתלמות למורים. בין המתנגדים למינוי שורץ, יחד עם אקירוב, היו מגדל שוקי הון וחברת ניהול הקרנות של פסגות.

ההצבעה אתמול נערכה כאשר אלרוב ממתינה להחלטת ראש רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, אם לאשר את בקשת היתר השליטה שהגישה בכלל. אלרוב מבקשת להגדיל את החזקתה בכלל ל-30%, אך היא נתקלה במשוכה גבוהה שהציבה בפניה רשות ני"ע, לפיה היתר שליטה במבנה הנוכחי של כלל יכלול הפרה של חוק הריכוזיות בשל מבנה פרמידיאלי של שלוש חברות שכבה, בעוד החוק מתיר שתי חברות שכבה בלבד. זאת מאחר ואלרוב הציבורית מוגדרת כשכבה אחת, כלל החזקות הציבורית הינה שכבה שנייה והחברה הנכדה שלה, כלל ביט, הינה חברה מדווחת ונחשבת כשכבה שלישית.