לנובו ו-OnePlus הצטרפו לרשימת הביטולים ל-CES. מי מתכנן להגיע ואיך תראה התערוכה?

מצב הקורונה מחריף ברחבי העולם, וחברות טכנולוגיה רבות מחליטות לקחת צעד אחורה מאירועים פיזיים - כדי להגן על העובדים שלהם • עד כה דווח על מטא (פייסבוק לשעבר), T-Mobile, גוגל, מיקורוספט ועוד רבות אחרות שביטלו את הגעת הצוותים לתערוכה • מי נשאר ברשימת המגיעים?

תערוכת CES / צילום: Shutterstock
תערוכת CES / צילום: Shutterstock

עוד פחות משבוע לתחילתה של תערוכת הטכנולוגיה השנתית והגדולה בעולם, CES, וביטולים נוספים ממשיכים להגיע מעוד חברות. לנובו גם הצטרפה לרשימת המבטלות - מסיבות דומות, להגן על עובדיה מבחינה בריאותית. עם זאת, הכוונה רק להופעה פיזית באירוע, החברה עדיין מתכננת להשיק את המוצרים החדשים שלה ב-4 וב-5 בינואר. גם מיקרוסופט וגוגל הצטרפו לרשימה הזו, בטענות דומות.

צריך לומר, ארגון הגג של התערוכה, CTA, עדיין מתכנן לקיים אירוע פיזי - וסמוך ובטוח שהוא יכול להעמיד אמצעי בטיחות ובריאות תקינים כדי להגן על באי הכנס. אז נכון לעכשיו מצב התערוכה הוא היברידי: משמע, הרבה מאוד חברות עוברות להשיק את המוצרים שלהם ולהכריז על הטכנולוגיות במסיבות עיתונאים וירטואליות, ולצד זאת עדיין יש חברות שמתכננות להגיע ולהקים דוכנים כפי שמוכר.

עוד חברות שביטלו הגעה פיזית: ענקית השבבים אינטל אמרה ל-TechCrunch שהיא לא תגיע כדי לשמור על העובדים, Waymo, חברת המכוניות האוטונומיות של אלפאבית, ג'נרל מוטורוס הודיעה גם שהיא תבצע השקה וירטואלית.

דיווח נוסף ב-CNET מצביע כי גם AMD וגם OnePlus ביטלו את הנוכחות הפיזית שלהם בתערוכה. להבדיל מהאחרות, הן לא סיפקו סיבות והסברים, אבל קל להעריך שמדובר במצב האומיקרון והקורונה בעולם. צריך להגיד, וואן פלוס היא לא מציגה רשמית באירוע, אבל היא מקיימת אירוע בלאס וגאס במקביל לאירוע. כעת, הודיעה על ביטול.

לרשימת הביטולים הזו כבר יש כמה מהשמות הגדולים ברחבי העולם: מטא (פייסבוק לשעבר), T-Mobile, טוויטר, פינטרסט, אנבידיה, אמזון, טיקטוק ועוד. צריך להזכיר, בשנה שעברה האירוע התקיים בצורה וירטואלית בלבד, מה שגורם לארגון הגג של התערוכה, CTA, לאפשר פורמט פיזי השנה. כמובן זה, לצד ההנחיות הבריאותיות המשתנות.

מי כן ברשימת המגיעים פיזית עדיין? אז נכון לעכשיו, LG, סמסונג וסוני, שלוש חברות שמאוד מחויבות לתערוכה, עדיין נמצאות ברשימה הזו. ברשימה נמצאות גם קוולאקום, BMW ועוד.