דניה וניופאן מקימות מותג מזגנים חדש

חברת הבנייה והתשתיות ויבואנית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה יחזיקו בחלקים שווים (50%) בחברה, ששמה צפוי להיות ארייה • החברה תעסוק ביבוא, קנייה, שיווק, הפצה, הנדסה, שירות ומכירה של מוצרי מיזוג אוויר

מימין לשמאל: דוד שרקא, סמנכ''ל תפעול קבוצת דניה, רונן גינזבורג, מנכ''ל קבוצת דניה, אריק שפיר, סיו״ר קבוצת לפידות קפיטל ויו''ר דירקטוריון קבוצת דניה, צביקה גיור, מנכ''ל ויו''ר ניופאן ושי דניאל, סמנכ''ל כספים, ניופאן / צילום: באדיבות דניה
מימין לשמאל: דוד שרקא, סמנכ''ל תפעול קבוצת דניה, רונן גינזבורג, מנכ''ל קבוצת דניה, אריק שפיר, סיו״ר קבוצת לפידות קפיטל ויו''ר דירקטוריון קבוצת דניה, צביקה גיור, מנכ''ל ויו''ר ניופאן ושי דניאל, סמנכ''ל כספים, ניופאן / צילום: באדיבות דניה

שחקנית חדשה בתחום מיזוג האוויר: חברת הבנייה והתשתיות דניה (לשעבר דניה סיבוס), ויבואנית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה ניופאן, מקימות חברה משותפת למוצרי מיזוג אוויר. את החברה, שתעסוק ביבוא, קנייה, שיווק, הפצה, הנדסה, שירות ומכירה של מוצרי מיזוג אוויר, ינהל ארז יובל.

דניה וניופאן יחזיקו בחלקים שווים (50%) בחברה, שתיקרא (לאחר אישורים) ארייה, ותשווק מזגנים תחת מותג פרטי. בשלב ראשון, מוצרי המותג ישווקו לפרויקטים של דיור ולעולמות הסחר (חנויות). מי שתייצר את המזגנים היא בעיקר חברת האייר, שאותה משווקת ניופאן.

"דניה בונה כ-7,000 דירות בשנה, והמותג החדש הוא סינרגטי לפעילות שלנו", אומר לגלובס רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה.

אתם נכנסים לתחום ששולטים בו מותגים בולטים זה שנים. יש מקום לעוד שחקנים?
"שוק המזגנים כולו מצוי בצמיחה, ויש מקום לכל השחקנים. גם הרגלי הצריכה השתנו, ושוק המיזוג השתכלל משמעותית. התחום נשלט על ידי שתי חברות, אלקטרה ותדיראן, ולראייה המותג טורנדו שנגס 20% מנתח השוק שלהן בתחום הסחר.

"כל המותגים הללו מיוצרים בסין, והלוגיקה שעומדת מאחורי מה שחיפשנו היא להביא את המרצדס של סין. נעמיד מזגן איכותי ברמה טכנולוגית גבוהה, שדניה תרגיש בנוח להרכיב בפרויקטים שלה".

האם תשקלו לשווק את המותג בחו"ל?
"כרגע נתמקד בישראל. השנה נבנו בארץ 100 אלף דירות, ובשנה הבאה המספרים הללו יגדלו משמעותית. כמות הדירות שהולכות להיבנות צומחת דרמטית, ושוק המזגנים צומח עמה. בהמשך, אנחנו לא פוסלים יציאה לחו"ל".

לשאלה על תמחור המותג החדש משיב גינזבורג שהמוצר יהיה "תחרותי".

צביקה גיור, יו"ר ניופאן מחדד: "בשלב ראשון המיקוד הוא בעולם המקצועי, כלומר חברות בנייה וקבלני ביצוע, ופחות להציע את המותג בחנויות. זה לא יהיה אותו מזגן כמו המותג האייר, יהיו מוצרים שונים וסדרות שונות, ויהיה בידול במיקוד השיווק".

על פי הערכות ניופאן, שוק מיזוג האוויר בישראל מגלגל בשנה כ-3 מיליארד שקל, כאשר מדי שנה מותקנות כ-800 אלף מערכות מיזוג אוויר חדשות. עוד מציינים בחברה כי הקטגוריה הצומחת ביותר בתחום המיזוג היא של המערכות המבוססות על טכנולוגיית VRF, המאפשרות חיבור של מספר רב של יחידות פנים (מאיידים) ליחידת חוץ אחת (מעבה), המאפשרת בקרת טמפרטורה נפרדת לכל חלל וחדר.

ניופאן, שקמה ב-1986, מייבאת ומשווקת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה של מותגים כגון טושיבה, טפאל, קיטשנאייד, מג'ימיקס, קאנון והאייר.

דניה היא חברת בנייה ותשתיות, שנמצאת בשליטת חברת לפידות קפיטל בע"מ. בתחילת 2021 הפכה לחברה ציבורית, לאחר הנפקה בבורסה בתל אביב.