בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בארה"ב; עוד הסתבכות של טבע בפרשת האופיואידים

S&P 500 ודואו ג'ונס איבדו 0.3% ונאסד"ק ירד ב-0.2% • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר על 198 אלף לעומת צפי לכ-205 אלף תביעות • המושבעים בניו יורק קבעו כי טבע הייתה בין האחראיות להתמכרויות לאופיואידים במדינת ניו יורק והמניה נפלה ב-6.3%

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 


23:05

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה שלילית, אחרי שהתנהל במהלך רוב היום בעליות. S&P 500 ודואו ג'ונס איבדו 0.3% ונאסד"ק ירד ב-0.2%.

מניית טבע  איבדה 6.3%. מניית ביוג'ן  נפלה ב-7%, זאת לאחר שסמסונג הכחישה אמש דיווח על כך שהיא במגעים לרכישת יצרנית התרופות ב-42 מיליארד דולר. עליבאבא גרופ  זינקה ב-9.7%. 

20:45

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות. נאסד"ק מטפס ב-0.6%, S&P 500 עולה ב-0.2% ודאו ג'ונס מוסיף 0.1%. 

מניית טבע  מאבדת כ-5%. זאת לאחר שהמושבעים בניו יורק קבעו כי טבע "תדלקה" את ההתמכרויות לאופיואידים במדינת ניו יורק. מדובר בבשורה רע לחברת התרופות, שמתמודדות עם תביעות דומות בעוד מדינות בארה"ב. היקף הפיצויים יקבע במועד מאוחר יותר. כמו כן, יש לציין שהשופטים עדיין שוקלים בקשה של טבע לפסילת המשפט לאחר שעורך דין של התביעה ציין נתון לא נכון לגבי מרשמים שניתנו לתרופות אופיואידים. אם פסיקת המושבעים תישאר על כנה, היא עשויה להפעיל לחץ על טבע להגיע לפשרות בתביעות האחרות נגדה. מטבע נמסר בתגובה כי "טבע ארה"ב, חברת בת של טבע תעשיות פרמצבטיות בע''מ, מתנגדת בתוקף לקביעת חבר המושבעים, ונערכת להגשת ערעור במהרה, וזאת בנוסף לעמידתה על הבקשה לפסילת ההליך, כפי שהוגשה טרם התכנס חבר המושבעים לדון בסוגיה".

מניית ביוג'ן  צונחת ב-8%, ואילו מניית עליבאבא גרופ  מזנקת ב-10%.

18:45

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. בוול סטריט נרשמות עליות קלות. עליות מתונות נרשמות גם בחוזים על הנפט הגולמי והזהב.

המניות הסיניות, ביניהן עליבאבא , ביידו וניאו , בולטות בעליות חדות.

16:48

עליות קלות בוול סטריט. מדד S&P 500 מטפס וחוצה את רף 4,800 נק'. ביוג'ן  צונחת בכ-5%. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות מניות טבע , פייבר , פריון , פורסייט ופלוריסטם.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. הדאו ג'ונס עולה בכ-0.3% ומדד הנאסד"ק שומר על יציבות.

מניית טסלה  רושמת ירידה של כ-2%. 

15:45

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר על 198 אלף לעומת צפי לכ-205 אלף תביעות.

15:00

החוזים בוול סטריט עדיין מאותתים על פתיחה חיובית בעוד כשעה וחצי, ובמקביל גם בורסות אירופה נסחרות בעליות.

ביונדווקס הישראלית ממשיכה לבלוט בטרום וקופצת בכ-7%, בעוד שביוג'ן מאבדת גובה לאחר שסמסונג הכחישה שהיא מתכוונת לרכוש אותה, כפי שדווח בתקשורת הקוריאנית. חברות הטכנולוגיה הגדולות נסחרות ביציבות בשלב המסחר המקדים.

דידי גלובל , חברת הנסיעות הסינית, נחלשת גם הי בטרום לאחר שרויטרס דיווחה אתמול שהיא מתכננת לרשום את מניותיה בהונג קונג באמצע 2022, מבלי להנפיק מניות נוספות או לגייס הון נוסף.

13:15

המלצת קנייה לזהב: ד"ר רון אייכל, אנליסט ראשי בקולמקס שוקי הון, מסביר כי הסחורה משמשת כאלטרנטיבה להחזקת מזומן בסביבת ריביות ריאליות נמוכות או שליליות, "ומוטציות חדשות למגפת הקורונה מחזירים את עיניי המשקיעים לבדוק נכסים שנשארו מאחור ביחס לשוק, כאלה שיכולים לשמור על שווי הכסף תחת סביבת אינפלציה ולזהב בפרט כאלטרנטיבה או כנכס נוסף בפורטפוליו. טכנית לשבוע הקרוב מחיר הזהב נמצא במגמה חיובית".

לדברי אייכל, ההשפעה המשמעותית ביותר על מחירו של הזהב היא העלייה בלחצים האינפלציוניים והעלאות הריבית של הפדרל ריזרב ושל בנקים מרכזיים מסביב לעולם. "באשר לשיעורי הריבית, נראה כי קיים קונצנזוס בשוק שאנחנו עומדים לפני מספר העלאות ריבית, לפחות על ידי הפד בשנת 2022, אך ישנה אי ודאות במונחים של רמת הריבית הגבוהה בפועל בהינתן רמות שיא של החוב הלאומי. למרות שהפדרל ריזרב אמר שהוא מצפה לשלוש העלאות ריבית בשנה הבאה, לכל הפחות, עדיין לחצי האינפלציה הגוברים ישאירו את הריבית הריאלית בטריטוריה שלילית עד 2022 ושהריבית הריאלית השלילית תמשיך לתמוך במחירי הזהב".

עוד ציין כי "קיים חשש שכתוצאה מאינפלציה של עלויות תפעוליות של 5-10%, יחד עם מחירי הזהב, הרווח השולי לכורים ותזרים מזומנים נמוך יותר עלולים להביא לפגיעה בהם לצמצום הכרייה. אך, אם לא יפסקו תהליכי הכרייה, מפאת התפרצויות של נגיף הקורונה, ענף הזהב עשוי להמשיך לפרוח ככלי לצמצום סיכונים".

12:00

גם מדד פוטסי הבריטי עבר לעליות שערים וכעת המסכים במרבית בורסות אירופה צבועים ירוק. יחד עם זאת, העליות מתונות בעיקרן: דאקס עולה ב-0.1%, קאק ב-0.3% ופוטסי עם עלייה מזערית.

החוזים העתידיים בוול סטריט ירוקים גם הם, לאחר שנסחרו בירידות קלות בתחילת הבוקר. החוזים על נאסד"ק עולים ב-0.3%, על S&P 500 ב-0.1% ועל דאו ג'ונס בשיעור קל.

ביוג'ן  מאבדת 5% במסחר המקדים בוול סטריט לאחר שסמסונג הכחישה את הדיווח על כך שתרכוש אותה (ראו עדכון קודם), ביונדווקס  הישראלית מזנקת ב-15% (לאחר שאיבדה אתמול קרוב ל-7%).

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. מרבית הבורסות בגוש רושמות עליות קלות, אך פוטסי הבריטי נחלש ב-0.1% וגם בווינה ומדריד נרשמות ירידות מזעריות. מחר לא יתקיים מסחר בגרמניה, שוויץ, איטליה, ספרד ויפן לאור השנה האזרחית החדשה. בבריטניה, צרפת, הונג קונג וסינגפור יהיה יום מסחר מקוצר.

בזירת המסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט התהפכה המגמה וכעת נרשמות עליות בשיעורים קלים מאוד.

מדד ניקיי ננעל הבוקר בירידה של 0.4%, המדד בטייוואן איבד 0.1% וקוספי הדרום-קוריאני השיל 0.5%. בסין והונג קונג המגמה הייתה חיובית: מדד שנגחאי עלה ב-0.6%, שנזן הוסיף קרוב ל-1% והנג סנג התקדם ב-0.1%.

08:00

המסחר באסיה מתנהל במגמה מעורבת. בטוקיו, הונג קונג וסיאול נרשמות ירידות קלות בעוד שמדדי שנחאי ושנזן מתחזקים ב-0.6% ו-1.1% בהתאמה.

סמסונג נחלשת הבוקר ב-0.2% בסיאול, לאחר שהכחישה בלילה דיווח על כך שהיא במגעים לרכישת יצרנית התרופות ביוג'ן ב-42 מיליארד דולר. ביוג'ן מצדה זינקה אמש בקרוב ל-10% בוולס טריט. דובר סמסונג אמר ל-Barron's שהדיווח של העיתון Korea Economic Daily, שציטט לטענתו מקורות מבנקי השקעות, חסר בסיס.

בראש מדד ניקיי בולטת Z הולדינגס (בעלת יאהו! יפן) שעולה ב-3%, סופטבנק מתקדמת 1.3%. מיצובישי מוטורס וחברת החשמל של טוקיו יורדות ב-0.6%. בהונג קונג נרשמות ירידות לפטרוצ'יינה וצ'יינה פטרוליום, וגם שיאומי, עליבאבא ויצרנית הרכב ג'ילי נחלשות.

בשוק האג"ח הממשלתיות התשואות זינקו אתמול, כשהתשואה על האיגרת ל-10 שנים קפצה ב-7 נקודות בסיס ל-1.55%. הבוקר היא עומדת על 1.54%.

בשוק הנפט נרשמת יציבות לאחר עליות מתונות אמש. בשוק קריפטו המגמה שלילית גם היום. הביטקוין נסחר בירידה של כ-2% סביב 46.7 אלף דולר.

אמש הסתיים יום המסחר בניו יורק במגמה מעורבת, כשדאו ג'ונס עלה זה היום השישי ברציפות לשיא חדש והוסיף 0.2%, S&P500 עלה ב-0.1% (לשיא ה-70 שלו השנה) ונאסד"ק איבד 0.1%. המסחר על החוזים מתנהל הבוקר ביציבות, עם נטייה קלה מטה.