פרטנר מצטרפת כלקוחה של מיזם הסיבים האופטיים IBC

לאחר מו"מ ממושך הגיעו בפרטנר להבנה שעדיף לשתף פעולה עם IBC על מנת להרחיב את יכולת שיווק הסיבים שלהם

אבי צבי, מנכ''ל פרטנר / צילום: ישראל שם טוב
אבי צבי, מנכ''ל פרטנר / צילום: ישראל שם טוב

חברת פרטנר מצטרפת כלקוחה של IBC לטובת המשך פריסת הסיבים. החברות הודיעו היום (א') שחתמו על הסכם לפריסת סיבים כך שפרטנר תוכל להשתמש בתשתיות של IBC, שאמורה להגיע לפריסה של 1.7 מיליון בתי אב.

פרטנר מתכוונת להאט את הפריסה העצמאית שלה החל מהשנה הבאה, וזאת על רקע העובדה שהגיעה כבר למרבית אזורי הביקוש בתשתיות עצמאיות שלה. מכיוון שבבזק העלויות של שימוש בתשתיות גבוה במעט מאשר ב-IBC, החליטו בפרטנר להעדיף אותה.

פרטנר שאפה להשיג מחירי שימוש נמוכים מאלו ש-IBC יכלה להציע לה, היות והיא מחויבת לפי משרד התקשורת למכור לפי מחירון קבוע ללא אפליה בין לקוחותיה. עם זאת, בפרטנר הבינו שהשימוש בתשתיות של IBC הוא עדיין כלכלי יותר מאשר להמשיך ולפרוס לבד בטווח הארוך.

המהלך יחזק מאוד את IBC, אבל הוא גם ייצר הרבה כאבי ראש לבעלי המניות משום שהמשמעות היא שאם עד כה התחרו שתי חברות בשיווק הסיבים של החברה, כעת מצטרפת חברה שלישית שתתחרה על אותו סיב. IBC תרוויח מהמהלך, אבל מנגד לבעלי המניות סלקום והוט יהיה יותר קשה בתחרות מעתה והלאה.

נזכיר שהניסיונות של פרטנר לחבור ל-IBC החלו כבר לפני כמה חודשים בעקבות כניסתו של אבי צבי לתפקיד המנכ"ל. תחת ההנהלה הקודמת היה וטו על שימוש בתשתיות IBC ואולם צבי שינה זאת והחל במגעים לשיתוף פעולה עימה.