מלך ירדן לשר הביטחון גנץ: צריך צעדים לאופק מדיני

שר הביטחון נפגש עם מלך ירדן, בהמשך לפגישות המדיניות שגנץ מקיים בעת האחרונה • לפי הודעת גנץ, בפגישה הוא הדגיש את החשיבות האסטרטגית ביחסים הקרובים בין ישראל לירדן, שהתחממו מאוד מאז חילוף הממשלות

שר הביטחון בני גנץ / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
שר הביטחון בני גנץ / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

מלך ירדן עבדאללה השני נפגש בארמונו ברבת עמון עם שר הביטחון בני גנץ, בהמשך לפגישות המדיניות שגנץ מקיים בעת האחרונה. כאשר הבולטת שבהם הייתה הפגישה בביתו בראש העין עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשבוע שעבר.

לפי הודעת גנץ, בפגישה הוא הדגיש את החשיבות האסטרטגית ביחסים הקרובים בין ישראל לירדן, התורמים לביטחון שתי המדינות.

המלך בהודעה שפרסמה לשכתו הדגיש בפגישה את הצורך בשמירת שקט במה שכונה "השטחים הפלסטיניים" ולנקוט בצעדים ליצירת אופק מדיני, בדרך להשגת שלום כולל על בסיס עיקרון שתי המדינות. עוד נאמר בהודעת המלך ובהודעת גנץ כי בדיון עלו גם סוגיות אסטרטגיות ביטחוניות והדאגה ליציבות האיזור. שר הביטחון גנץ הודה למלך על פעילותו לשמירה על היציבות באזור ולחיזוק השלום והנורמליזציה ובירך על שיפור היחסים בין ישראל לירדן מאז הקמת הממשלה, והביע את מחויבותו להמשך חיזוק הקשרים הביטחוניים, הכלכליים והאזרחיים.

ביחסי שתי המדינות חלה התקדמות של ממש בחודשים האחרונים, לאחר העימות המתוקשר בין ממשלת נתניהו לארמון המלך בחורף שעבר. הצעד הבולט ביותר היה הסכם המים-אנרגיה שנחתם בשיתוף איחוד האמירויות ובסיוע אמריקאי ולפיו ירדן במימון אמירתי תקים חוות ענק סולארית, ותמכור את החשמל לישראל, ישראל מצידה בוחנת את האפשרות להגדלת כמות המים שתימכר לירדן, אולי באמצעות הקמת מתקן התפלה נוסף גם הוא במימון אמירתי.

גנץ מבסס בפגישתו זו את מעמדו כמעורב ביחסים המדיניים של ישראל, וזו פגישתו השנייה עם המלך. גם נשיא המדינה הרצוג, שר החוץ לפיד וראש הממשלה בנט נפגשו עם עבדאללה השני בחודשים האחרונים.