תערוכת CES בעיצומה: אילו הכרזות נוספות תפסו לנו את העין?

סוני לא רק הכריזה על טלוויזיות, אלא השיקה משקפי מציאות מדומה עם טכנולוגיה מעניינת • HTC ממשיכה על הקו של מציאות מדומה, עם בקר שינטר אותנו בעת השימוש • ו-ASUS השיקה ליין מחשבים מסורתי, המעניין הוא המתקפל החדש

תערוכת CES בלאס וגאס, 2022 / צילום: Reuters, STEVE MARCUS
תערוכת CES בלאס וגאס, 2022 / צילום: Reuters, STEVE MARCUS

סוני

אמנם כבר כתבנו על ההכרזות של סוני, אבל כעת הכריזה החברה על משקפי המציאות המדומה החדשים, PlayStation VR2. למעשה מדובר במשקפי מציאות מדומה ובקרי שליטה VR2 Sense Controller. עוד לפני שנכנס למפרט הטכני, נדמה שמה שחשוב באמת זו טכנולוגיה ששולבה בפנים שלוקחת את זה צעד אחד קדימה.

מדובר בטכנולוגיה שמשלבת מנוע שיעביר רטט על פי חווית המשחק - ככה זה מעצים את החוויה ומגדיל את הרגשות. דמיינו שתוכלו להרגיש את הדמות שמחה או שתוכלו להיבהל יחד עם הדמות שבמשחק ברגע שמפלצת תקפוץ עליכם. עם כמה שזה נשמע מדהים, זה יכול להיות מסוכן, כי ככל שהחוויה הופכת לאמיתית יותר, בעיות נוספות עלולות לצוץ.

למפרט: המשקפיים יפעלו בתצוגת OLED, פאנלים ברזולוציית 2040X2000 פיקסלים בכל עין, מה שיאפשר שדה ראייה של 110 מעלות. המשקפיים יגיעו עם תמיכה ב-4K HDR וקצב ריענון של עד 120 הרץ. בתוך המכשיר יוטמעו 4 מצלמות פנימיות. החברה חשפה כי המשחק הראשון שיגיע למערכת הזו הוא Horizon: Call of the Mountain.

HTC

חברת HTC בעלת כמה סדרות של משקפי מציאות מדומה, כמו ה-Flow שלה. השבוע ב-CES הכריזה על בקר חדש, שעונדים אותו כמו שעון על היד. ה-The Vive Focus 3 Wrist Tracker, עוקב אחר הכיוון והמיקום מהיד למרפק - וזה נועד להשלים את החוויה בצורה בגלל שמיקומי הגוף הם חשובים. הבקר הזה אמור לשדר את נתוני התנועה למשקפיים בלי הצורך במצלמות שיצפו בזה. הוא יידע לקרוא את הגוף ולשדר בעצם את החוויה הטובה ביותר. הוא צפוי לעלות 129 דולר ויושק ברבעון הראשון של 2022.

ASUS

חברת אסוס לא רצתה להשאיר ללנובו את התהילה במחשבים המתקפלים, ולכן היא מצטרפת לחגיגה. היא החליטה להשיק את ה-Asus Zenbook 17 Fold OLED. חשוב להסביר, מחשב מתקפל הוא לא מחשב שהמסך שלו יכול להתהפך, שזה מה שאנחנו מכירים שנים. אלא מחשב מתקפל הוא כשהמסך, הוא מסך מגע והוא עצמו מתקפל.

גודל המסך הוא 17.3 אינץ' מסוג OLED ברזולוציה 2.5K ביחס 4:3 ובקצב ריענון של עד 90 הרץ. מבחינת הצבעים, המחשב עומד ב-100% במרחב DCE-P3. למחשב יש 16GB זיכרון הרצה מסוג LPDDR5, ועד 1 טרה-בייט זיכרון אחסון SSD. הסוללה היא 75W.