ביהמ"ש ביטל את זכיית סלקום במכרז תאגיד המים של ראשון לציון

מדובר במכרז משמעותי בהיקף של 80 מיליון שקל • נקבע כי בהצעתה של סלקום נפלו פגמים משמעותיים

סלקום / צילום: עינת לברון
סלקום / צילום: עינת לברון

בית המשפט המחוזי בלוד ביטל את זכייתה של חברת סלקום במכרז ענק בהיקף של 80 מיליון שקל. מדובר במכרז להתקנה ותפעול של מדי מים שניתנים לקריאה מרחוק בראשון לציון.

לאחר שסלקום הוכרזה על-ידי ועדת המכרזים של מניב ראשון לציון כזוכה במכרז, הוגשה תביעה מטעם ארד (שזכתה במקום השני) נגד החלטת ועדת המכרזים בנוגע לזוכה.

עורכי הדין מטעם שבלת שייצגו את ארד טענו, בין היתר, כי נפלו מספר פגמים מהותיים בהצעתה של סלקום, ובעיקר - כי נפל פגם מהותי בנוסח התחייבות שהוגשה על-ידי סלקום במכרז, פגם המלמד על כך שסלקום לא עמדה בתנאי סף מסוים (סעיף 4 - לא הוכיחה ניסיון קודם שלה ו/או של קבלן משנה שלה; לא עמדה בדרישות הטכניות הקבועות בסעיף 2.7 למכרז ועוד).

בית המשפט קיבל את התביעה באופן חלקי והורה על השבת הדיון בשאלה האם הפגם שנפל בהתחייבות שהגישה סלקום לוועדת המכרזים הוא פגם טכני או מהותי, תוך שהוא מקבל את הטיעון המרכזי של ארד וקובע בין היתר כי החלטת ועדת המכרזים לקבל את מכתב ההתחייבות בנוסח שנשלח אינה סבירה.

הדיון אכן הוחזר לוועדת המכרזים, וכל צד הגיש את טיעוניו לוועדה, שקיבלה את הטיעונים של ארד והחליטה לפסול את הצעתה של סלקום ולהכריז על ארד כזוכה במכרז.

עורכי הדין שייצגו את ארד בע"מ הםשמואל גלינקא, חן נוסל ועדי שוחט ממשרד שבלת.

מסלקום נמסר כי החברה בוחנת את צעדיה.